Seks i laži
21

Nova hit serija "The Loudest Voice" otkrit će vam sve što niste znali o medijskoj moći

Piše: Ines Mrenica
Foto: Showtime
Foto: Showtime
Želite saznati kako diše televizija? Ko je Trumpu otvorio vrata Bijele kuće? I zašto se optužbe za seksualno zlostavljanje u zabavljačkoj industriji serviraju hladne poput osvete? Loša vijest je da morate gledati televiziju, a ona dobra je da ćete nakon serije "The Loudest Voice" ("Najjači glas") televiziju gledati sasvim drugim očima.

"Nismo mi tu da istražujemo šta je istina, nego treba samo stvoriti privid da je ono što emitiramo istina", zaključak je Rodgera Ailesa, glavešine najgledanijeg informativnog servisa u Americi, u nevjerovatnoj glumačkoj transformaciji Russella Crowea u osnivača Fox Newsa.

Rodger Ailes je 1996. godine sjeo na čelo Fox Newsa, nakon što je zbog izuzetno drskog načina ophođenja prema uposlenicima dobio otkaz na CNBC-ju. Medijski mogul Rupert Murdock je Ailesu povjerio vođenje televizije ne znajući da će njegov talent za politiku naći načina da informativni servis pretvori u nimalo suptilnu govornicu Republikanske stranke. Rodger Ailes je bio medijski strateg četiri američka predsjednika, a 29 godina je savjetovao Nixona. Sprega politike i medija u Americi je doživjela vrhunac nakon rušenja njujorških tornjeva, blizanaca WTC-a 11. septembra 2001. godine. Ailes je tada prvi pustio snimak ljudi koji su skakali s tornjeva, znajući da gledatelju ne treba reći šta da misli, već se potruditi napraviti vijest koja će američkom konzumentu TV programa reći šta bi trebalo da osjeća. Ailes se bojao samo loše gledanosti. I da, užasno se miješao u uređivačku politiku Fox Newsa. Ono što mu se mora priznati jeste činjenica da je do 2015. godine Fox News putem kabla uveo u do 95 miliona kućanstava.

Ne mijenjajte kanal. Vraćamo se za nekoliko trenutaka.

U Italiji je to Silvio Berlusconi, u Srbiji Željko Mitrović. Prvi se na ljestvici italijanske vlasti uspinjao zahvaljujući pametno ustrojenim televizijskim i novinskim carstvom, dok je ovaj drugi osmislio "ružičastu" stvarnost kako bi pomogao Slobodanu Miloševiću u hipnozi narodnih masa za vrijeme najmračnije politike devedesetih. Svu trojicu povezuje specifičan odnos prema ženama koje se pojavljuju na malim ekranima. Roger Ailes zabranio je uposlenicama da nose hlače, a bio je posebno sklon upošljavanju missica. Osim što je želio ženske noge na ekranu, nakon 11/9 voditeljima je na odijela zakačio metalne zastavice SAD-a, a osoblje televizije koristio je i kao sredstva za manifestaciju svojih seksualnih preokupacija. “Je*** sam dvije miss Amerike, ali ovu nisam. “, kaže Russell Crowe ispod teške maske, koju su mu majstori šminke aplicirali i do 6 sati kako bi ga učinili što debljim i vizuelno sličnijim direktoru Fox Newsa. Ovo se odnosilo na novinarku Gretchen Carlson (Naomi Watts), koja je odbila napredovati u karijeri udovoljavanjem Ailesovim seksualnim apetitima, za razliku od dvadesetak voditeljica i uposlenica televizije, pod čijom je tužbom za seksualno uznemiravanje i bio prisiljen napustiti Murdockovu korporaciju s 40 miliona dolara otpremnine.

Nakon toga se posvetio izbornoj kampanji Donalda Trumpa, kojeg je doveo na vlast zahvaljujući poznavanju afiniteta širokih narodnih masa. Ailes je znao da će svako ko podcijeni inteligenciju Trumpa doprinijeti popularnosti brbljivog biznismena s Manhattana, jer prosječni Amerikanac ničim nije fasciniran u tolikoj mjeri koliko Trumpovim poslovnim uspjehom i zamisli da bi slovenska ljepotica Melania mogla koračati u Guccijevim cipelama po Bijeloj kući. Ne zaboravimo da je Donald Trump, prije nego što je postao predsjednik SAD-a, bio i televizijski čovjek. Posjedovao je prava na Miss Universe i Miss USA te je producirao i vodio reality show "The Apprentice".

