BiH
0

Tuzla: Učenice izbačene iz škole sad su na ulici, treba naći rješenje za njih

Piše: D. Brkić
Helsinški parlament građana Banje Luke i Fondacija Cure, u Tuzli su danas organizovali "Doručak sa novinarima", na kojem su razgovarali o međuvršnjačkom nasilju u školama. Istaknuto je kako je međuvršnjačkog nasilja bilo i ranije, ali da je posljednjih godina u stalnom porastu.

Posebna pažnja posvećena je videosnimku nasilja u Mješovitoj srednjoj školi Tuzla, u kojoj su tri učenice brutalno pretukle svoju školsku kolegicu. Međutim, govorilo se i o medijski neeksploatisanim slučajevima nasilja u školama.

"Našoj organizaciji obratio se jedan od roditelja i naveo kako je njegovo dijete brutalno pretučeno u školi. Tri mjeseca smo radili na tom slučaju i kada smo sve završili i dokumentovali, roditelj se javio i sve to demantovao. Tome je prethodio sastanak u školi sa pedagogom, direktorom i inspektorom. Dakle, bio je izložen nekoj vrsti pritiska", kaže Adnan Drndić, socijalni radnik u Udruženju Zemlja djece.

U konkretnom slučaju međuvršnjačkog nasilja u Mješovitoj srednjoj školi Tuzla, direktorica Udruženja Zemlja djece, Mirsada Bajramović, kaže kako pri izricanju disciplinskih mjera nisu ispoštovane smjernice iz rezolucije o sprečavanju maloljetničke delikvencije.

"Učenice su izbačene iz škole, a s obzirom na to da srednje obrazovanje nije obavezno one su sada na ulici. U ovom slučaju moralo se postupiti u skladu sa smjernicama koje su postavljene u svim školama i koje se odnose na međuvršnjačko nasilje. Prva disciplinska mjera bila bi smanjenje vladanja, a u daljem postupku bi se odlučivalo o eventualnom isključenju iz škole. U svakom slučaju, s učenicama koje su isključene iz škole moraju se obavljati razgovori i za njih se naći adekvatno rješenje za budućnost", kaže Mirsada Bajramović.

Ipak, asistent na Univerzitetu u Tuzli, Šejn Husejnefendić, smatra kako je mjera isključenja iz škole morala biti donesena, jer bi u suprotnom drugi potencijalni nasilnici dobili vjetar u leđa te bi bili spremni i srušiti školu ako bi im se ukazala prilika.

Istaknuto je kako u školama mora biti angažovan veći broj pedagoga, jer postoje saznanja kako u pojedinim školama na 1.000 učenika dolazi samo jedan pedagog. Također, naglašena je i uloga porodice u rješavanju ovog problema, ali i stalnog edukovanja nastavnika i drugih uposlenika škole o tome kako i kada treba reagovati kada se uoče elementi međuvršnjačkog nasilja u školama.