Ozbiljna cifra
30

Astronomska cijena glamura, servis kočnica na Mercedesu SLR zabrinjava i najbogatije

A. M.
Unikatni Mercedesov model prošlog ljeta je napunio dvije decenije otkako se počeo proizvoditi i još uvijek je jedan od najpoželjnijih superauta današnjice. SLR je vrhunac inžinjeringa koji je Mercedes zajednički razvio s McLarenom, pa je njegovo održavanje glavobolja i za najbogatijeg vlasnika.

Svako ko kupi superautomobil zna šta ga čeka, odnosno trebao bi znati. Ako sanjate da ćete učiniti nešto ludo na dan kada dobijete na lutriji, dobro razmislite jer će vaš tekući račun biti ozbiljno "opuhan" ako se odlučite za posjedovanje polovnog superautomobila.

Čak i najbogatiji vlasnici to saznaju onog dana kada njihovi ljubimci moraju proći održavanje i inspekciju u ovlaštenim servisima.

Ekskluzivni Mercedes SLR McLaren, koji je prošlog ljeta napunio dvije decenije od početka proizvodnje, savršen je primjer šta znači pokazivati se pred komšijama i poznanicima. Dvosjed, koji je Mercedes razvio s McLarenom, a kojih je proizvedeno svega 2.157 primjeraka i koji je tada koštao vrtoglavih 300.000 eura, pravi je problem i za najsolventnije vlasnike. Naime, servis kočnica može dostići skoro polovinu vrijednosti ovog skupocjenog modela koliko je koštao između 2003. i 2009. godine.

Iznad ovih redova možete vidjeti ponudu za zamjenu kočionih diskova i pločica za SLR iz 2005. godine, koji je službeni zastupnik u SAD-a poslao klijentu tražeći za takav servis nešto više od 120.000 dolara. Ako pogledate stavke pojedinačno, vidjet ćete da diskovi koštaju kao suho zlato, naravno uključujući i dodatne troškove dostave iz Njemačke, budući da ih američki serviser nema na skladištu rezervnih dijelova. Valja uzeti u obzir da se automobil prestao proizvoditi prije petnaestak godina i da nije nimalo uobičajen, pa je razumljivo da nemaju te dijelove na stanju.

Iako se Mercedes SLR McLaren smatra pravim draguljem, čija vrijednost konstantno raste, on može biti i loša investicija za neke koji nisu svjesni cijene posjedovanja, jer njegovo održavanje izlazi iz okvira ovozemaljskog. Zahvat promjene kočionih komponenti, čiji diskovi su, usput rečeno, karbonsko-keramički, više je nego dovoljan razlog da se takvi vlasnici što brže rastanu od njega.