Roger Ailes (Foto: AFP)
Roger Ailes (Foto: AFP)

Večeras na HBO3 možete pogledati sedam epizoda limitirane serije "The Loudest Voice", koja je nastala u produkciji Showtimea, a na osnovu knjige "The Loudest Voice in the Room" Gabriela Shermana. "Najbučniji glas" premijeru je imao 30. juna na Showtimeu, a u augustu je počelo emitiranje na HBO-u bilježeći visoke ocjene gledatelja na popularnim internet stranicama posvećenim filmovima i serijama. HBO u svom kratkom sinopsisu kaže da u današnjem politički nabijenom medijskom krajoliku nijedna figura nije veća, čak i nakon svoje smrti, od Rogera Ailesa, koji je oblikovao Fox News u silu koja je neopozivo promijenila razgovor o najvišim nivoima vlasti. "Najjači glas" medijski ljudi gledat će sa smiješkom na licu. Besprijekorno snimljena plošnom televizijskom estetikom, prikazuje američku medijsku dominaciju u kojoj se sve rađa i umire zahvaljujući rezultatima mjerenja gledanosti. Serija pokazuje i prilike koje su pratile dolazak Baracka Obame na vlast, kao i netrepeljivost republikanaca s Fox Newsa koji su činili sve da prvog afroameričkog predsjednika programski derogiraju. Igrane scene vješto se kombinuju s arhivskim televizijskim snimcima na kojima se pojavljuju Clinton, Bush mlađi, Obama i Trump. Posebno je zanimljiva postavka odnosa Ailesa sa suprugom Beth (Sienna Miller), koja ga vjerno prati u trenucima domjenaka, skandala i bolesti, dok ne shvati da živi s predatorom koji za sobom ostavlja žrtve i pustoš.

Foto: Lionsgate
Foto: Lionsgate

Lionsgate će 20. decembra u kina pustiti još jedan projekt inspiriran seksualnim skandalom Rodgera Ailesa, koji će uzdrmati političke krugove. Film "Bombshell" je okupio žensku holivudsku kremu. Nicole Kidman, Charlize Theron i Margot Robbie dolaze na velike ekrane kao trio koji je srušio direktora Fox Newsa. Nicole Kidman igra Gretchen Carlson, Foxovu uzdanicu i bivšu miss Amerike koja je tužbom protiv Ailesa ohrabrila 20 seksualno zlostavljanih uposlenica televizije da mu konačno stanu ukraj. Charlize Theron igra prezenterku Megyn Kelly, dok je Margot Robbie u ulozi izmišljenog lika. Glumice holivudske A liste sa zadovoljstvom su pristale sudjelovati u ekranizaciji priče, a vrlo vjerovatno u atmosferi jednog većeg skandala u vezi sa seksualnim zlostavljanjem koji je zasjenio sve ostale. Filmski producent Harvey Weinstein je radio isto što i Rodger Ailes. Seksualno je eksploatisao ambicije žena koje su željele postati slavne u medijskoj industriji. Pokret #MeToo na kraju je pokazao kako su se glavne uloge u Hollywoodu dodjeljivale zahvaljujući talentu, ali koji se evaluirao na audicijama u hotelskim sobama.

Najbolja televizija na svijetu, HBO, svoj identifikacijski slogan u periodu od 1996. do 2009. godine temeljila je na negiranju općih vrijednosti televizije i osjećaju pripadnosti nečemu što prevazilazi njene okvire. "It's Not TV. It is HBO." Najbolji su stekli taj status upravo iz razloga što su uvidjeli od čega trebaju odustati i na koji način trebaju porizvoditi programe. HBO ne gubi vrijeme na reklame. Ovu vrstu zabave, čija je koncepcija zasnovana na cjelodnevnom emitovanju visokoprodukcijskih filmova i igranih serija činite mogućom na način da pristajete na mjesečnu pretplatu. Tako vrijeme provedeno pred malim ekranom ne može biti zloupotrebljeno.

Televizija ima svojih neprikosnovenih zasluga u razvoju kulture. Prije svega, donijela je filmove u naše domove i dokumentarizam koji obrazuje, informira i zabavlja gledatelje. Međutim, novo doba televizije sa sobom je donijelo i erupciju kulture kakva je nezapamćena u ljudskoj historiji. U zemljama u tranziciji, javni servisi grcaju u nedostatku profesionalnizma, slabog osjećaja za svrhu vlastitog postojanja, nedostatka finansija i političkog miješanja u uređivačku politiku, dok privatne televizije podliježu najnižim strastima gledatelja. U tom vrtlogu svi su isprepleteni kao dlake koje se motaju oko odvoda u slivniku. Žene političara prekrajaju vlastite intervjue, «ljepotice» osmišljavaju programe, dok su brižno skrojeni kostimići sa suknjama do koljena jedini znak uljudnosti, a olovka koja prekriži nešto na papiru u ruci voditelja nakon odjavljenog dnevnika jedini dašak elementarne pismenosti. "Izaberi život. Izaberi posao. Izaberi karijeru. Izaberi porodicu. Izaberi veliki jebeni televizor", kaže heroinski ovisnik Mark Renton u uvodu filma "Trainspotting" (1996.) navodeći televizor kao ultimativni simbole običnog, trezvenog života. Nakon izbora velikog jbenog televizora u našim životima, trebalo bi znati i izabrati j**beno dugme na daljinskom upravljaču.