Nauka

Novi način dijagnosticiranja bolesti - gutanje dijamanata

Sarajevo-x.com
Naučnici iz Tajvana razvili su nanodijamante koji, kada ih progutate, oblažu probavni trakt bez štetnih posljedica. Kada se obloži posebnim šećerima ili proteinima, tijelo upija nanodijamante, a oni se "lijepe" za specifične ćelije.

Rezultati istraživanja, koje je za sada ograničeno na životinje, mogli bi dijagnosticirati ili čak i liječiti bolesti kod ljudi, navodi "Discovery".

"Ovo istraživanje pokazuje da nanodijamanti nisu toksični za naše tijelo", rekao je naučnik Yi-Chun Wu, koji je autor studije objavljene u žurnalu "ACS Nano Letters", u saradnji sa Huan-Chengom Changom i ostalim kolegama u Tajvanu.

Nanodijamanti su mali dijelovi čistog ugljika prečnika samo nekoliko nanometara (jedan nanometar je 100.000 puta manji od debljine ljudske kose). Većina nanodijamanata nastaju kada dođe do eksplozija i jakih temperatura sa velikim pritiskom koji vežu atome ugljika u klasičnu 3D strukturu dijamanta.

Naučnici su crvima davali nanodijamante da bi izmjerili njihovu toksičnost i vidjeli gdje će dijamanti završiti.

U principu, svaka vrsta proteina ili hemikalija može obložiti nanodijamante. Kada se unesu u ljudsko tijelo, ti obloženi nanodijamanti mogli bi se zakačiti za ćelije raka i druge ćelije. U početku bi ove tehnike pomogle doktorima i naučnicima da pronađu rak i ostale bolesti kojima su ljudi podložni.

"Jedna do najuzbudljivijih aplikacija florescentnih nanodijamanata je dugoročno prikazivanje, praćenje i sortiranje matičih ćelija", rekao je Chang.

Nažalost, ovakve terapije su godinama, ako ne i decenijama, udaljene od implementacije, ali ovakva istraživanja sa desetinama drugih otvaraju vrata važnim terapijama u budućnosti.