Zbog toga je važno da obratimo pažnju na interakciju i komunikaciju sa učenicima, jer kao odrasli i educirani, dajemo primjer mlađima kako da se ponašaju, ne samo u školi, nego i izvan škole. Zbog čega je važno razgovarati u razredu?
Poticanjem učenika da iskažu svoje mišljenje o datoj temi, dajemo im do znanja da ih poštujemo i smatramo kompetentnim, a oni će to itekako znati cijeniti.
Ukoliko se o problemima u razredu ne razgovara otvoreno, ukoliko se ne sagledaju sa više aspekata i saslušaju sve strane, teško se može doći do konstruktivnog rješenja. Svaka interakcija u (razrednoj) zajednici zasnovana na pretpostavkama, ne može rezultirati zdravim međuljudskim odnosima.
Učenici bolje usvajaju vrijednosti i stavove ukoliko aktivno učestvuju u raspravama. Svakako, potrebno je uvijek zajednički usaglasiti pravila ponašanja i komuniciranja, kako bi učenici poštovali sagovornike, ali i prihvatali druge i drugačije.
Kroz postavljanje pitanja o datoj temi, nastavnici mogu zainteresirati učenike za neko gradivo, ali i osvijestiti neka znanja za koja ni sami učenici nisu znali da ih posjeduju, a usvojili su ih nehotimično, usput, gledajući edukativne emisije na TV-u ili internetu, slušajući roditelje, starijeg brata ili sestru, rođaka itd. Osim toga, aktiviranje učenika, pa makar dali i pogrešan odgovor, je mnogo učinkovitije od gotovog, serviranog znanja i informacija, koje oni trebaju pasivno usvojiti.
Učenici se kroz razgovor uče verbalnom izražavanju, retoričkim sposobnostima, otvorenosti, oslobađaju se straha od javnog nastupa, stidljivosti, čime se jača njihovo samopouzdanje i uvjerenje da se i njih nešto pita.
Dobra interakcija i komunikacija u razredu preduslov su dobre socijalne i emocionalne klime u razredu, zdravog okruženja i pozitivne atmosfere, a sve utječe na to da učenici u školu dolaze sa radošću i motivirani za rad.