Kroz skečeve i ispovjesti
240

U Sarajevu održan performans koji prikazuje korupciju u zdravstvenom sistemu

S. Š.
Foto: T. S./Klix.ba
(Foto: T. S./Klix.ba)
Povodom Evropskog dana prava pacijenta danas je u Sarajevu održan performans kojim je, kroz skečeve i ispovjesti pacijenata, prikazano stanje zdravstva u FBiH.

U sklopu projekta "Korupcija u zdravstvu", Udruženje "KAP" i Udruženje "Stop - Mobbing" su u protekloj godini uradili istraživanje na uzorku od 2000 pacijenata koje je pokazalo da pacijenti moraju dati mito za zdravstvenu uslugu i da su im pritom uskraćene osnovne zdravstvene usluge, naročito tokom pandemije koronavirusa.

Merima Spahić iz Udruženja "KAP", kaže da je od 2000 pacijenata čak 37 posto njih reklo da su morali dati mito za osnovni dijagnostički pregled.

"Ljudi koji su najteži pacijenti tokom pandemije koronavirusa nisu imali zdravstvenu uslugu. Čak 37 posto ljudi je reklo da su morali dati mito za dijagnostički tretman i to je jedan od najčešćih problema sa kojima se susreću pacijenti", kaže Spahić.

Istraživanje je pokazalo da su pacijenti navikli da dolaze sa nekom vrstom mita, poklona, prije nego i bilo kakvog zdravstvenog tretmana.

"Preko 50 posto pacijenata samoincijativno nosi kovertu što je zabrinjavajući faktor. Oni koji se opiru takvom zdravstvu idu i plaćaju privatne zdravstvene usluge, iako svakako već plaćaju državno zdravstvo", tvrdi Spahić.

Cilj današnjeg performansa je da se, kroz tri skeča koja su pripremili glumci i četiri lične ispovjesti pacijenata, na plastičan način prikaže realna situacija sa kojima se susreću pacijenti.

Merima Spaho (Foto: T. S./Klix.ba)
Merima Spaho (Foto: T. S./Klix.ba)

Spahić kaže i da je ključni problem taj što niti kantonalno niti federalno zdravstvo ne reaguju.

"Ministar kaže da zna da je pristuna korupcija i ništa se ne poduzima po tom pitanju. Također, mi moramo osvjesitti građane da oni već plaćaju zdrastvene usluge jer mnogi od njih nisu upoznati sa načinom na koji to funkcioniše", poručila je Spahić.

Pacijentica Hasna Ljubović ispričala je svoje iskustvo koje je doživjela. Kaže da je došla naručiti pregled koji joj je prethodno preporučio reumatolog i da je problem bio taj što trenutno nalaz nije imala u printanoj formi, već uslikan na mobitelu.

"Došla sam da naručim neke preglede koje mi je preporučio reumatolog. Na šalteru su me pitali gdje mi je nalaz ljekara koji mi je to preporučio, ja sam nalaz imala na mobitelu uslikan, ona mi je odgovorila da nalaz mora biti odštampan", priča ona.

Dodaje da su joj potom nalaz odštampali, jer je bio u elektronskoj evidenciji, ali je prethodno doživjela neughodno iskustvo oko problema koji se veoma brzo mogao rješiti.