Komentari (114)
Povratak na članak
Prijava korisnika
NAPOMENA: Komentarisanje članaka na portalu Klix.ba dozvoljeno je samo registrovanim korisnicima. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korištenja komentara.
...nikad više \"vjernika\", nikad više s.r.a.nj.a...hipokrizija na vrhuncu...
Hoću li se moći izjasniti kao Jugoslaven da se i službeno popišam po Bošnjacima, Srbima i Hrvatima?
Popis 2013-te Srbi 38% Hrvati 14% Bosanci 12% Bošnjaci 10% Bosanci i Hercegovci 9% Muslimani 7% muslimani 4% Turci 2% ostali 4%
izjasnite se kao vanzemaljci jer smo ni na nebu ni na zemlji
Kad se ne bih mogao izjasniti kao ponosni ATEIST u usta bih im ugurao popisni list. NAmetnuli su mi religiju kao djetetu bez mog odobrenja i sad hoću jasno da kažem da nisam ono zašto su me predodredili . Neću da budem ovca već čovjek koji razmišlja svojom glavom.
@REALISTA Grub jezik ili ne , danas imaš Bašeskijin ljetopis npr; jednog građanina /Bošnjaka, rođenog Sarajlije a šta je mogao pravoslavni čobanin sa kraja 18 stoljeća napisati u nekoj vukojeb... 50 km od najbliže kasabe, kada nije imao ni kalema ni hartije ni kuće ni kućišta ???
@REALISTA NEMAŠ NIŠTA OD KVAZIHISTORIJE ČITAJ NEZAVISNE HISTORIJSKE IZVORE, ne moraš Bošnjačke /muslimanske čitaj kršćanske, šta su pisali katolici npr, pa ćeš manje pisati historijske falsifikate i nebuloze o srpstvu u BiH koga prije 19 st NEMA !!!
@REALISTA Normalno da ima sličnosti ali moraš znati da u Turskoj živi 5 mil Bošnjaka, moji su preci iz Sarajeva emigrirali krajem19 st, a sada mi reci gdje je ta srpska kultura u Mostaru, Sarajevu , Tuzli ne mislim na onu noviju iza 19 vij nego na onu iz Osmanskog razdoblja, NEMA JE jer je pravoslavno stanovništvo doseljeno i vrlo , vrlo malo ga je bilo u kasabama znači nemaš traga npr srpske arhitekture, ne govorim o pravoslavnoj /religiskoj nego o srpskoj nacionalnoj nigdje prije 19 stoljeća. Obrrazuj se malo, paćeš znati da stanovništvo koje je emigriralo u Tursku prije 120 i više godina i danas zovu Bošnjaci, a jezik im je bosanski, preciznije sarobosanski, znači tamo ješ imaš tragove autentičnih Bošnjaka. Pravoslavaca je bilo vrlo ,vrlo malo u bosamskim kasabama i oni sigurno nisu sebe zvali Srbima a nisu se tako ni osjećali , sve do novije povijesti.
za @Bosnjanin, Sve to sto si nabrojao da pripada takozvanim \'\'bosnjacima\'\' vezano za kulturu,nosnju,arhitekturu itd. mozes naci u izvornom obliku i danas u Turskim provincijama.Gledam cesto Turske programe subotom i nedeljom i emisije koje govore o Turskim seljacima,turskim mahalama itd.Svi ljudi i zene imaju nosnje kao sto su nekada imali bosanski poturci koji se samonazivaju \'\'bosnjacima\'\'Cak im je i fizicka slicnost veca no slicnost jednog Srbina iz BiH sa \'\'Bosnjakom\'\'-Pogledaj te emisije, jest da su primitivne,ali eto ja ih gledam da bih u njima otkrio svoje komsije iz Istocne Bosne-KOJE SAM VISE VOLIO NO MRZIO.-. Pjesme su im ocajne ,jezik im je grub.Interesantno je da oni nemaju toliko grlenog zvuka \'\'h\'\' u svom jeziku kao sto Bosanski Poturci danas svugdje uglavljuju to \'\'h\'\' i gdje treba i gdje ne treba,valjda da bi se Arapima dodvorili jer je to \'\'h\'\' tipicno za Arapski jezik.
za @Bosnjanin, Sve to sto si nabrojao da pripada takozvanim \'\'bosnjacima\'\' vezano za kulturu,nosnju,arhitekturu itd. mozes naci u izvornom obliku i danas u Turskim provincijama.Gledam cesto Turske programe subotom i nedeljom i emisije koje govore o Turskim seljacima,turskim mahalama itd.Svi ljudi i zene imaju nosnje kao sto su nekada imali bosanski poturci koji se samonazivaju \'\'bosnjacima\'\'Cak im je i fizicka slicnost veca no slicnost jednog Srbina iz BiH sa \'\'Bosnjakom\'\'-Pogledaj te emisije, jest da su primitivne,ali eto ja ih gledam da bih u njima otkrio svoje komsije iz Istocne Bosne-KOJE SAM VISE VOLIO NO MRZIO.-.
@REALISTA O čemu ćeš prvo, o bosanskome jeziku, jeziku Bošnjaka ne samo muslimana već i dijela kršćana, bošnjačkoj narodnoj nošnji iz 16,17 ili 18 stoljeća, tradicionalnoj bošnjačkoj arhitekturi (koncept bošnjačke mahale i stare gradske kuće i avlije, bošnjačkoj poeziji.... Bošnjaštvo je narodnost a ne geografski pojam poput pojma: dalmatinac, ličanin, hercegovac...
Prvi rječnik srpskog jezika: Vuk Karadžić 1818. godine Prvi rječnik bosanskog jezika: Muhamed Hevaija Uskufi 1631. godine Toliko od mene :)
za@Bosnjanin, Boga ti de mi reci sta to u BiH ima sto pripada toj tvojoj Bosnjackoj naciji u duhovnom i kulturoloskom smislu,u istorijskom smislu,u smislu svega onoga sto cini obiljezje jedne nacije-pismomo,duhovnost,jezik,folklor,obicaji, borba sa okupatorom za odbranu toga svega.Nasao si u dokumentima da se pominje bosnjanin-jest pominje se isto kao i Krajisnik,Licanin, Humljanin,Hercegovac,itd.,ali to ne daje nacionalno obiljezje vec samo geografsku pripadnost neke grupe
@REALISTA Širiš neistine i o Husrev Begu ! Vuk Branković-presmješno!!! \"Gazi Husrev-beg je rođen 1480. godine u Serezu (Egejska Makedonija) gdje mu se otac nalazio kao sandžak-beg, namjesnik. Otac mu, Ferhat-beg bio je rodom iz Bosne, dok mu je majka bila turska princeza Seldžuka, kćerka sultana Beyazida II, pa je Gazi Husrev-beg po ocu porijeklom iz ovih krajeva, a po majci je vezan za osmansku sultansku familiju. U dubrovačkom arhivu iz 1483. godine zabilježeno je kako Dubrovčani šalju darove Radivoju, kršćaninu iz Bosne, a bratu carskog zeta koji je tada već bio unaprijeđen u Ferhat-agu, visokog dvorskog službenika na kojoj dužnosti je i poginuo. Husrev-beg je još kao malo dijete ostao bez oca koji je poginuo 1486. godine u bici kod Adene kao vojskovođa Beyazida II boreći se protiv egipatskog sultana Kaitbaja. Majka mu je također rano umrla i pokopana je u zasebnom turbetu pokraj koga je kasnije podignuto i turbe njenog oca sultana Beyazida II. ...\"
@REALISTA Znači, da pojasnim, u pitanju su stare pravoslavne bogomolje a ni slova nema nigdje o nekakvoj srpskoj crkvi, barem ne do 19 stoljeća. Ti nazivi su dodati kasnije kada je i nastao pojam srpski narod u Bosni , druga polovica 19. vijeka, dakle pravoslavne a ne srpsko /pravoslavne, mijenjaš historijske činjenice ! Uči, čitaj , nije sva nauka u nacionalizmu, a pogotovu ne u šovinizmu/historijkim lažima !
Ima jedan problem, npr. ako neko ko je ateista dijeli isto ime ili prezime sa nekim muslimanom, pravoslavcem ili katolikom, on se nece smjeti izjasniti kao ateista da se ne bi svrstao pod kategoriju ostalih prema kojim se ova drzava odnosi kao da ne postoje, s obzirom da ovdje ne postoje ni same vjerske slobode. Morace se izjasniti kao taj sa kojim dijeli ime ili prezime. Indirektna prisila na djelu. Na kraju ce zbog toga po rezultatima biti da ateista i agnostika nema skoro nikako.
@REALISTA Ti pišeš o „Staroj pravoslavnoj crkvi u Sarajevu“ Dakle pravoslavna a ne srpska –pravoslavna, miješaš etnički pojam/Srbin i vjerski pojam/pravoslavac! Evo i nešto iz historije: „Pitanju postanka Stare pravoslavne crkve u Sarajevu može pomoći i historija arhitekture. Starohrišćansku centralnu dispoziciju s vizantijskim krstom imaju neke stare pravoslavne bogomolje, kao crkva na Ozrenu sa karakteristikama romanske arhitekture, u kojoj se na četiri srednja stupa diže na pandantivima osmerokutni tambur s kubetom. Slične su dispozicije u crkvi manastira Tvrdoša kod Trebinja u crkvi manastira Tavne i u staroj pravoslavnoj crkvi u Sarajevu. Druge bogomolje su jednobrodne, od kojih je najljepša u Dobrunu, gradena prije 1383. godine, a slična joj je i crkva kraj Goražda.“