Istraživanje
0

Mirisi podstiču sjećanja, ali i nagone na kupovinu

SRNA
Mirisi podstiču sjećanja, ali i kupovnu moć - tvrde naučnici i stručnjaci za marketing. Na primjer, dašak određenog parfema može da podsjeti na prvu ljubav. Također, mirisi djeluju opuštajuće.

Mudri posrednici u prodaji nekretnina često peku kolače u kućama i stanovima koje nastoje da prodaju.

Stručnjaci za marketing sa državnog Univerziteta Washington i sa švicarskog Univerziteta St. Gallen htjeli su da saznaju koji mirisi su najefikasniji za prevođenje mušterija u stanje raspoloženosti za šoping.

U članku objavljenom u časopisu "Maloprodaja" izvijestili su da su jednostavniji mirisi - efikasniji.

Stotine kupaca u Švicarskoj bilo je izloženo jednostavnom mirisu narandže i kompleksnoj kombinaciji narandže, bosioka i zelenog čaja.

Analiza računa u kasi prodavnice pokazala je nesumnjiv skok prodaje kada je u prodavnici vladao miris narandže.

Drugom jednostavnom mirisu pripisuje se poboljšanje u obavljanju misaonih operacija. Studenti Univerziteta Washington bili su izlagani raznim mirisima dok su rješavali probleme sa riječima.

Veći broj problema riješili su za kraće vrijeme kada se u vazduhu osjećao jednostavan miris, nego kada se osjećala kombinacija mirisa ili kada nije bilo nikakvog mirisa.

Dekan fakulteta za biznis na vašingtonskom Univerzitetu Eric Spangenberg kaže da mozak lakše prima jednostavnije mirise i da se zato ljudi lakše koncentrišu u radu ili u šopingu.