Specijalni projekt
28

M-Sportov Pandamonium je unikat sa 296 KS

D. B.
M-Sport je poznat po takmičenju u Svjetskim reli šampionatu sa svojom Ford Fiestom, koja će uskoro biti zamijenjena hibridnom Fordovom Pumom, no njegov najnoviji projekt je nešto potpuno drugačije.

Riječ je o projektu nazvanom Pandamonium, koji predstavlja modificiranu reli verziju prve generacije Fiatove Pande 4x4 spremljenu po specifikacijama za šljunak ili asfalt.

Pandamonium možda izgleda kao Panda sa širokim body kitom, no zapravo je bazirana na šasiji prve generadije Fordove Fieste R5. To znači da se ispod ravne haube nalazi 1,6-litarski EcoBoost motor koji je M-Sport tunirao tako da razvija 296 KS i 450 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosi na sva četiri točka putem Sadev petostepenog sekvencijalnog mjenjača uz pomoć prednjeg i stražnjeg diferencijala.

Originalna Fiatova Panda je imala dug životni vijek otkako se pojavila 1980. godine te je trajala sve do prestanka proizvodnje 2003. godine. Model koji je M-Sport koristio kao bazu za eksterijer je facelift verzija iz devedesetih godina prošlog stoljeća, ali je Panda doživjela niz modifikacija kako bi mogla primiti šasiju trkaćeg automobila. Razvoj je trajao nekoliko mjesec, međuosovinsko rastojanja je sada duže i iznosi 2.480 umjesto originalnih 2.160 mm. Razmak između točkova je veći, a postavljene su Pirelli P-Zero gume.

Pandamonium je uadržao kutijasti oblik skroomne Pande, no podignut je na viši nivo zahvaljujući širokom body kitu koji uključuje prednje i stražnje blatobrane koji proširuju automobil za 360 mm, prednji branik s većim usisnicima i integrisani spliter, šire pragove i kućište stražnjeg difuzora s centralno postavljenom cijevi izduvnog sistema.

U unutrašnjosti je sigurnosni kavez, prava trkaća sjedišta sa sigurnosnim pojasevima u šest tačaka, novi upravljač te samo neophodni prekidači za korištenje vozila.

Pandamonium je unikat, ali je M-Sport nagovijestio slične projekte u budućnosti.