Jednostavno i praktično
24

Dacijino tajno oružje protiv ogrebotina

Klix.ba
Najjednostavnije ideje su često i najbolje. Kako bi lakše odolijevali ogrebotinama u svakodnevnoj vožnji, novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada su opremljeni posebnom zaštitom karoserije za čiju je dugotrajnost zaslužna tehnika bojenja u masi.

Zaštita karoserije je zapravo komad plastike koji se ugrađuje ispod prednjeg i zadnjeg branika kako bi se šasija zaštitila od svakodnevnog trošenja. Ali, ovaj element ima i estetsku funkciju. Zahvaljujući njemu, branik djeluje privlačnije. Kreativna i predana neprestanom istraživanju svega onog što vozilo čini esencijalnim, Dacia je osmislila nov način izrade zaštite karoserije od plastike obojene u masi.

"Obojena zaštita karoserije sa vremenom mijenja svoj izgled, a tehnikom bojenja u masi osiguravamo joj dugotrajnost.” rekla je Sanam, direktorica Dacia odjeljenja za dizajn boja i ukrasnih elemenata.

Tradicionalni postupak izrade zaštite karoserije sastoji se od dva koraka. Plastični materijal odnosno polipropilen ubrizgava se u kalup kako bi se oblikovao. Nakon toga se boji ili oblaže komadom slobodno oblikovanog komada metala (na primjer hromom) kako bi poprimio konačan izgled.

Boja koja ne blijedi

Međutim, Dacia se odlučila za alternativnu metodu izrade. Novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada mogu da se pohvale zaštitom karoserije koja je prethodno obojena u masi. To znači da je plastični materijal od kojeg se izrađuje zaštita karoserije obojen prije oblikovanja! Za razliku od tradicionalno obojenih zaštita karoserije, njegova boja se nikada ne mijenja.

Eventualni udarci i ogrebotine na zaštiti karoserije svakako će ostaviti trag, ali taj trag će biti praktično nevidljiv jer neće doći do oštećenja boje

Jednostavna i efikasna metoda

Ovaj proizvodni postupak garantuje dugotrajnost boje zaštite karoserije i olakšava prilagođavanje njenog izgleda (na primjer, crne dijelove je moguće zamijeniti sivim). Nove zaštite podjednako su izdržljive, ne podrazumijevaju dodatne troškove i djeluju mnogo elegantnije.

Ne treba zaboraviti ni potencijalne uštede za vlasnike vozila koji više neće morati da mijenjaju jedan dio nakon manje ogrebotine samo kako bi očuvali cjelokupni izgled svog Sandera Stepwaya ili Dustera.

Kada govorimo o proizvodnim postupcima, jednostavnost je često ključ uspjeha. To dokazuje i zaštita karoserije koja se, za razliku od tradicionalne izrade koja uključuje najmanje dva koraka (bojenje, integracija različitih dijelova...), izrađuje u jednom koraku – ubrizgavanjem plastike. Ovakva metoda izrade znači i niže proizvodne troškove koji pogoduju krajnjem kupcu, dok sam postupak proizvodnje postaje ekološki prihvatljiviji.