Počela jednogodišnja misija

Messenger poslao prve snimke površine Merkura

Sarajevo-x.com
Svemirska letjelica američke agencije NASA, Messenger, započela je svoju jednogodišnju misiju u kojoj prelazi putanju oko Merkura svakih dvanaest sati.

Messenger je poslao prve fotografije Merkura koje su nastale dok je kružio oko te planete. Šest godina je bilo potrebno ovoj letjelici da pređe 96.560.640 km i stigne do najmanje planete u Sunčevom sistemu.

Svemirska letjelica je počela kružiti oko Merkura 17. marta, a do sada je napravila 363 fotografije površine ove planete.

Gornji dio prve fotografije pokazuje neobičan krater pod nazivom Debussy, dok donji dio otkriva dio Merkura koji je blizu južnog pola, mjesto koje do sada nikada nije snimila nijedna svemirska letjelica.

Messenger je na put ka Merkuru krenuo prije šest godina, te je već napravio dio mape kraterima ispunjene površine ove planete i to samo nakon nekoliko preleta. Ova misija predstavlja naučnu prekretnicu i označava prvi kontakt sa malom stjenovitom planetom još od 1975. godine.

Astronomi su zainteresovani za Merkur, planetu koja se nalazi najbliže Suncu, jer ima teren sličan Zemljinom, te nije gasovita planeta poput Jupitera. Merkurovu površinu je izuzetno teško istražiti zbog visokih temperatura na kojima se topi i olovo.

"U posljednje vrijeme smo otkrili mnogo planeta oko zvijezda u drugim solarnim sistemima, a sada nas zanimaju utjecaji koje uslovi u svemiru imaju na stjenovite površine planeta", rekla je Ann Sprague sa Univertiteta Arizona.

Messenger je prema Merkuru krenuo 3. augusta 2004. godine. Put oko Merkura će prelaziti svakih 12 sati, te popuniti preznine u mapi koje su ostale nakon prethodnih preleta koje je snimila letjelica Mariner 10 između 1974. i 1975. godine.

Svemirska letjelica posjeduje dva solarna panela koja prikupljaju sunčevu energiju za napajanje, ali i održavaju temperaturu letjelice na kojoj može optimalno funkcionisati. Proučavati će geološku historiju, magnetno polje, kompoziciju površine i druge misterije ove neistražene planete. Kada misija bude završena, Messenger će pasti na površinu Merkura. Prečnik ove planete je neznatno veći od prečnika Mjeseca. Njeno jezgro je vjerovatno čvrsto. Prisustvo magnetnog polja vjerovatno znači i da je djelomično otopljeno u unutrašnjosti.

Decenijama su naučnici proučavali Merkur koristeći se fotografijama letjelice Mariner 10, koja je snimala samo jednu stranu planete. Do sada je Messenger snimio većinu dijelova Merkura koje je Mariner 10 propustio. Preostalo je snimiti još pet posto planete. Ovi dijelovi su uglavnom na polovima, ali će Messenger pokušati fotografisati i te dijelove tokom svoje misije, objavio je Daily Mail.