{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Nutricionisti o ishrani tokom ramazana: Ključan je pravilan odabir namirnica

15.5.2018. u 19:25
366
156
Nutricionisti o ishrani tokom ramazana: Ključan je pravilan odabir namirnica
366
Nutricionisti o ishrani tokom ramazana: Ključan je pravilan odabir namirnica
Foto: Arhiv/Klix.ba
Stiže nam ramazan, mjesec u kojem muslimani poste od zore do zalaska sunca. Muslimani u BiH ove godine će tokom ramazana postiti između 17 i 18 sati dnevno, a s nutricionistom Tarikom Zolotićem razgovarali smo o važnosti pravilne ishrane tokom posta, ali i o tome šta je najbolje sehuriti (obrok koji je priprema za post) i iftariti (glavni obrok u toku dana kojim se završava post).
Tokom mjeseca posta vjernici malo više vode računa o tome šta jesti za sehur, a šta za vrijeme iftara.

"Malo smo svjesniji važnosti hrane i toga da ne pretjerujemo u njenoj konzumaciji, jer izobilje hrane i pretjerivanje uništavaju naš organizam. Post je za naša tijela kao 'veliki servis', vraća ih na 'tvorničke postavke', jer jedan dan posta omogućava uklanjanje toksina koji su se nakupili tokom 10 dana. Prema tome, 30 dana posta u mjesecu Ramazanu i 6 dana posta u mjesecu Ševalu predstavljaju 'veliki servis' za naše tijelo. Blagodat posta je to što se naše tijelo odmara od stalnih 'napada' hranom, onemogućava nam da pretjerujemo, da jedemo šta god i kad god želimo, a energiju koju tijelo uštedi tokom posta preusmjerava na regeneraciju i liječenje organizma. Jer naša tijela su i genetski prilagođena za povremeni post, što nam objašnjava i hadis Poslanika s.a.v.s. koji je odredio vrijeme obroka riječima: 'Mi smo narod koji ne jede dok ne ogladni, a kada jedemo, ne zasitimo se'", rekao je Zolotić.

Podsjeća da ljudsko tijelo ima velike zalihe masti i potkožnog masnog tkiva, zbog čega bismo bez hrane, zavisno od naših zaliha, mogli biti čak 70 dana.

Šta jesti za sehur, a šta za iftar?



Osobe koje poste za sehur trebaju konzumirati hranu s visokim indeksom sitosti, odnosno hranu bogatu mastima i proteinima.

Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija


"To je hrana koja se dugo zadržava u probavnom traktu, čak i do 12 sati, tako da nas duže može držati sitim, za razliku od ugljikohidratnih namirnica. Meso, jaja i mlijeko su bogati mastima i proteinima, a od biljnih namirnica to su leguminoze kao što su grah, grašak, leća i orašasti plodovi. Sehur treba iskoristiti za unos što više tečnosti, vode koja nam je najpotrebnija u ovim dugim, toplim danima", rekao je citirajući Muhammeda, s.a.v.s., koji kaže: 'U sehurskoj hrani je bereket, zato nemojte propuštati pa makar uzeli i gutljaj vode".

Nakon dugog posta iftariti treba laganiju hranu bogatu ugljikohidratima, hranu koja se brzo vari i koja neće opteretiti naš probavni trakt.

"Omrsiti se hurmama i vodom, kao što je to radio i Poslanik, s.a.v.s, koje su po svojoj strukturi ugljikohidratne, lagane za probavu i brzo našem tijelu daju energiju potrebnu za probavu i asimilaciju hrane. Domaće čorbe i supe su dobar primjer kako započeti iftar. Koristite dosta povrća, sezona je tako da prednost treba dati svježem povrću i salatama. Ukoliko ćemo koristiti meso trebamo izbjegavati prženo. Koristiti integralne žitarice, tjesteninu, od heljde, raži, zobi, prosa, kao i rižu. Voće je također dobar izbor za tijelo zbog brzine varenja i velike količine vode koja će dobro doći pomalo dehidriranom tijelu, ali ga ne treba konzumirati odmah nakon glavnog obroka, već napraviti pauzu", rekao je.

Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija


Na pitanje koliko je pravilan izbor namirnica bitan tokom mjeseca posta, Zolotić kaže:

"Ukoliko za sehur pojedemo procesuiranu ugljikohidratnu namirnicu koja će se brzo provariti, podići sećer u krvi, istom tom brzinom će doći i do pada šećera u krvi, gladi u ranim jutarnjim satima, tako da ćemo teško ispostiti dan. Slična situacija može da bude i s previše kafe za sehur koja može dovesti do velike dehidriranosti i onemogućiti nam da ispostimo dan".

Šta izbjegavati?



Tokom mjeseca posta treba izbjegavati procesuiranu hranu, bijelo brašno, šećer i slatkiše.

"Prženu i pohovanu hranu koja je teška za varenje, dugo se vari, zbog kombinacije masti i ugljikohidrata dovodi i do usporavanja varenja, truhljenja hrane, tako da hrana ostaje dugo u probavnom traktu što nas čini tromim i umornim, a oštećuje i zidove crijeva", rekao je.

Osim toga, treba paziti pri konzumiranju kafe koja zbog kofeina kao diuretika potiče izbacivanje vode iz našeg organizma, a Zolotić naglašava da je najvažnije izbjegavati prejedanje.

"Omer je rekao: 'Ne prejedajte se, jer to uništava organizam, izaziva bolest, odvraća vas od namaza', a post nije samo suzdržavanje od gladi, a ni Ramazan samo mjesec posta", podsjetio je.

Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija


Zolotić naglašava da ne treba zaboraviti važnost vode koja je veoma bitna, važna i zdrava za naše tijelo.

"I u ostalih 12 mjeseci pijemo malo vode, tijela su nam hronično dehidrirana tako da nam je voda najpotrebnija. Možemo je i aromatizirati s mentom, limunom, možemo koristiti i cijeđene voćne sokove koje sami sebi pripremamo", rekao je citirajući na kraju riječi Alije ibn Hasana koji kaže:

"Uzvišeni Allah sakupio je svu medicinu u pola ajeta i rekao 'I jedite i pijte, samo ne pretjerujte; On ne voli one koji pretjeruju' (El-E"raf, 31).

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Gdje ćete na ljetovanje?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: