Tvrdnje astronoma

Tajni kineski svemirski avion emituje snažne signale iznad Sjeverne Amerike

D. B.
Nove informacije o tajnom kineskom svemirskom avionu Shenlong govore da je otkriveno kako ispušta šest "misterioznih wingmena" prije nekoliko dana, no postoje i druge "zabrinjavajuće optužbe".

Navodno, otkriveno je da Shenlong emituje signale koje šalje prema "skriveno stanici" ili brodu blizu zapadne obale Sjeverne Amerike. Što se tiče "wingmana", to bi mogli biti ostaci lansirnog vozila svemirskog aviona.

South China Morning Post (SCMP) piše da ove vijesti potiču od amaterskog astronoma koji prati letjelicu otkako je ušla u Zemljinu orbitu prošle sedmice. Riječ je o astronomu Scottu Tilleyju iz Britanske Kolumcije, koji je za SCMP potvrdio da je otkrio snažne emisije od 2.280 MHz koje dolaze od svemirskog aviona ili jednog od njegovih "wingmana".

"Vidim obrazac u njegovim emitovanjima dok je iznad mene i čini se da favorizuje zapadne prolaze na niskim visinama. Ovo bi moglo ukazivati na tajnu stanicu na tlu na zapadnoj obali Sjeverne Amerike ili brod na moru", rekao je Tilley, koji je pomogao NASA-i 2018. godine da pronađe davno izgubljeni satelit IMAGE.

Međutim, treba napomenuti da je zasad sve na bazi nagađanja.

Avion Shenlong se može porediti s američkim svemirskim avionom X-37B, a satelit ga prati otkako je lansiran iz pustinje Gobi prošlog četvrtka. Nekoliko dana nakon lansiranja je otkriveno najmanje šest objekata u niskoj orbiti Zemlje, barem prema tvrdanja Tilleyja i tima u Švicarskoj koji je specijalizovan za svemirski nadzor optičkog pojasa.

Jedan od njih pod oznakom "Object A" je zapravo svemirski avion, koji je svijetlio na stabilnoj visini. Tilley je kazao da bi se moglo raditi i o dva satelita označena kao "Object D" i "Object E", koje je ispustio avion. Oni su prenosili radio signale slične onima koje je emitovao "Object A". Međutim, za razliku od objekta "Object A", signali nisu sadržavali podatke.

Astronom je rekao da se sateliti možda koriste za testiranje operacija susreta i izvlačenja, iako je njihova svrha zapravo još uvijek nepoznata. Što se tiče drugih objekata, čini se da j e riječ o ostacima rakete Long March 2F koja je iskorištena za lansiranje svemirskog aviona u orbitu.

Tim astronoma je objavio na društvenoj mreži X da je "Object B", koji je snažno svjetlio, vjerovatno godnja faza rakete. Prema Tilleyju, "Object C" i "Object F" su također krhotine raketa jer su izgledali kao da se prevrću i nestaju.

"Emisija Objecta A ili obližnja emisija je slična ranijim emisijama wingmana kineskog svemirskog aviona u smislu da je signal moduliran ograničenom količnom podataka. Špekuliše se da ta emisija možda potiče od objekta koji je blizu njega, no to su špekulacije koje nisu bazirane na dokazima i svjestan sam toga", istakao je Tilley.

Ovo je treća misija kineskog svemirskog aviona Shenlong, koji je ispuštao nepoznate objekte i tokom prethodne dvije misije, a koje su trajale različito, dva dana i devet mjeseci. O ovim objektima se zvanično malo zna, kao i o njihovoj prirodi i svrsi. Također, malo je potvrđenih detalja o samom avionu, tako da se ne zna ni koliko će aktuelna misija trajati.