Domet do 600 kilometara
17

KIA predstavila električni SUV EV3, stiže i u Evropu

D. B.
KIA je zvanično predstavila novi model EV3, koji postaje član njene potpuno električne ponude i koji će se prodavati na globalnim tržištima uključujući Evropu i SAD.

Subkompaktni SUV modernog dizajna obećava domet do 600 kilometara po WLTP ciklusu u Long Range verziji te je bogato opremljen tehnologijom.

KIA EV3 produkcijskih specifikacija veoma je bliska prošlogodišnjog konceptu te je usvojio moderne stilske detalje dizajna uvedene dolaskom flagshipa EV9. Ublažene karakteristike uključuju blago izmijenjena LED svjetla, redizajnirane branike, konvencionalne bočne retrovizore i deblje stubove. Osim osnovne verzije, KIA je pokazala i model u GT-Line opremi, koji ima branike sportskog izgleda i drugačije felge. Elegantna karoserija i 3D "poklopac" podvozja doprinose koeficijentu otpora zraka od 0,267 cd.

EV3 je dug 4.300, širok 1.850 i visok 1.560 mm, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2.680 mm. U poređenju s drugim KIA-inim modelima, EV3 je za 105 mm duži od modela e-Soul te 120 mm kraći od modela e-Niro. EV3 pripada evropskom B-SUV (subkompaktnom) segmentu, a konkurenti su mu modeli Peugeot E-2008, Volvo EX30, Mini Aceman i Smart #1.

Unutrašnjost krasi minimalistički i futuristički dizajn, a opremljena je tehnologijom višenom u većim segmentima. Tu je 12,3-inčni digitalni instrument klaster, 12,3-inčni ekran infotainment sistema te odvojeni 5-inčni ekran osjetljiv na dodir za kontrolu klima uređaja pozicioniran između njih. Većina dugmadi je konvencionalno poredana na upravljaču, a samo šačica fizičkih kontrola i prečica nalazi se na armaturnoj ploči.

Kia EV3 Base (globalna verzija)

Centralna konzola sadrži praktične ostave i klizni stolić koji se može koristiti kada je automobil stacionaran, a doprinosi fold-back relaxation modu prednjih sjedišta. SUV ima dovoljno mjesta za pet putnika, kao i zapreminu prtljažnika od 460 litara te prostor ispod haube zapremine 25 litara. KIA je koristila održive materijale za presvlake, uključujući recikliranu tkaninu i recikliranu plastiku (PET).

Model je zasnovan na poznatoj E-GMP platformi, koristi 400-voltnu arhitekturu i ima jedan elektromotor te dvije baterijske opcije (u početku). Standardni model koristi 58,3 kWh bateriju, a Long Range varijanta veću bateriju kapaciteta 81,4 kWh. Veća baterija osigurava domet do 600 kilometara, čime EV3 nadmašuje električne rivale slične veličine. Spojena na brzi punjač, veća baterija se napuni od 10 do 80 posto kapaciteta za samo 31 minutu (snaga punjenja 128 kW).

Elektromotor isporučuje 204 KS i 283 Nm obrtnog momenta te omogućava ubrzanje od 0 do 100 za 7,5 sekundi te maksimalnu brzinu od 170 km/h. Ponuda će se proširiti uvođenjem modela EV3 GT fokusiranog na performanse, koji će biti snažniji i imat će napredniju šasiju.

Dolazak na tržište

EV3 će u Južnoj Koreji debitovati u julu, dok u Evropu i Veliku Britaniju stiže u drugoj polovini godine. Također, prodavat će se i na sjevernoameričkom tržištu.

Nakon ovog modela, KIA će na evropsko tržište plasirati sedan EV4 i manji crossover EV2.