BiH
74

Predstavljen pilot-projekt "Škola budućnosti"

FENA
Pilot-projekt "Škola budućnosti" koji su pokrenuli Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo i Microsoft BiH, a u kojem učestvuje osam osnovnih škola iz Kantona Sarajevo predstavljen je danas u Sarajevu.
Omar Krivošija, Azemina Njuhović i Dženita Demir
Omar Krivošija, Azemina Njuhović i Dženita Demir

"Škola budućnosti" je projekt koji podrazumijeva primjenu sasvim novog koncepta za učenje i podučavanje za učenike četvrtih razreda u osnovnim školama pod nazivom "Okruženje za samoorganizovano učenje" (SOLE - Self Organised Learning Environment), a koji će učenicima omogućiti sticanje vještina potrebnih u 21. stoljeću.

Pomoćnica ministra obrazovanja, nauke i mladih KS-a Azemina Njuhović kazala je da se za ovaj projekt prijavilo 35 osnovnih škola, ali da je izabrano osam škola za koje je Microsoft donirao po pet tablet računara.

Istakla je da je danas obrazovanje nemoguće zamisliti bez inovacija, jer je neophodno osigurati kvalitetu koji prati sve zahtjevnije trendove u svijetu.

Naglasila je da inicijative u učenju i podučavanju dolaze ne samo od Ministarstva već i škola i samih nastavnika koji su spremni da ih implementiraju.

Omar Krivošija i Azemina Njuhović
Omar Krivošija i Azemina Njuhović

"Ministarstvo nastoji podržati što više inovativnih projekata, a uz Microsoft kao našeg značajnog partnera, s kojim imamo odličnu kontinuiranu saradnju, u mogućnosti smo pripremiti škole za buduće izazove", kazala je.

Dodala je da je sigurna u uspjeh pilot-projekta u odabranim osnovnim školama u Kantonu Sarajevu te da se nada da će uspjeti pronaći partnere koji će nam pomoći da se ovaj projekt proširi i na ostale škole u Kantonu.

Nastavnica Dženita Demir, koja je u Kantonu Sarajevo dobila priliku za testiranje projekta kazala je da je SOLE koncept za učenje i podučavanje već testiran u nekoliko zemalja širom svijeta.

"Ocijenili smo da je nastava pripremljena u skladu sa SOLE konceptom omogućila djeci da znanje steknu brže i kvalitetnije, a istovremeno su izgradili veoma bitne vještine samostalnog razmišljanja uz međusobnu razmjenu znanja", istakla je.

Također je dodala da SOLE koncept u praksi podrazumijeva da nastavnici podstiču učenike na zajednički rad prilikom usvajanja znanja i dokazuje da su učenici u mogućnosti da razumiju mnogo više nego što odrasli misle.

Direktor Microsofta BiH Omar Krivošija kazao je da je jedno od njihovih trajnih usmjerenja u Microsoftu unapređenje obrazovanja.

"Škola budućnosti je upravo jedan takav primjer, gdje uz pomoć Microsoft uređaja i aplikacija učenici mogu steći vještine 21. vijeka koje će biti od ključne važnosti za njihov uspjeh i s velikim zadovoljstvom se uključujemo u njegovu implementaciju u BiH, jer predstavlja korak naprijed u modernizaciji nastave i osiguravanju pristupa kvalitetnom obrazovanju", objasnio je.