BiH
22

ACIPS će pratiti stranke i kandidate: Ko priča praznu priču, a ko govori konkretno

Piše: E. G.
(Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)
Asocijacija Alumni Centra za interdisciplinarne postdiplomske studije (ACIPS) i ove godine će raditi monitoring predizborne kampanje. ACIPS će pratiti kampanje stranaka, ali i pojedine medije koji izvještavaju o predizbornoj kampanji.

Osnovni cilj monitoringa je pratiti u kojoj se mjeri politički subjekti tokom kampanje bave stvarnim problemima i potrebama građana, a u kojoj mjeri je to samo isprazna retorika.

"Cilj je podstaći političke stranke i kandidate da svoje kampanje usmjere na stvarne potrebe glasača. Pokušvamo omogućiti na ovaj način građankama i građanima da u postizbornom procesu ocijene koliko su politički subjekti kojima su dali glas dobro ili loše djelovali na osnovu obećanja. Osim toga, ovim podstičemo građane da svoj glas daju za konkretne teme i rješenja, a ne isprazna obećanja", kazala je Lajla Zaimović-Kurtović, jedna od istraživačica na projektu.

Tim ACIPS-a će pratiti kampanje 13 stranaka, a to su: DF, DNS, HDZ BiH, HDZ 1990, HSP BiH, NSRZB, NS, PDP, SNSD, SBB BiH, SDP BiH, SDS i SDA. Pratit će i kampanje 10 kandidata za Predsjedništvo BiH, a to su: Živko Budimir, Mustafa Cerić, Željka Cvijanović, Bakir Hadžiomerović, Mladen Ivanić, Bakir Izetbegović, Fahrudin Radončić, Martin raguž, Emir Suljagić i Dragan Čović.

Tim ACIPS-a kojeg pored Zaimović-Kurtović čine još i Erol Mujanović i Medina Mujić, kampanje će pratiti kroz novinske agencije SRNA i FENA, kroz dnevne Dnevni avaz, Nezavisne novine, Oslobođenje, Dnevni list, Euro blic i Večernji list. Kampanju će pratiti i kroz TV kuće BHT1, BNTV, Face TV, FTV, RTRS i TV 1 te tri portala Klix.ba, Bljesak.info i Banjalukalive.com.

Kampanja kandidata i stranaka će se pratiti kroz devet oblasti, u koje spadaju: ekonomija i održivi razvoj, korupcija, ustavne promjene, evropske integracija, reforma tržišta rada i zapošljavanje, obrazovanje i mladi, socijalna i zdravstvena politika, infrastruktura i zaštita okolišta te ostale teme.

"Što se tiče stranaka koje pratimo, one su izabrane po relevantnosti", objasnio je Mujanović.

Kada su u pitanju mediji, ACIPS-ov tim ih je također odabrao po relevantnosti i teritorijalnoj zastupljenosti.

Koliko su se kandidati i stranke bavili relevantnim temama, akoliko ispraznom pričom, ACIPS će saopćiti u naredne dvije konferencije za medije koje će biti održane do izbora.

Budući da već godinama rade ovakav monitoring, u ACIPS-u kažu kako je sadržaj onoga što stranke i kandidati govore tokom kampanja dosta konkretniji na lokalnim, nego na općim izborima.

Prvi preliminarni rezultati bit će saopćenji za desetak dana.