Po evropskim standardima
845

Vatrogasno vozilo u cijelosti proizvedeno u BiH, živinički vatrogasci ga već koriste

A. K.
Foto: A. K./Klix.ba
(Foto: A. K./Klix.ba)
Inovator Suad Bešlić nakon dvodecenijskog života u Njemačkoj odlučio se vratiti u Bosnu i Hercegovinu i pokrenuti projektovanje i proizvodnju vatrogasnih vozila. U Živinicama je već nastalo vatrogasno vozilo po evropskim standardima, a značajno je da je konstrukcija u cijelosti izrađena i sastavljena u našoj zemlji.

Kalesijac Suad Bešlić 23 godine je proveo u Njemačkoj kao zaposlenik, odnosno glavni konstruktor u kompaniji Lentner GmbH za proizvodnju sofisticiranih vatrogasnih vozila.

Želja za povratkom u rodnu zemlju Bešlića je navela na otvaranje sestrinske firme u Živinicama 2017. godine u okviru koje se vršila proizvodnja segmenata glavnog dijela konstrukcije ovih specijaliziranih vozila.

Za samo godinu dana sa svojim radnicima uspio je izraditi više od 100 komponenti takozvanih kofera vatrogasnih vozila, a dijelovi nastajali u BiH posredstvom kompanije Lentner GmbH slali su se na sklapanje u Njemačku. Zatim su završavali u vatrogasnim jedinicama u Njemačkoj, Austriji, Norveškoj, Hrvatskoj, Abu Dhabiju, ali i Kini.

Bešlić je stremio ka još većem uspjehu, pa se okrenuo samostalnom djelovanju u ovoj oblasti u našoj zemlji. Prije nekoliko dana pod okriljem njegove kompanije Su-Ad u Bosni i Hercegovini je u cijelosti izrađeno i sklopljeno vatrogasno vozilo koje se nalazi na korištenju u Vatrogasnoj jedinici u Živinicama.

"Poslove smo ranije polovično radili, ali smo se željeli okrenuti ka finalnom proizvodu kojeg želimo prvenstveno ponuditi u BiH, a onda i na nivo regiona. Za prvo vozilo nam je trebalo otprilike devet mjeseci, a ono je nastalo na Mercedesovoj šasiji sa duplom kabinom", kaže Bešlić za Klix.ba.

Suad Bešlić (Foto: A. K./Klix.ba)
Suad Bešlić (Foto: A. K./Klix.ba)

Višenamjensko vozilo na kojem se nalazi nadogradnja od varenog aluminijuma pruža mogućnost za ulazak šest vatrogasaca, uz spremnik za vodu kapaciteta od hiljadu litara, zatim viskotlačnu pumpu koja vodu baca 47 metara te spremnik za 100 litara pjene za gašenje vatre.

Nakon otvaranja vrata u vozilu ćete primijetiti i navojno vitlo od 50 metara, agregat za električnu energiju, ali i servisni aparat sa kliještima i sjekačem čvrstih materijala, poput lima na automobilima koja se režu u saobraćajnim nesrećama. Tu su također još i izolacioni aparati i boce za kisik koje vatrogascima omogućavaju ulazak u prostorije zahvaćene vatrom i dimom.

"Vozilo koje smo napravili je naš jedinstven proizvod i ponudit ćemo ga svim vatrogasnim jedinicama u našoj zemlji, a njegova izrada se odvija kroz proces javnih nabavki. Ja se u Bosnu i Hercegovinu nisam vratio kako bih se obogatio, a posebno mi je drago što se moja želja da jedan ovakav projekt realiziram u našoj zemlji i ostvaruje. Vrijednost ovakvog vozila u Njemačkoj je 400.000 eura, a mi ga možemo proizvesti za 380.000 KM. Bitno je da ljudi znaju da ovo nije škart, već visokokvalitetno vozilo koje je prošlo sva moguća testiranja", ističe Bešlić koji trenutno priprema još nekoliko vozila.

Kompanija našeg sagovornika trenutno zapošljava 20 radnika, uglavnom mlađe generacije, a ovaj vrijedni Kalesijac navodi da mu je cilj stvoriti ambijent koji će doprinijeti ostanku mladih u našoj zemlji.

S tim u vezi je već ostvario saradnju sa srednjom školom u Kalesiji te kod njega na praksu dolaze budući CNC operateri i varioci koji osim stjecanja praktičnog znanja imaju mogućnost i za zaradu.

"Cilj mi je da u Bosni i Hercegovini u pravoj mjeri zaživi dualni način obrazovanja. Praktično, danas kada dovedete učenike poslije završene srednje škole dodatno ih morate obučavati, jer se nisu susretali sa praksom. Sada, mi djecu dovodimo direktno iz škole, pomažemo im da finansijski rasterete svoje roditelje kroz stipendiju te im nudimo ostanak u našoj firmi najmanje 24 mjeseca nakon završetka obrazovanja", navodi Bešlić, koji je prilikom pokretanja proizvodnje u Bosni i Hercegovini imao podršku samo od živiničke lokalne zajednice.

Osim sklapanja vatrogasnih vozila, Bešlićeva kompanija se bavi i proizvodnjom velikih kontejnera za odvoz smeća, ili sekundarnih sirovina. U ovom segmentu je većim dijelom izvozno orijentisana, a proizvodi nastali u Živinicama redovno imaju kupce u Njemačkoj.

Kompanija Su-Ad sarađuje sa firmama iz Austrije i Hrvatske, a u bliskoj budućnosti planirano je i znatnije širenje, otvaranje novih proizvodnih hala, ali i zapošljavanje dodatnog broja radnika.