Ogromne štete
0

Štrajk željezničara RS ugrožava rad Koksare Lukavac

SRNA
Zbog štrajka željezničara Republike Srpske (RS) smanjena je proizvodnja u Koksno-hemijskom kombinatu Lukavac kako bi što duže trajale zalihe uglja za koksovanje, a samim tim i produžen rad Koksare, izjavio je zamjenik generalnog direktora ovog kombinata Faik Buševac.

Buševac je upozorio da bi, ukoliko bi štrajk željezničara bio nastavljen, to značilo gašenje baterija i kraj Koksare, ističući da se proizvodnja u ovom kombinatu ne smije prekidati jer mora imati dovoljne količine uglja za koksovanje.

"Ukoliko  bi Koksara stala sa radom, to znači da bi za njeno ponovno pokretanje trebalo između 15 i 20 miliona dolara", rekao je Buševac Srni i naglasio da se o prestanku rada Koksare ne smije ni razmišljati. 

Ističući da su štrajkom željezničara RS do sada već nanesene nesagledive štete, Buevac je podsjetio da ugalj za koksovanje dolazi iz Amerike brodom u Luku Ploče, a odatle željeznicom do Lukavca. 

On je naglasio da Koksno-hemijski kombinat ovim štrajkom trpi dvostruku štetu. 

"Ugroženi smo dovozom uglja za koksovanje iz Luke Ploče, a s druge strane ne možemo da plasiramo gotove proizvode kupcima po ugovoru, što znači da u lancu poslovanja trpe i kupci naših proizvoda", rekao je Buševac. 

Napominjući da bi kupci proizvoda Koksno-hemijskog kombinata, ukoliko bi štrajk željezničara potrajao, rješavali svoje probleme uvozom iz Mađarske, Kine i drugih zemalja, Buševac je rekao da bi se Kombinat teško oporavio neispunjavanjem ugovorenih obaveza prema kupcima, ali i vraćanjem povjerenja kod sklapanja novih poslovnih ugovora. 
Ističući da trenutno nerazjašnjena situacija sa štrajkom Kombinatu donosi komplikovanu situaciju i nesagledive posljedice, Buševac je rekao da rukovodstvo Koksare vrši pritisak na sve strane da se situacija sa štrajkom riješi, kako ovaj kombinat ne bi doživio poslovni krah. 

"Direktno smo se obraćali i štrajkačima da poštuju  Zakon o štrajku, da održe minimum rada, jer od njihovog ponašanja zavisi naš život, ali nije vrijedilo. Oni su nastavili po svom i sada je sve u njihovim rukama", rekao je Buševac. 

On je istakao da su se obraćali i Vladi RS i Vijeću ministara BiH i svim relevantnim faktorima za pomoć u rješavanju nastalih problema, ali da Koksari, iako svi znaju za njen problem, niko ne može da pomogne. 

"Da se naš proizvodni proces može zaustaviti bez posljedica ne bi bilo toliko ni problema dok se ne završi štrajk, ali ako baterije u Koksari budu ugašene, to je onda njen kraj", rekao je Buševac i dodao da bi tada više od hiljadu radnika ostalo bez posla. 

Oko 1.200 radnika Željeznica Republike Srpske okupilo se jutros u dobojskoj radionici za održavanje šinskih vozila dajući na taj način odgovor Vladi Srpske da neće prekinuti totalnu obustavu prevoza.