Efikasan i aerodinamičan
5

Kenworth predstavio hibridni kamion SuperTruck 2

D. B.
Američka kompanija Kenworth je na sajmu Advanced Clean Transportation (ACT) Expo predstavila svoj SuperTruck 2, najnoviji u nizu ekološki prihvatljivih kamiona koji su nastali u sklopu programa ministarstva energije.

Kamion izgleda više kao bullet voz, a iz kompanije tvrde da pomiče granice u smanjenju aerodinamičkog otpora. Model ima aerodinamičan dizajn i potpuno zatvorene točkove, kao i digitalne bočne retrovizore koji ne samo da smanjuju otpor zraka, nego i osiguravaju bolju vidljivost.

Elegantna kabina i izražajna svjetla privlače pažnju, a kamion je opremljen i varijabilnim ovjesom, koji može prilagoditi "visinu" vožnje kako bi se dobio optimalan razmak od tla ili aerodinamika.

Futuristički dizajn se nastavlja u unutrašnjosti, gdje je vozačevo sjedište postavljeno u sredini, a ispred njega je 15-inčna digitalna instrument tabla koja prikazuje napredna obavještenja te ima prilagodljiv izgled i menije jednostavne za korištenje. Iza kokpita se nalazi prostor za spavanje s krevetom, koji se preklapa preko sofe. Na raspolaganju je i pokretni sto, a tu su i stražnji ventilacijski otvori.

Kamion pokreće PACCAR MX-11 motor, koji razvija 446 KS i posjeduje 48B blagi hibridni sistem koji koristi sljedeću generaciju litij-jonskih baterija. Opremljen je električnim ventilatorima i električnim upravljačem, kao i električnim pumpama za rashladnu tečnost i HVAC sistem. Sve to je ranije bilo mehanički pokretano.

Osim što poboljšava efikasnost, hibridni sistem omogućava "hoteliranje" tokom noći s ugašenim motorom. Ovo bi moglo pomoći da se značajno smanje emisije gasova, jer vozači kamiona ne trebaju držati motore u radu dok spavaju.

"Današnji moderni dizelski motori pokazuju efikasnost oko 47 posto. Dostizanje efikasnosti od 55,7 posto bio je veliki korak naprijed i mogao se postići samo primjenom novih tehnologija koje do danas nisu bile istražene. Ako bi ovaj motor ušao u proizvodnju, to bi dovelo do smanjenja potrošnje goriva za 10 posto", izjavio je Maarten Meijer, PACCAR-ov viši inženjerski menadžer za naprednu tehnologiju.

Pored efikasnijeg motora, treba reći da su SuperTruck 2 i njegova prukolica iznenađujuće lagani. Kako kažu iz Kenwortha, njihova ukupna masa iznosi 11.839 kilograma, što je za 3.221 kilogram manje u odnosu na tipičnu konfiguraciju.

Kako bi se smanjila masa, kamion ima deset konceptnih guma koje "štede" 161 kilogram te imaju ekstremno nizak otpor kotrljanja. Efikasniji motor je omogućio korištenje manjeg rezervoara goriva zapremine 303 litra, što također doprinosi smanjenju mase, dok domet ostaje nepromijenjen.

Kenworth je "ciljao" na 100-postotno poboljšanje efikasnosti transporta u odnosu na T660 iz 2009. godine, koji je bio "vjerovatno najefikasniji kamion u industriji" u to vrijeme. Međutim, taj cilj je premašen te je dostignuto poboljšanje efikasnosti od 136 posto. Kamion se može pohvaliti i smanjenjem otpora zraka od 48 posto.

Iako je SuperTruck 2 i dalje "dizelaš", kompanija navodi da je dizajniran za ugradnju gorivih ćelija, rezervoara vodika, rezervoara prirodnog gasa ili baterija i to bez mijenjanja osnovne kabine.