Realizacija je blizu
18

Gradnju mosta koji će povezati kopno Italije i Siciliju mogli bi usporiti mafija i geografski faktori

S. Š.
Ilustracija kako bi most koji će povezati kopno Italije sa Sicilijom izgledao (Webuild)
Ilustracija kako bi most koji će povezati kopno Italije sa Sicilijom izgledao (Webuild)
Ideja o gradnji mosta koji bi povezao kopneni dio Italije sa Sicilijom je blizu realizacije, međutim čini bi se da bi određeni faktori mogli spriječiti ili otežati radove.
Postoji popularna izreka na italijanskom, slična onoj koju anglofoni koriste "Kad se pakao zaledi", koja se prevodi kao "Učinit ću to kada most za Messinu bude gotov".

Ova ideja u posljednje vrijeme počela je sve više i više da oživljava, no i prije samog početka realizacija nailazi na prepreke.

Naime, Konzorcij pod italijanskim vodstvom će dobiti ugovor za izgradnju 10 milijardi eura vrijednog mosta Messina koji će povezati Siciliju s kopnom čime će se ostvariti ideja koja datira još iz vremena Rimskog carstva.

Salini Impregilo, sada pod nazivom Webuild pobijedio je na izvornom evropskom tenderu 2006. godine, ali je plan naknadno povučen zbog zabrinutosti oko troškova.

Kada bi se izgradio, most bi se protezao dvije milje (3,2 kilometra) i bio bi najduži viseći most na svijetu.

Sada bi veliki inženjerski projekat mogao biti stvarno realizovan, zahvaljujući dekretu koji je prošlog mjeseca usvojila vlada Giorgia Meloni nakon što je ministar saobraćaja Matteo Salvini oživio plan koji je posljednji put gurao naprijed kada je Silvio Berlusconi bio premijer.

Međutim, da stvari ne bi išle baš najlakšim putem, izazovi s kojima se most susreće, što geografski što drugih faktora, su složeni.

Južna Italija je sklona korupciji s dva velika sindikata organiziranog kriminala, kalabrijskom 'Ndrangetom i sicilijanskom Cosa Nostraom, koja se ističe u infiltriranju građevinskih projekata.

Nedavno hapšenje šefa Cosa Nostre Mattea Messine Denara nakon 30 godina provedenih na siciliji predstavljalo je pobjedu.

Denaro je bio protiv izgradnje mosta, kao i neki drugi mafijaški bosovi, prema svjedočenju doušnika koji su doprinijeli Denarovom hapšenju, dijelom zato što se sindikati organiziranog kriminala hrane siromaštvom i nerazvijenošću.

Uprkos tome, strahovi ostaju. Anti-mafija iz studije istraživačkog centra Nomos Centra objavljena prije 20 godina i koja se sada ažurira upozorava da bi dijelovi projekta, poput transporta i snabdijevanja, mogli pasti pod kriminalnu kontrolu, kao i da postoji mogućnost da lokalne mafije traže novac za zaštitu .

Salvini je umanjio zabrinutost.

"Ne plašim se kriminalne infiltracije. Moći ćemo da garantujemo da tamo rade najbolje italijanske, evropske i globalne kompanije. Postojat će nadzorna tijela na kojima radimo za svaki euro uložen u most", poručio je Salvini u parlamentu prošle sedmice.

S druge strane, postoje i geofizički problemi s kojima se može još teže boriti.

Mesinski kanal nalazi se duž linije rasjeda gdje je potres jačine 7,1 1908. godine ubio više od 100.000 ljudi i izazvao cunamije koji je opustošio obalna područja i na kalabrijskoj i na sicilijanskoj strani vode.

To je i dalje najsmrtonosniji zabilježeni seizmički događaj u Evropi do sada.

Vode su ovdje također uzburkane. Struje su toliko jake da često čupaju morske alge s morskog dna, a mijenjaju se svakih šest sati, navodi NASA, koja napominje da su jaki valovi vidljivi iz svemira.

Ipak, projektanti kažu da bi most bi bio oko 74 metra nadmorske visine i omogućio navigacijski kanal od 600 metara, omogućavajući prolaz teretnim plovilima, pa čak i najvišim brodovima za krstarenje. Također bi bio dizajniran da izdrži zemljotres jačine 7,5 stepeni Richterove skale, nešto jači od razornog iz 1908. godine.

Bilo kako bilo, most nikada nije bio tako blizu izgradnje kao sada, nakon što je Meloni potpisala dekret kojim se otvara put za postavljanje konkretnih planova. Uredba će postati zakon u junu, a Salvini je rekao da se nada do će do jula 2024. početi gradnja, piše CNN.