Zdrava i kvalitetna ishrana ima ulogu prirodnog antidepresiva

Zdrava i kvalitetna ishrana ima ulogu prirodnog antidepresiva
14
M. A.
12.10.2019. u 07:19
4
komentara
14

dijeljenja
Zdrava i kvalitetna ishrana ima ulogu prirodnog antidepresiva Ilustracija: Shutterstock
Mnogoj djeci širom svijeta već odavno se govori da jedu što više voća i povrća da bi postali veliki i snažni. Međutim, australski istraživači saopćili su da zdrava prehrana može ljude učiniti i sretnijima te da ona ima ulogu prirodnog antidepresiva.
To je bio rezultat malog istraživanja provedenog na mladim odraslim osobama s lošom prehranom i umjerenim do teškim simptomima depresije. Oni koji su prihvatili izbor zdravije hrane u ovoj grupi izvijestili su da su manje anksiozni i da su bili puno boljeg raspoloženja u roku od nekoliko sedmica, a rezultati istraživanja su objavljeni u časopisu PLOS ONE.

"Sigurno postoje dokazi da konzumiranje prerađene hrane povećava rizik od depresije", rekla je voditeljica studije Heather Francis.

U istraživanje je bilo uključeno 76 studenata između 17 i 35 godina. Svi su izvijestili da jedu tešku prerađenu hranu, šećer i zasićene masti. Također su prijavili osjećaj tuge, smanjeno zadovoljstvo i nedostatak motivacije u prethodnoj sedmici.

Polovini učesnika naloženo je da u prehranu dodaju voće, povrće, ribu i maslinovo ulje te da smanje unos prerađene hrane. Oni su dobili 60 dolara za namirnice te mogućnost dva telefonska poziva za prijavu u slučaju poteškoća. Ostali su nastavili konvencionalnu ishranom, piše Health24.

Poslije tri sedmice, oni koji su stalno konzumirali kvalitetniju hranu bili su puno boljeg raspoloženja. Njihovi rezultati na skali za mjerenje nivoa depresije bili su normalni i izvijestili su o manjoj anksioznosti u odnosu na redovne dijetalne grupe, čiji su nivoi depresije ostali u rasponu od umjerenih do visokih.

Rezultat? Umjerene promjene donijele su velike koristi. Promjena prehrane nije bila vezana za količinu namirnica koje su ispitanici jeli, jednostavno je ograničen unos prerađene hrane poput slatkiša, brze hrane i slatkih pića te je povećan unos voća, povrća, integralnih žitarica, ribe i maslinovog ulja.
Prijavi grešku


Komentari (4)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...