Vozač ratraka
34

Nihad Rezibegović godinama uređuje staze na Bjelašnici: Ovaj posao zahtijeva hrabrost i iskustvo

Piše: A. B.
(Foto: Harun Muminović/Klix.ba)
Kada žičare stanu i ljubitelji zimskih sportova odu da se ugriju i odmore, onda na padine Bjelašnice dolazi sasvim drugačija ekipa. Umjesto da skijaju, oni ratrakom pripremaju staze za skijaše. Imali smo privilegiju provozati se i "urediti" jednu stazu s Nihadom Reizbegovićem, iskusnim uposlenikom preduzeća ZOI'84 i šefom baze.

Nihad priča kako je najteže raditi kada padne prvi snijeg, jer se tada nailazi na velike smetove, kao i klizava područja.

Tada često dolazi do proklizavanja, posebno niz spust stazu, jer je ratrak težak deset tona.

"Na raspolaganju su četiri ratraka, međutim, imamo dvije staze na kojima je teško raditi ovim mašinama. Hvala Bogu, uskoro nam dolaze dvije nove mašine s vitlom, jer dosta je lakše kad je vozač osiguran, vitlo se zakači i nemoguće je da dođe do proklizavanja. Ove mašine služe za sređivanje najzahtjevnijih staza. Sreća, imamo iskusne vozače i nikada nije bilo ozbiljnih povreda", priča Nihad.

Rezibegović osam godina radi u preduzeću ZOI'84 i kao 55-godišnjak najstariji je član baze koja ima ukupno deset radnika.

Uređivanje staza počinju od 16 sati kada prestaje raditi vertikalni transport, a do tada pregledaju mašine i otklanjaju kvarove. I nakon "utabanih" staza zna se dogoditi da snijeg ponovo padne, a ekipa je uvijek spremna pa se tako često dogodi da u tri sata ujutro ponovo izađu na teren.

Kao i svaki posao i ovaj ima lijepe, ali i one ružne trenutke. Nihad kaže da svi radnici u bazi znaju i vole skijati pa zbog toga nastoje skijašima osigurati što ljepše i sigurnije staze, pogotovo kada je riječ o djeci.

Osim na uređenju staza, na raspolaganju su i Gorskoj službi spašavanja te kaže da ga spašavanje ljudskih života najviše i ispunjava u ovom poslu.

"Nerado pričam o tome, ali bilo je i smrtnih slučajeva, naročito u kotlovima. S druge strane, postoje i oni ljepši trenuci kada spasite nečiji život i onda zapravo vidite svrhu svog rada. Mi kao ekipa smo uvijek spremni za to, jer iako nam to nije u opisu posla, smatramo to ljudskom obavezom", naglašava Nihad.

Kaže nam kako je ovo zahtjevan posao jer moraju biti na stazi kakvo god da je vrijeme, bilo da je mirno ili da je magla, snijeg, vjetar... Tako se prisjetio i velikog snijega iz 2012. godine i priča da im je tada bilo prelijepo raditi iako je trebalo dva sata da vozilima dođu do Babinog dola na Bjelašnici.

"Prije svega ovaj posao morate voljeti, a zatim su potrebni hrabrost i iskustvo", zaključuje Nihad.