BiH
310

Sarajevski spoj na A1: Asfaltiranje u toku, na autoput sa Stupa nakon 16. novembra

Piše: Irvin P.
(Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Radovi na poveznici Sarajeva s autoputem A1 privode se kraju, a kako stvari stoje, vrlo brzo možemo očekivati i njeno puštanje u saobraćaj.

Zvanični rok završetka izgradnje ovog dijela Sarajevske obilaznice je 29. februar 2016. godine, ali s obzirom na to da se završni radovi poklapaju sa zimskim periodom izvođač radova je poduzeo dodatne napore da radove na izgradnji rondoa i dijela vijadukta završi ranije.

"Ukoliko vremenski uslovi budu povoljni, završetkom ovog dijela radova pustiti će se u funkciju 3,5 km već završene dionice autoceste LOT- 2A. Puštanjem u promet ovog dijela Sarajevske obilaznice stavlja se u funkciju najveća petlja na koridoru 5c – petlja Butila koju su Ceste FBiH implementirale i završile kroz LOT-1", rečeno je za Klix.ba iz JP Ceste FBiH.

Trasa, rondo i vijadukt

Trasa LOT-2A, tj. dionica autoceste od petlje Butila do vijadukta Briješće, je završena, a u toku su finalni radovi koji se izvode na izradi saobraćajne signalizacije, opreme i rasvjete.

Kako je rečeno iz Cesta, na rondou Briješće trenutno se izvode završni radovi izrade gornjeg sloja kolničke konstrukcije, izrada ivičnjaka, pješačkih staza te uređenje centralnog pojasa rondoa.

Prvi sloj asfalta na kružnom toku urađen je 24. oktobra, a nakon toga slijedi završetak asfalterskih radova te ugradnja opreme, vertikalne i horizontalne signalizacije te uređenje zelenih površina.

"Treba istaći pozicije izrade cementne stabilizacije i asfalta kao kritične, isključivo zbog nemogućnosti izrade pri niskim temperaturama, kao i pod saobraćajem", naglašeno je iz Cesta FBiH.

Lijevi i desni most vijadukta Briješće su u završnoj fazi i urađena su oba sloja asfalta. Preostalo je da se urade rukohvati na betonskim dijelovima ograde i zaštita od buke. Isti radovi preostali su na rampama, a sve je planirano da se završi do 10. novembra.

Na dijelu vijadukta koji predstavlja početak budućeg LOT-a 2C završeni su svi betonski radovi na rasponskim konstrukcijama, a trenutno se rade betonski dijelovi ograda.

"Očekivani završetak radova na lijevom i desnom mostu, rampama i rondou Briješće, tj. na dionici koja predstavlja vezu grada Sarajeva sa A1, je 16. novembra, a puštanje u promet po završetku obaveznog tehničkog pregleda", rečeno je iz Cesta.

Nadvožnjak

U okviru ugovora za radove na LOT-u 2 je i Rekonstrukcija nadvožnjaka u Briješću na cesti M-5. Prema ugovoru radovi na rušenju i izgradnji novog mosta se odvijaju pod totalnom obustavom saobraćaja u ugovorenom roku od 90 dana.

Ipak, kako objašnjavaju iz Cesta Federacije BiH, na prijedlog izvođača ponuđena je druga tehnologija izvođenja radova (okomito guranje novog objekta, koji se pravi pored starog, na projektovanu osovinu) koja skraćuje period totalne obustave saobraćaja sa 90 na 60 dana.

S obzirom na to da će preusmjerenje saobraćaja početi tek nakon puštanja u funkciju mostova i rampi, te nakon analize novih saobraćajnih tokova, Ceste FBiH će odlučiti da li će mijenjati ugovoreni način izgradnje.

Investitor su JP Ceste Federacije BiH, radove izvode Euro-asfalt i ŽGP, a ukupna vrijednosti ugovorenih radova iznosi 23.365.226 konvertibilnih maraka.