{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Kako biti bolji od drugih kandidata za posao?

23.1.2015. u 14:08
10
42
Kako biti bolji od drugih kandidata za posao?
10
Kako biti bolji od drugih kandidata za posao?
Zašto na konkursu za posao od dva kandidata istog obrazovanja i sličnog iskustva jedan bude primljen, a drugi ne? Iako je danas, možda, teže nego ranije pronaći posao, postoji način da steknete neophodnu prednost i izdvojite se iz gomile.
U pitanju su "meke" vještine koje pomažu kod razvoja bilo koje karijere. Velike su šanse da neke od ovih vještina već posjedujete na određenom nivou, a razvijaju se tokom cijelog života.

Dobra vijest je da "meke" vještine, uz dobro osmišljenu obuku ili trening, svako može da nauči i usavrši tako da mu to značajno pomogne u traženju posla ili razvoju karijere.

Koje su to "meke" vještine?

Komunikacija je jedna od ključnih "mekih” vještina. Ona ne podrazumjeva da ste rođeni govornik ili pisac. Biti dobar u komunikaciji znači da se jasno izražavate, slažete sa kolegama, da razumijete i precizno dajete instrukcije. Komunikacija pomaže u radu sa timom, pregovaranju, a ključna je za pojedine poslove, poput prodaje.

Donošenje odluka



Možda ste odlučnost doživljavali kao karakternu osobinu, ali u pitanju je vještina. Pri formiranju jedne odluke treba sakupiti informacije, analizirati ih, potražiti savjet, sagledati širu sliku i biti svestan reperkusija. Ovi faktori razlikuju promišljenu osobu od osobe koja impulsivno donosi odluke. Odlučna osoba će biti rado viđena u timu, a ova vještina je naročito važna za napredovanje u kompaniji.

Integritet



Je jedna karakterna crta transformisana u vještinu. Integritet u poslu znači da priznate greške kada ih napravite, da držite svoju riječ kada je u pitanju poštovanje rokova i da budete spremni na to da nemate odgovor na baš svako pitanje. Kao i sve vještine, stiče se treningom i iskustvom.

Posvećenost



Svaki poslodavac voli da u svom timu vidi pouzdane, poletne i vrijedne saradnike. Takvima treba vrlo malo supervizije ili dodatnih motiva da daju svoj maksimum.

Fleskibilnost



Živimo u vremenu konstantnih promjena. Ako ne umijete da se adaptirate i niste fleksibilni, teško možete ispratiti zahtjeve koje tržište stalno mijenja. Vrline koje svaki rukovodilac cijeni jesu sposobnost da se izađe iz zone komfora i spremnost na rad u još neistraženim vodama, čega se većina plaši.

Upravljanje vremenom



Kada su rokovi tijesni, vještina dobre organizacije dolazi do izražaja. Uz promišljeno pravljenje prioriteta i stavljanje akcenta na rezultate koji se mogu postići za najkraće moguće vrijeme, moguće je ispoštovati i najkraći rok. "Žongliranje” sa više projekata u isto vrijeme je u poslovnom svijetu posebna vrlina.

Liderstvo i vještina rešavanja problema idu ruku pod ruku



Inspirisati druge svojim primjerom ne odlikuje samo menadžere, već i zaposlene. Svaki rukovodilac uvijek budno posmatra svoj tim u potrazi za pojedincima sa liderskim sposobnostima. Kada je vrijeme za inicijativu, tada i kreativnost i vještina rješavanja problema dolaze do izražaja. A sposobnost rješavanja problema je jedna od najpoželjnijih vještina koju zaposleni može da posjeduje.

Biti timski igrač



Sposobnost da saslušate kolegu može biti presudna za uspješno izvršavanje nekog važnog zadatka. Možda mislite da se iskrenost i otvorenost ka konstruktivnim prijedlozima drugih podrazumijevaju. Nažalost, ne. Upravo zato je vještina rada u timu jedna od najtraženijih "mekih” vještina.

Ovo su samo neke od "mekih vještina”. Uz malo rada, u svakoj od ovih vještina možete doći do nivoa koji od vas očekuju vaši budući poslodavci. Za neke već imate predizpozicije, a neke ste stekli iskustvom.

Danas postoje i programi specijalizovani za razvoj "mekih” vještina. U pitanju su obuke koje ne traju dugo, a mogu biti odskočna daska koja vam nedostaje, budući da "meke vještine” može da usavrši svako. Potrebno je procijeniti na kojim vještinama ste tokom profesionalnog života nedovoljno radili i staviti akcent na njihov razvoj.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: