Teorija američkih naučnika

Neki dinosaurusi su bili noćni predatori

Sarajevo-x.com
Američki naučnici su proučavali očne šupljine u fosilnim lobanjama dinosaurusa kako bi ogonetnuli da li su ove životinje bili noćni lovci, piše Daily Mail.

Dugo se smatralo da su dinosaurusi zvijeri koje su lovile danju, a odmarale se noću. Novi dokazi dovode u pitanje teoriju da su dinosaurusi poput velociraptora bili aktivniji danju. Naučnici vjeruju da je režiser Steven Spielberg bio u pravu u svom filmu Jurassic Park iz 1993. godine, u kojem su dinosaurusi mesožderi lovili noću.

Ranije se vjerovalo da su prvi sisari u eri dinosaurusa sklonište nalazili u tami noći, kada ovi reptili-ubice nisu bili u potrazi za plijenom.

Istraživanje očnih šupljina fosilnih lobanja dinosaurusa je pokazalo da to nije bio slučaj. Dinosaurusi, ptice i gušteri imaju prepoznatljivu očnu strukturu. tzv. skleralni prsten. Naučnici su izmjerili unutrašnje i vanjske dimenzije ovog koštanog prstena kod 22 fosila arhosaura, grupe u koju spadaju neki dinosaurusi i izumrli reptili s krilima, pterosaursi. Ista mjerenja su izvršena i na fosilnim ostacima prahistorijskih ptica, ali i na 164 živuće vrsta.

Životinje koje su aktivne noću imaju mali otvor na sredini skleralnog prstena, dok je isti otvor mnogo veći životinja koje su aktivne danju.

Međutim, životinje koje su aktivne i noću i danju, imaju otvor koji se razlikuje od oba gore pomenuta, odnosno, njegova veličina je sredina između velikog i malog otvora.

Američki naučnici su potvrdili da su mjerenja precizan način određivanja da li su bića akitvna noću, danju ili u oba perioda. Analize fosila su pokazale da su dinosaurusi biljojedi bili aktivni danju, baš kao i današnji slonovi. Velociraptori i drugi mali mesožderi su vjerovatno bili noćni lovci.

"Moguće je da su velociraptori napadali protceratopse, što je jedan od nekoliko primjera predatorskog ponašanja dokumentovanih analiziranjem fosilnih ostataka kičmenjaka. Napadi su se događali u sumrak ili u uslovima veoma slabog svjetla", napisao je tim naučnika pod vodstvom profesora Ryosukea Montanija sa Univerziteta u Kaliforniji u časopisu Science.

Naučnicima nije poznato da li isto važi i za velike predatora poput tiranosaurusa, jer ne postoje fosilni ostaci sa dobro očuvanim skleralnim prstenovima. Prahistorijske ptice i pterosaurusi su vjerovatno bili aktivni tokom dana.