Fitness trenerica Ada Mašnić: Bez psihičkog aspekta i motivacije nema uspjeha

Piše: E. Lj./Klix.ba
14.4.2019. u 22:40
258
128
Fitness trenerica Ada Mašnić: Bez psihičkog aspekta i motivacije nema uspjeha
258
Fitness trenerica Ada Mašnić: Bez psihičkog aspekta i motivacije nema uspjeha Ada Mašnić
Sport je oduvijek bio sastavni dio života Ade Mašnić, fitness trenerice iz Sarajeva koja već neko vrijeme uspješno vodi individualne i grupne treninge. Ono što je u srednjoškolskim danima bio hobi danas je njena profesija, a u razgovoru za Klix.ba pojašnjava zbog čega je vježbanje važno za svakog pojedinca.
"Dolazim iz sportske porodice tako da ljubav prema sportu datira još od malih nogu. Počela sam skijanjem, a onda se ljubav prema sportu razvijala vremenom i kroz moje školovanje. Sada uživam u svim sportovima i nisam sigurna da li bih svoj život mogla zamisliti bez fizičke aktivnosti", rekla je Mašnić na početku našeg razgovora.

Interes za fitness počela je pokazivati u srednjoj školi, a svakim treningom ljubav prema fitnessu postajala je veća.

"Kroz treninge i fakultetske dane moj interes i ljubav prema fitnessu su se povećavali. Moj omiljeni predmet na fakultetu bio je predmet koji je vodila profesorica Lejla Šebić koja je je uveliko i doprinijela tome da zavolim ovaj stil života i fitness kao oblast", rekla je.

Važnost treninga i vježbanja



Zdravlje, održavanje kondicije i lijep izgled samo su neki od razloga zbog kojih je vježbanje važno za svakog pojedinca. Naša sagovornica ističe da je svaki trening i vježbanje pohvalno, ali da je neophodno angažovati stručnu osobu, odnosno certificiranog i školovanog trenera.

"Trener/ica će vas usmjeriti i pokazati kako najispravnije raditi vježbe i kako koristiti sprave koje nudi teretana kako bi trening bio efektivan. Naime, za svaku grupu mišića postoje odgovarajuće vježbe te odgovarajuće sprave koje je potrebno pravilno koristiti kako bismo izbjegli eventualne povrede", pojasnila je.


"Razlika između grupnih i individualnih treninga svakako postoji jer se trening prilagođava jednoj osobi, njenim potrebama, fizičkim sposobnostima i zdravstvenom stanju, kao i ličnim potrebama. Naravno, grupni trening je jednako važan i ponekad je veća motivacija ukoliko osoba vidi da drugi napreduju i trude se i nije manje važan", rekla je.

Potencijalne vježbače koji se odluče voditi zdrav i aktivan način života i tako poboljšati i izgled očekuje mnogo odricanja, naročito kada je riječ o ishrani, trudu i radu, znoju i upornosti.

"Na kraju se sve isplati. Za one koji se odluče pravilno živjeti, hraniti i vježbati prvi rezultati su brzo vidljivi. Većini je najteže početi, a poslije to jednostavno postane vaš stil života", rekla je.

Ključni faktor svakako je psihički aspekt i motivacija, a Ada naglašava da bez toga nema uspjeha ni u jednoj oblasti.

"Svaki pojedinac mora osjetiti potrebu i želju da živi zdravo i da se pokrene. Svakodnevnica je većini veoma stresna, brz način života, brza i nezdrava ishrana koja kroz godine utječe na naše psihičko i fizičko zdravlje", rekla je.

Savjeti za osobe koje nisu vježbale i vodile računa o ishrani



Iza nas je zimski period u kojem se većina ljudi ulijeni i ne vodi računa o pripremama za ljeto te prehrani i fizičkoj aktivnosti koju ljeto zahtijeva.

"Pravilno bi bilo trenirati tokom cijele godine, šetati i voziti bickl. Za one koji nisu u prilici da posjećuju fitness centre, teretane ili treninge nekih grupnih sportova, postoje vježbe koje mogu raditi u kancelariji ili kod svoje kuće. U tom slučaju pomažu online treninzi i savjeti. Ishrana je ključna, kao i unos tekućine u organizam. Slušajte svoje tijelo i ne pretjerujte s brzom i nezdravom hranom", savjetovala je.

Većinu ljudi zanima kako brzo smršati, a naša sagovornica ističe da je to dug proces koji nije nimalo lagan.



"Ono od čega se kreće jeste reduciranje ishrane i dijeta, ali koja mora biti u saradnji sa stručnim osobama. Tijelo moramo naviknuti na smanjen unos recimo ugljikohidrata. Vježbanje je nešto što bi trebalo biti sastavni dio procesa mršanja. Duge šetnje, lagano trčanje i vježbe snage za početak mogu biti dovoljne. Kako se tijelo navikava na vježbanje i fizičku aktivnost, tako se povećava intenzitet treninga. Od svega je najvažnija volja i upornost", poručila je.

Ljudima koji nisu aktivni savjetuje da se pokrenu i ističe da to može podrazumijevati i odlazak do posla, škole ili fakulteta pješke, vožnja biciklom, lagano trčanje ili vježbanje kod kuće.

"Nakon toga bi bilo super potražiti savjete stručnih osoba koje se bave ovim poslom kako naviknuti tijelo na trening, kako početi i kako pravilno vježbati. U teretani može biti veoma zabavno, a grupni treninzi su idealni za to", rekla je.

Drago joj je, kaže nam, što se svijest o zdravom načinu života i vježbanju iz godine u godinu u BiH povećava.

"Sve je više onih koji se odlučuju na zdrav način života, ali i onih koji fitness reklamiraju na pogrešan način. Fitness trener prije svega mora biti osoba koja je školovana i educirana, ne neko ko je samouk, iz razloga što morate poznavati svog klijenta, njegove navike, ishranu pa i njegov zdravstveni karton. Nisu sve vježbe jednake za sve, niti je plan ishrane jednak za sve. Ima još posla na promociji zdravog načina života i na tome se mora raditi u smislu širenja svijesti kao dobre navike, a ne prolaznog trenda", rekla je Ada Mašnić na kraju razgovora.


Komentari (128)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: