Iz Italije u Kinu
0

Kombi bez vozača prešao 13.000 km

Sarajevo-x.com
Kombi bez vozača okončao je najduži put ikad kad je riječ o vozilima bez ljudskog upravljanja. Vožnja je startala u Italiji, a završila 13.000 km dalje, u Kini, javlja CNN.

Kombi je stigao u Shanghai na svjetsku izložbu "Expo" u četvrtak, nakon što je krenuo iz Italije 20. jula. U tri mjeseca putovanja prošao je kroz istočnu Evropu, Rusiju i Kazahstan, diljem Kine kroz pustinju Gobi i konačno, došao u Shangai. Pokretala ga je isključivo struja, a zanimljivo je da je na svom putovanju znao stati u blizini Moskve kako bi pokupio autostopere.

"Sretni smo. Ovo je pravi korak u auto-robotici", rekao je voditelj istraživanja Alberto Broggi.

Kombi je dizajnirala talijanska firma "Vislab", a od opreme između ostalog ima kamere, senzore za ugljični dioksid, GPS uređaj i off-road laserski skener.

"Vislabov" kombi se kretao oko 60 km/h i vozio je oko četiri sata dnevno kako bi se omogućilo odgovarajuće punjenje baterija. Ljudi su morali intervenisati samo u određenim prilikama, poput one u Moskvi zbog saobraćajne gužve, ili na naplatnim kućicama. Dva inženjera su bila u kombiju kako bi se spriječile opasne situacije. Baš u Moskvi se dogodila zanimljiva situacija, kad je policajac prišao vozilu i ostao potpuno zatečen jer nije bilo vozača kojeg bi upozorio da ne vozi blizu pješačke zone. Ipak, inžinjeri su mu objasnili da se radi o značajnom projektu i prošli su bez kazne.

Kombi je bio dio karavana od četiri vozila, a cijelu ekspediciju finansiralo je Evropsko istraživačko vijeće, s ciljem razvoja tehnologije za povećanje sigurnosti na cestama. Za projekt se koristila jeftina tehnologija koja bi vrlo skoro mogla biti primijenjena u autoindustriji. Više od 1,2 miliona ljudi godišnje umre u saobraćajnim nesrećama, podaci su Svjetske zdravstvene organizacije.

Da se krupne stvari događaju u ovoj oblasti govori i činjenica da je ranije ovog mjeseca Google objavio kako je njihovo vozilo bez vozača uspješno putovalo oko 560 km, na području Kalifornije. No, nisu jedini. "General Motors", "Volkswagen" i univerzitet Stanford također rade na proizvodnji takvih vozila.