biznis
1.1k

Sarajevo spojeno na autoput A1, kraj gužvama u Rajlovcu i Briješću

Klix.ba
(Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)
Sarajevo je od danas povezano sa Koridorom 5C preko treće dionice zaobilaznice, čime bi trebao doći kraj gužvama u saobraćaju u pravcu Rajlovca i Briješća.

Svečano otvaranje treće dionice Sarajevske zaobilaznice, izgrađene prije roka, danas je upriličeno na petlji Butile, vjerovatno najvećem objektu na Koridoru 5C, koji ima tri nivoa i osigurava odvijanje saobraćaja na sljedećim relacijama: obilaznica Sarajeva u pravcima Zenice i Mostara te ulazak ili napuštanje Sarajeva u pravcu Zenice i u pravcu Mostara.

Svečanu vrpcu je presjekao predsjedavajući Predsjedništva Bosne i Hercegovine Dragan Čović. Otvaranju su prisustvovali predsjednik Federacije BiH Marinko Čavara i premijer Federacije BiH Fadil Novalić.

Vijadukt Briješće bio je najzahtjevniji objekat na četiri kilometra dugoj trasi.

Investitor LOT-a 2A je Vlada FBiH iz kredita EIB-a, EBRD-a i OPEC fonda, te iz Budžeta za eksproprijaciju, a implementator JP Ceste FBiH uime Vlade FBiH. Radove su izvele kompanije Euro-asfalt i ŽGP, dok ukupna vrijednosti ugovorenih radova iznosi 23.365.226 KM.

Korištenje cjelokupne Zaobilaznice na autoputu A1 bilo je i ostat će besplatno.

"Kroz akcioni plan Reformske agende Vlada FBiH predvidjela je značajno intenziviranje ulaganja u putnu komunikaciju, ne samo zbog toga što to povećava naše ekonomske aktivnosti i zaposlenost već i zato što su komunikacije postale pitanje standarda. Mi želimo ispuniti standarde koji nas onda dalje konektuju prema Evropi", kazao je federalni premijer Fadil Novalić.

Dodao je da je izgradnja mreže autoputeva prioritetno opredjeljenje jer je vrlo važna za ukupni privredni rast.

Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić kazao je da smo puštanjem u promet ovih dionica bliži kompletiranju cjelokupne trase Sarajevske obilaznice i povezivanju u jednu cjelinu autoputa od Zenice do Tarčina, što je veoma značajna dionica na koridoru 5C.

"Mislim da nije bilo moguće na ljepši način proslaviti Dan državnosti BiH i da nema boljeg poklona građanima od puštanja u promet ove moderne prometnice, kapije glavnog grada BiH koja će omogućiti brži protok vozila i smanjiti prometne gužve", kazao je Lasić.

Podsjetio je da je Vlada FBiH svojom odlukom iz 2005. putem Federalnog ministarstva prometa i komunikacija imenovala JP Ceste FBiH kao implementatora Sarajevske obilaznice. Ministarstvo je, istakao je Lasić, odlučno u davanju kontinuirane podrške JP Ceste FBiH koja je opravdana jer su u kratkom periodu postignuti impresivni rezultati.

"Također me raduje što su domaće kompanije, Euro-Asfalt i ŽGP Sarajevo kao izvođači radova, ovu dionicu završili i prije ugovorenog roka i time dokazali da imaju snagu i kapacitet da urade kvalitetan posao i zauzmu ravnopravno mjesto u utrci s mnogo većim stranim kompanijama", kazao je Lasić.

Direktor Cesta FBiH Ljubo Pravdić govorio je o tehničkim karakteristikama petlje Butila i dionici obilaznice Butila-Briješće-Stup LOT 2, te utrošku sredstava u okviru projekta.