Auto testovi

Testirali smo Mazdu CX-60: Izvrstan motor u optimalnom pakovanju

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
E. T.
30.05.2023. u 10:46

Najveći SUV koji Mazda u ovom trenutku nudi kupcima u Evropi krije se iza oznake CX-60, a uz njega su u japanskoj automobilskoj kompaniji još jednom pokazali da ne vole trendove.

Pokazali su da vole ići svojim putem, jer su u agresivnoj kampanji insistiranja na potpunom odustajanju od motora s unutrašnjim sagorijevanjem uz CX-60 ponudili (i) odličan 3,3-litarski turbodizelski motor sa šest cilindara. Zvuči kao glas razuma.

Vrijeme će pokazati hoće li u Hiroshimi praviti Mazdu 6 nove generacije, jer još ima kupaca kojima se ne dopada ideja automobila s podignutim karoserijama. Ostaje nam da sačekamo i doznamo hoće li se u ponudu njihovih benzinaca vratiti najavljeni Wankel motor, a do tada...u Mazdi su odlučili kako je došlo vrijeme da nedavno redizajnirani model CX-5 više ne bude najveći SUV u njihovoj ponudi za Evropljane, pa je na scenu stigao za broj veći CX-60 koji će imati ulogu perjanice do predstavljanja već potvrđenog modela CX-80 s kojim će u priču ući i treći red sjedišta.

Zaboravimo za sada sjajnu pogonsku grupu s kojom se Mazda priključila malom broju evropskih automobilskih kompanija koje u svoje pojedine modele i dalje ugrađuju velike dizelske motore sa šest cilindara i osvrnimo se na ostatak novog SUV-a koji se, bez protežiranja, može svrstati među zvijezde segmenta kojem pripada i zbog toga bi mogao zaintrigirati i kupce koji ciljaju na modele koji dolaze iz dvije britanske i tri-četiri njemačke automobilske kompanije.

Sve o čemu smo ranije pisali o aktuelnim Mazdama može se primijeniti i u slučaju modela CX-60, jer je višestruko nagrađen Kodo dizajn s kojim su Japanci željeli i uspjeli stvoriti utisak da se automobil kreće i kada stoji opet došao do punog izražaja. Ni ovaj put nismo pronašli ništa što je na skladnoj dvovolumenskoj karoseriji moglo (trebalo) biti nacrtano drugačije, a dizajnerima u Mazdi ne bi trebalo smetati što nas je karoserija (zaključno s naglašeno dugim prednjim poklopcem) iz nekoliko uglova podsjetila na Jaguarov F-Pace.

Biti ravnopravan u društvu premium SUV-ova ove kategorije znači ponuditi vozaču i njegovim saputnicima kabinu u kojoj nema kompromisa oko izbora materijala. S najboljim paketom opreme kupci Mazde CX-60 mogu računati na kožom obloženu i bogato opremljenu višebojnu unutrašnjost sa sjedištima u svijetloj boji. Beskompromisnost podvlači zavidna zvučna izolacija, veliki stakleni krov i vrhunski audio-sistem, a sliku upotpunjuju fragmenti od kvalitetne mekane plastike i javorovog drveta. Uz dovoljno mjesta za putnike u drugom redu, dugonogim osobama prijale bi malo duže sjedeće površine na udobnim prednjim (grijanim/hlađenim) sjedištima, a ne bi bilo naodmet i malo raskošnije podešavanje ugla (tilt) na spomenutim površinama.

Zbog ergonomičnog i preglednog okruženje, vozač(ica) će vrlo brzo osjetiti da stara japanska filozofija Jinba Ittai (savršen sklad između konja i jahača) na kojoj insistiraju u Mazdi vrijedi i u slučaju ovog automobila. Adaptivna digitalna instrumentna tabla koja je dizajnirana u duhu analogije spada među najpreglednija rješenja današnjice, a pregledan je i vodoravan niz tastera za upravljanje klimatizacijom ispod displeja multimedijalnog sistema. Novi dokaz da su jednostavna rješenja najbolja rješenja. U prilog ergonomiji ide i činjenica da za upravljanje multimedijalnim sistemom služi nekoliko tastera i okrugli kontrolor na širokoj centralnoj konzoli, a dobra vijest za male i velike putnike na zadnjim sjedištima je da stakla na zadnjim prozorima imaju sasvim dovoljnu površinu. Tu su i izuzetno efikasna adaptivna LED svjetla, „head-up“ display i nekolicina sistema za asistenciju i sigurnost.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Da, u Mazdi se i dalje uspješno odupiru trendovima oko motorizacije (prvenstveno smanjenju radne zapremine), pa su u duhu priče „mi ćemo svojim putem“ za CX-60 pripremili (i) zanimljiv 3,3-litarski linijski 6-cilindarski turbodizelski motor potpomognut blagom hibridnom tehnologijom koji se krije iza naziva e-Skyactiv D i nudi odlične performanse uz skromnu potrošnju goriva.

Posljednja tehnička rješenja na temu ubrizgavanja goriva i sagorijevanja smjese u cilindrima „krivci“ su što se 254 „konja“ u kombinaciji s divnih 550 Nm obrtnog momenta, 8-stepenim automatskim mjenjačem i pogonom preko obje osovine na otvorenoj cesti može zadovoljiti s manje od pet litara na 100 kilometara, što je izvanredan rezultat za 4,75 metara dug i skoro dvije tone težak automobil koji se može dobiti i uz još štedljiviju (prigušeniju) verziju motora (200 KS), ali prijenos snage tada ide samo na zadnju osovinu. U situacijama kada za optimalno prijanjanje nije nužan AWD, sav obrtni moment i u snažnijoj verziji ide samo na zadnju osovinu.

