BiH
173

Klix.ba u posjeti Autocestama FBiH: Kako se bilježe brzine od 220 km/h

Piše: E. F.
Demirovski pokazuje način kretanja u tunelu u slučaju zastoja (Foto: Nedim Grabovica)
Kontrolni centar (Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Iako Centar za održavanje i kontrolu prometa JP Autoceste FBiH radi samo četiri mjeseca, već u svom radu bilježi odlične rezultate. Naime, do sada se na dionicama koje su pod njihovom kontrolom nije dogodio nijedan veći problem, iako su zabilježili mnoge veoma opasne prekršaje korisnika brzih cesta.

Kako se odvija saobraćaj na najbržim bh. cestama pomno prati 14 operatera Kontrolnog centra i to 24 sata dnevno, a stanje na brzim cestama prate uz pomoć 105 kamera. Do sada, kako su nam ispričali, nisu imali velikih incidenata na cestama, izuzev jedne saobraćajne nesreće u tunelu Prvi mart početkom oktobra ove godine.

Do nesreće je došlo zbog neopreznosti vozača teretnog motornog vozila koje je udarilo u policijski auto pod rotacijama. Naime, kamion se pokvario u tunelu, a na mjesto događaja je odmah izašla policijska patrola kako bi pomogla vozaču, ali i osigurala saobraćajnicu. Iz Kontrolnog centra također su odmah reagovali te su uz pomoć najmodernije svjetlosne signalizacije na ulazu u tunelu upozorili vozače kojom cestom se trebaju kretati. No, vozač se ipak nije uspio zaustaviti na vrijeme te je do manjeg udesa ipak došlo.

Kako se čini, najsavremenija signalizacija na cesti je nešto na što vozači još uvijek ne obraćaju previše pažnje.

Polukružno okretanje, vožnja u suprotnom smjeru...

Da vozači baš i ne poštuju saobraćajne propise na autocestama pokazao je i video koji je nedavno objavio portal Klix.ba, a koji su napravili operateri ovoga centra sa ciljem da ukažu na veoma opasna kršenja propisa koji na brzim cestama mogu ugroziti živote.

Video koji smo objavili zabavio je mnoge naše čitaoce. No, osim zabavne, pomenuti video ima zapravo i svoju edukativnu dimenziju te vrlo efikasno ukazuje na to šta zapravo ljudi ne bi smjeli raditi tokom vožnje na autoputu.

Zlatko Demirovski, šef ovoga Centra, za Klix.ba je pojasnio kako je pomenuti video samo jedan od niza na kojima radi sa svojim operaterima, a koji bi primarno trebali imati edukativni karakter.

"Želimo, onoliko koliko je to moguće, skrenuti pažnju na neke veoma važne stvari kada je u pitanju saobraćanje autocestom", kazao je Demirovski.

Prema njegovim riječima, najčešće greške koje vozači prave na autocesti su polukružno okretanje, vožnja u krivom smjeru, nepropisno zaustavljanje, kretanje pješaka, zaustavljanje autobusa, te prihvatanje i ispuštanje putnika, ispadanje tereta iz vozila, prekoračenje brzine i sl.

"Upravo zbog ovih nepravilnosti pokrenut je niz aktivnosti koje će edukovati sve korisnike o pravilnom ponašanju na cesti. U tu svrhu odštampali smo letke o sigurnoj vožnji u tunelima, a snimamo i video u kojem prezentujemo osnovna pravila o ponašanju na autocesti. Također nastojimo raditi i sa policijom i ostalim hitnim službama kako bi adekvatno reagovali na incidentne situacije“, kazao je Demirovski.

220 kilometara na sat

Kako je istakao, Kontrolni centar ima odličnu saradnju sa policijom koja je ipak, još uvijek, na samom početku. Policija ima svoje radarske kontrole, ali i redovno obilazi autocestu. Ukoliko pak policija traži podatke kojim Centar raspolaže, odmah im ih uruče.

Osim ovih prekršaja, Centar, odnosno njihov brojač prometa, često zabilježi i velike brzine prilikom kretanja autocestom. Nedavno je evidentirano kretanje jednog Passata pri brzini od 220 kilometara na sat.

Neobičan događaj zabilježen je prije nekoliko dana i na autocesti Sarajevo Zapad - Tarčin, kada su se pred naplatnim kućicama na autoputu našle ovce. Koliko su opasne ovakve i slične radnje na autocesti kojom se vozi velikom brzinom, još su opasnije prilikom kretanja u tunelima. Upravo zbog toga, sigurnosti u tunelima se poklanja posebna pažnja.

"Česti su slučajevi zaustavljanja vozila u voznoj traci tunela zbog kvara, pucanja gume ili nestanka goriva. Međutim, mi raspolažemo najsavremenijom promjenjivom signalizacijom putem koje odmah obavještavamo korisnike o incidentu, a kako bi na vrijeme odreagovali i smanjili brzinu.

Vozači, obratite pažnju na svjetlosnu signalizaciju

To u suštini i jeste naš zadatak u kontrolnom centru, da što prije prepoznamo neki incident i da odmah na njega odgovorimo kako bi se spriječile eventualne nezgode ili umanjile njihove posljedice. Putem ove signalizacije mi odmah reagujemo na promjene saobraćajnih meteoroloških i drugih prilika na autocesti i tunelima, a na vozače apelujemo da posebnu pažnju obrate na ovu signalizaciju“, kazao nam je Demirovski.

Međutim, i sami vozači moraju biti upoznati o osnovnim pravilima ponašanja u tunelu te da u slučaju zastoja, kvara na vozilu ili saobraćajne nezgode u tunelu moraju najprije uključiti sva četiri pokazivača pravca. Na raspolaganju su im i SOS telefon za pomoć, ali i izlazi za evakuaciju.