U prijedlozima odluka za 6. vanrednu Skupštinu akcionara, koja je najavljena za 27. august, osim novog kredita, menadžemnt Željeznica će tražiti i donošenje odluke o odloženom plaćanju poreznih obaveza u ukupnom iznosu od čak 17.483.664 KM.
Razmatrat će se i informacija o poslovanju Željeznica RS za prvo polugodište 2012. godine, u kojoj se priznaje da je realni gubitak u tom periodu ustvari 9,9 miliona, a ne 5,9 miliona KM.
Ako je za utjehu, ipak je manji od onog ostvarenog lani.
"Obračunati i prezentovani gubitak ostvaren u 2012. godini evidentiran u računovodstvenim knjigama i bilansima od 5.943.126 KM je nominalni i značajno niži od ostvarenog u 2011. godini. Međutim, ovaj iznos nominalnog gubitka trebalo bi uvećati za neukalkulisane razlike toplog obroka od oko 1.000.000 KM i polovinu regresa za tekuću godinu u iznosu od oko 1.000.000 KM i zatezne kamate od oko 2.000.000 KM, koje obračunava Trezor Vlade Republike Srpske za plaćanje kredita i kamata (EIB 1 i 2, EBRD 1 i 2, Portugal i Poljska). Dodajući navedeno realni gubitak u prvom polugodištu 2012. iznosio bi 9.943.126 KM. Ovako korigovan gubitak za I-VI 2012. godine manji je 30 posto ili 4.486,695 KM od ostvarenog u 2011.", stoji u ovoj informaciji.
Ako se računa realno stanje, akumulirani gubitak "Željeznica" dostigao je iznos veći od čak 196 milion KM.
U ovoj informaciji uprave Željeznica konstatirano je i da je stalno generiranje poslovnog gubitka svih proteklih godina, nastavljeno i 2012., te da se, kao i prethodnih godina, sredstva predviđena za obnavljanje stalne imovine, zapravo koriste za podmirenje troškova tekućeg poslovanja, što predstavlja značajnu prepreku za proširenje ponude i konkurentno tržišno poslovanje u savremenom poslovnom ambijentu.
Također se konstatiraju i brojni, već poznati, problemi u radu Željeznica RS-a.
"Ostvarenje prevoza putnika iz godine u godinu je u padu i nije na zadovoljavajućem nivou, te zaslužuje posebnu analizu interdisciplinarnog tima stručnih osoba zaposlenih u Željeznicama RS", stoji u informaciji pripremljenoj za vanrednu Skupštinu akcionara.
Smanjenje broja putnika, odnosno prihoda u putničkom saobraćaju, počelo je, kako se dodaje, sa smanjenjem subvencije od Vlade RS, odnosno ukidanjem pojedinih lokalnih putničkih vozova (redukovan red vožnje putničkog prevoza).
U periodu januar-juni 2012. u odnosu na isti period 2011. mala je razlika u broju prevezenih putnika, a razlozi kontinuiranog smanjenja broja putnika su 64 dana štrajka lani tako da su korisnici željezničkih usluga prešli na drumski prijevoz, koji je konkurentniji na osnovu cijena prijevoza, imaju povoljnije uslove i jeftinije karte (mjesečne radničke i đačke) kao i vremene polazaka iz određenih mjesta.
Željeznice RS-a imaju i hronični nedostatak vagona za prijevoz putnika, ali i prevelik dodatak za ispostavljenu voznu kartu u vozu od 7,50 KM, a koji putnik ne može da plati ako nije stigao da izvadi kartu na blagajni.
Kao jedan od razloga zašto nemaju putnike nevedena je i ne redovitost vozova, a koje Željeznice RS ne mogu da ispoštuju zbog još nezavršenog remonta pruge i koji prouzrokuju kašnjenja brzih vozova i automatski dolazi do kašnjenja popodnevnih (radničkih) vozova.