U najboljim godinama
5

Prije 25 godina nastao je simpatični Yaris, model koji je postavio standarde u B segmentu

A. M.
Tržište malih gradskih vozila je izgubilo dosta pažnje posljednjih godina, ali postoji model koji se jednako ističe, od svog nastanka do danas. To je Toyota Yaris, mali-veliki auto koji je s četiri generacije i 25 godina iza sebe (p)ostao referenca u B segmentu.

Prva generacija Toyote Yaris ušla je u osinjak popularnog B segmenta prije 25 godina. Ovaj maleni i praktični model od tada je postao referenca u B segmentu u Evropi.

Visoke cijene su mnogim brendovima zadale glavobolju, zbog čega evropski proizvođači gase popularne dragulje B segmenta, što se za japanski brend iz Aichija ne može reći. S četiri generacije iza sebe Yaris je jedan od Toyotinih starosjedilaca. Njegova prodaja širom svijeta prešla je brojku od 10 miliona primjeraka, a dva puta je bio automobil godine u Evropi, 2000. i 2021. godine.

Svaka generacija pozitivno iznenadila kupce

Prvi Yaris debitovao je početkom 1999. godine, a prodavao se u karoseriji s troja i s pet vrata, ističući se svojim dizajnom, mekim i zaobljenim linijama. Toyotino iskustvo dovelo ga je do toga da bude jedan od najudobnijih modela s najvećim prostorom za glavu za svoje putnike, ponudivši čak više komfora i od broj većih automobila. Jedna od karakteristika s kojom je iznenadio bio je rezultat na Euro NCAP testovima sigurnosti, koji su ga izdigli u ovom segmentu.

Yaris prve generacije je jedini koji se proizvodio u Japanu za sva tržišta, a bio je opremljen nagrađivanim 1,0-litarskim motorom od 68 KS. Toyota je također nudila blok od 1,3 litra i VVT-i tehnologiju sa snagom 87 KS, a ovaj benzinac je vrlo brzo postao najprodavanija opcija širom Evrope.

Druga generacija je ona o kojoj se najviše priča, jer je bila pojam komfora i praktičnosti u malom pakovanju, a na tržištu se pojavila 2005. godine. Debi s malim zaokretom u dizajnu, s nešto većim i naravno s praktičnijim, prostranijim i udobnijim interijerom izazvao je veliku pažnju kupaca. Velika novina koja je to omogućila je bio potpuno ravan pod kabine, što ga je uz kliznu klupu svrstalo u red vozila s najvećim kapacitetom prtljažnika u klasi, iako se radilo o automobilu sa samo 3,76 metara dužine.

Toyotini napori su ga također učinili najsigurnijim modelom u klasi. Bila je to generacija koja je donijela inteligentnu tehnologiju promjenjivog vremena rada ventila, povećavajući efikasnost i uglađenost u radu, a 1.3 benzinac je postao nezamjenjivi izbor kupaca.

A onda je stigao hibrid

Sedam godina poslije, 2012. godine, predstavljena je treća generacija Yarisa, koja je debitovala s hibridnom tehnologijom u B segmentu. Japanci su uložili više od tri godine rada kako bi smanjili pogonski sistem Priusa, zamijenivši 1,8-litarski motor s Atkinsonovim ciklusom rada na manji 1,5-litarski motor od 100 KS. Revolucija koja ne samo da je očuvala njegove performanse, već ih je poboljšala, jednako kao i udobnost i prostor u vozilu.

Japanci, svjesni da je to prvi model u svojoj klasi sa elektrifikovanim pogonom, zaokružili su potez radikalno drugačijim aerodinamičnijim dizajnom, smanjivši koeficijent otpora na samo 0,287. Uspjeh je bio zaista ogroman, a budući da je prodaja bila na visokom nivou Toyota je dva puta redizajnirala ovu generaciju.

Na drugom redizajnu iz 2017. godine Toyota je zamijenila gotovo hiljadu dijelova. Vraćajući se onom najbitnijem za putnike, Toyota nikada nije bježala od izazova. Dokaz za to je da je u tadašnji Yaris ugrađena tehnologija aktivne sigurnosti "Safety Sense", koja mu je pomogla da lako potvrdi rezultat od maksimalnih pet zvjezdica na testu sigurnosti.

GR Yaris – Brutalna sportska verzija

Četvrta i ujedno aktuelna generacija debitovala je 2020. godine. Kao i prethodnici, lako je postala uspješna u Evropi. Toyota je predstavila potpuno novu platformu, TNGA-B, postižući niži centar gravitacije i više prostora za putnike s točkovima postavljenim u krajnje tačke karoserije i širokim međuosovinskim rastojanjem. Brend je zadržao svoj 1,5-litarski blok, ali sa tri cilindra. Uz 1,5-litarski benzinac, Toyota je paralelno ponudila i samopunjivi hibridni sistem, koji može da radi u električnom režimu pri maksimalnoj brzini od 130 km/h.

U ovoj godini maleni Yaris je dobio blagi redizajn, a hibridni pogon je istisnuo obični benzinac iz ponude. S druge strane, Toyotini inžinjeri su unaprijedili verziju visokih performansi, pa je GR Yaris postavio ljestvicu toliko visoko da jednostavno nema konkurenciju. Njegova prednja polovina je bazirana na TGNA-B platformi, a zadnja polovina na Corolli. Ispod "haube" ima moćni 1,6-litarski turbomotor sa samo tri cilindra, koji razvija blizu 300 KS, ima pogon na sve točkove i nudi se opciono s automatskim mjenjačem.