Bh. brend
234

Simpatičan pristup baštini: Unikatni magneti "Da Valja" u obliku tradicionalnih bh. jela

Piše: El. B.
Nakon što turistima koji su tražili domaće proizvode nije znao šta predložiti jer je domaće tržište preplavljeno proizvodima Kine, Saša Marlović odlučio je pokušati to promijeniti i napraviti autentičan pristup koji će istovremeno biti pristupačan, simpatičan i originalan. Tako je nastao brend Da Valja koji radi na odavanju počasti, popularizaciji i promociji hrane na kojoj su odrasle bh. generacije.

"Baščaršija je puna kineskih magnetića, tanjirića ispresanih našim motivima i to na prvi pogled lijepo izgleda ali nema nekog duha u tome. Smiješno mi je bilo jer sam istražujući našao i Babušku koja bi možda i dobar fol bila da su je preimenovali u Nanuška i malo izmijenili dizajn", govori nam Saša uz smijeh poručujući, iza redova, kako se ručni rad svuda cijeni te kako je bitno čuvati našu tradiciju.

Unikatni, ručno rađeni proizvodi

Ističe kako smo gostoljubiv narod koji voli dobro pojesti te da je tako došao na ideju trodimenzionalnih magnetića koji prikazuju tradicionalna bh. jela koja su omiljena mnogim Balkancima, ali i hedonistima širom svijeta. Svaki predmet je ručno rađen i unikatan.

"Proces pravljenja nije automatski, jer svaki magnetić mora proći kroz nečije ruke koje će ga napraviti, obojiti, lakirati, zalijepiti. To su sve faze koje unose duh u sam proizvod te ga čine prepoznatljivim i interesantnim. S druge strane, proces pravljenja je igra i opuštanje jer je uistinu interesantno praviti male ćevape, somune, baklave, hurmašice, ražnjiće itd", rekao je Saša.

Kaže nam kako je izbor imena "Da Valja" potpuna slučajnost ali i, prema svemu sudeći, pun pogodak jer cijeli region zna šta znači taj gramatički neispravan izraz. Kada je riječ o ponudi, Saša nam kaže kako se igraju te kako sve zavisi od trenutne inspiracije.

"U našoj ponudi možete naći sva jela sa roštilja koja nisu vidjela roštilja, sve poguzijske zalivene kolače od kojih ne trebate strahovati da ćete se udebljati. U narednom periodu planiramo malo preći i na jela 'sa kašikom' kao što su filovane paprike, sogan dolmice i tako dalje", otkrio je.

Teško vrijeme za kreativce

Uprkos unikatnosti, autentičnosti i velikom interesu za njihove magnetiće, Saša ističe kako je bez finansijske podrške teško govoriti o nekim ozbiljnijim fazama.

"Ideje postoje, potencijal i interesovanje su veliki i ljudima se sviđa to što radimo ali za ozbiljniji rad su potrebna ozbiljnija ulaganja. Cijela ideja je igra, šaljiva, a na našoj stranici ima jedna rubrika poguraj (pandam donate opcijama) kako bi mogli ovu igru igrati duže i kako bi magnetići postali pravi bh. brend", rekao je Saša.

Dodaje kako je bh. područje plodan teren i kako su Bosanci i Hercegovci zaista kreativni i uspješni kada se ozbiljno prihvate onoga što rade.

"Smatram da je najveći problem u tome što smo kolektivno upali u stanje apatije iz kojeg iskreno ne znam kako ćemo se izvući, jer da bi se bilo koja ideja sprovela u djelo potrebni su energija i novac. Novca nema (bar nam tako kažu), a i energije nam ponestaje jer od ovakvih ideja se ne može živjeti. Zbog toga i oni koji žele nešto napraviti i promijeniti vrlo brzo se odustanu jer im se ne učini isplativim", rekao je.

Da Valja tim je trenutno u pregovorima sa nekoliko suvenirnica, a nadaju se da će uskoro ostvariti više kontakata i da će njihovi proizvodi biti na više mjesta u BiH. Do tada, njihove proizvode možete kupiti online ili preko Facebooka.