Novi sjajan potez
3

Jeep za Evropljane pripremio Avenger s adaptivnim integralnim pogonom

E. L.
Kupci u Evropi kojima se dopada zgodni crossover model Jeepa koji se proizvodi u Poljskoj uskoro će moći da računaju na verziju s pogonom 4x4. Uz brand kao što je Jeep drugačije i ne treba da bude.

Najmanji model u ponudi američke automobilske kompanije Jeep koji se zajedno sa srodnim modelima Alfa Romea (Junior) i FIAT-a (600) proizvodi u poljskim proizvodnim pogonima Stellantis grupacije u drugoj polovini godine kupcima u Evropi bit će dostupan i u verziji s kojom stiže pogon preko obje osovine i mogućnost dodatnog razmaka između podnice i tla, što će obradovati sve koji će Avenger koristiti i na neasfaltiranim podlogama.

Jeep je zgodni crossover iz B segmenta do sada nudio samo s pogonom preko prednje osovine, a s uvođenjem verzije s pogonom preko obje osovine dosadašnjim pogonskim grupama (među kojima je i Avenger koji pokreće samo struja) priključila se i verzija koju čini 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinski motor kombinovan s blagim hibridnim sistemom koji čine dva elektromotora. Za prijenos snage zadužen je 6-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila, a vozač(ica) na kraju može računati na 136 konjskih snaga.

Prema tvorničkim podacima, hibridni Avenger 4xe iz mjesta do "stotke" stiže za 9,5 sekundi i razvija 195 km/h, ali se u ovom slučaju čini važnijom informacija da će pri brzinama do 30 km/h raspodjela obrtnog momenta između osovina uvijek biti u omjeru 50:50, što će se najbolje osjetiti na podlogama sa malo prijanjanja. U nezahtjevnim situacijama Avenger pri brzinama od 30 do 90 km/h "vuče" samo prednja osovina s (ako zatreba) automatskim uključivanjem nazad smještenog elektromotora koji je zadužen za pogon zadnje osovine.

Uz Avenger 4xe u standardnoj konfiguraciji stiže zadnji multilink ovjes, ali i mogućnost dodatnog povećanja razmaka između podnice i tla s kojim spomenuti razmak može iznositi do 21 centimetar, što malom crossoveru osigurava još povoljniji dolazni i odlazni ugao iza u odnosu na verziju samo s prednjim pogonom. Tu je i pet radnih programa, a Avenger se neće ustručavati ni prilikom prolaska kroz vodu čija dubina ne prelazi 40 centimetara.

Za još bolje snalaženje daleko od asfalta Jeep će kupcima ponuditi i mogućnost doplate za adekvatne terenske gume, a u bogatoj standardnoj opremi su i uzdužni krovni nosači, priprema za kuku i vodootporni materijali na sjedištima. Kupci u Evropi će na model koji se neće nuditi Amerikancima moći da računaju u drugoj polovini godine.