Uzornoj štedljivosti doprinosi i blagi 48-voltni hibridni sistem s malom baterijom za pokretanje elektromotora/generatora u kućištu mjenjača (17 KS i 153 Nm) koji asistira dizelskom motoru i usput brine za nekolicinu elektropotrošača. Elektrifikacija osigurava i često kretanje u tzv. „coasting“ režimu, kada (uz malu pomoć inercije) kazaljka obrtomjera stoji iznad nule, jer su svi klipovi tada u stanju mirovanja. Mazda CX-60 nudi se i u još snažnijoj 2,5-litarskoj četverocilindarskoj benzinskoj PHEV verziji (328 KS), ali je ne bismo stavili ispred ove.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Bez razmišljanja o potrošnji goriva, motor(čina) u „turi“ zvuči odlično, onako kako inače zvuče benzinski i dizelski motori sa šest cilindara u poređenju s verzijama sa četiri cilindra. Uz ugodan „bariton“ i adekvatan potisak, još jednom smo se uvjerili da su aktuelni turbodizelski motori optimalno rješenje za SUV-ove, zaboravimo li na (nama) besmislene predstavnike „SuperSUV“ kategorije čiji su enormno snažni (biturbo)benzinski motori, realno, mnogo primjereniji za boravak u niskim i laganim supersportskim automobilima.

Uz podršku adaptivnog pogona preko obje osovine CX-60 solidno prikriva masu koja nije blagonaklona prema vijuganju, pa uz čvrsto podešen ovjes s multilink rješenjem nazad, mogućnost finog doziranja kočnica i direktan upravljač s poželjnim otporom osigurava prilično živahan ritam kroz zavoje. Bez previše naginjanja, definitivno više od podrške bočnica na sjedištima i (vjerovatno) više od očekivanja klijentele koja preferira ovakve SUV-ove. Dodatni razlog za priznanje ekspertima iz Mazde zbog doprinosa za nastanak ovog automobila koji je, pored ostalog, pokazao da se uz radni program „Off-Road“ ne ustručava ni na različitim neasfaltiranim podlogama, onoliko koliko dopuštaju gume koje su primarno namijenjene za krstarenja na asfaltu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iako mnogi naporno „trube“ da je vrijeme dizelskih motora prošlo, s tim se ne slažu vodeći inžinjeri u nekoliko najvećih evropskih automobilskih kompanija koje, zamislite, proizvode premium modele. Ne slažu se ni u Mazdi koja se, neočekivano, priključila “opozicionarima“ kojima bi sa svojim trenutno najvećim SUV-om mogla pomrsiti račune, jer pogled na cjenovnike pokazuje da je identičan CX-60 cijenom veoma konkurentan u poređenju s jednako velikim, opremljenim i motorizovanim modelima koje nudi konkurencija.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 254 Takumi

  • Cijena osnovnog modela (CX-60 3.3 e-Skyactiv D 200 Prime Line): 90.980 KM

  • Cijena testnog modela: 125.180 KM

  • Motor: Smješten naprijed uzdužno, šest cilindra, 24 ventila, dizelski, turbopunjač, „common-rail“, međuhladnjak. Radna zapremina 3.283 ccm. Najveća snaga 187 kW – 254 KS pri 3.750 obr/min. Najveći obrtni moment 550 Nm od 1.500 od 2.400 obr/min. Blagi 48-voltni hibridni sistem (MHEV) s elektromotorom koji razvija 17 KS i 153 Nm obrtnog momenta.

  • Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine. 8-stepeni automatski mjenjač. 20-inčne dvobojne aluminijske felge, gume 235/50 R20 100W (Bridgestone Alenza 001).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,4 s. Najveća brzina – 219 km/h. Potrošnja na testu – od 4,6 do 7,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja (WLTP): 5,3 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 58 l. Prosječna emisija CO² (WLTP) 137 g/km. Euro 6d.

  • Dimenzije: Dužina – 4.745 mm. Širina – 1.890 mm. Visina – 1.686 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.870 mm. Udaljenost od tla između osovina – 179 mm. Zapremina prtljažnika – od 570 do 1.726 litara. Masa praznog vozila – 1.874 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.516 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv Takumi

  • Opciona oprema: Premium metalik boja, Driver Pack (adaptivna prednja svjetla - AFS sa uređajem za pranje, sistem kontrole i nadzora bočnog prometa naprijed - FCTA, sistem za upozorenje na bočni promet nazad s automatskim kočenjem - R-SCBS/RCTB, kamera za parkiranje/ vožnju unazad – digitalna sa dinamičkim linijama, Adaptive Cruise Control - i-ACC/sistem podrške vozaču Cruising &Traffic - CTS, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor bez okvira, samozatamnjujući vanjski retrovizor na strani vozača), Convenience/Sound Pack (električno otvaranje prtljažnika sa senzorom pokreta ispod zadnjeg odbojnika, zatamnjena stakla nazad, 360° Top View Monitor - 4 kamere, bežični punjač mobitela u centralnoj konzoli, audio-sistem BOSE Premium® sa 12 zvučnika, dodatno ambijentalno osvjetljenje - pretinci vrata, pretinac naslona za ruke nazad), panoramski krov.

  • Garancija: Šest godina ili 150.000 km. Boja: tri godine. Prohrđavanje: 12 godina.

13