Privreda
64

U Sarajevu održana obuka iz oblasti Facebook marketinga

Piše: M. N.
Foto: N. G./Klix.ba
Jasmin Mehić (Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Društvene mreže postale su nezaobilazan način komuniciranja u modernom vremenu. Osim komunikacije i zabave, društvene mreže nude i mogućnost reklamiranja firmi i njihovih proizvoda i usluga. To je, kako tvrde stručnjaci, jedan od efikasnijih vidova promocije.

Prema nezvaničnim informacijama, u BiH Facebook koristi više od milion ljudi. Upravo oni su potencijalni klijenti za proizvode i usluge firmi, a putem ove društvene mreže vrlo lako se može doći od njih. Facebook i druge društvene mreže posebno mogu biti korisne za male proizvođače koji imaju ograničene budžete. Upravo zbog toga Vanjsko-trgovinska komora je u saradnji s Američkom razvojnom agencijom i Švedskom razvojnom agencijom organizirala obuku iz oblasti Facebook marketinga - tajne za male biznise.

"Poljoprivredni proizvođači, prerađivači iz oblasti mljekarstva, proizvođači voća i povrća, te ljekovitog bilja, nisu dovoljno pripremljeni i upoznati sa savremenim dešavanjima u oblasti korištenja društvenih mreža u svrhu marketinga. Ovo je jedna u nizu edukacija vezano za sticanje vještina i znanja o korištenju društvenih mreža i odgovor kako i na koji način kreirati odgovarajući poslovni profil kako bi proizvođači iz ove oblasti mogli promovirati prvo svoje preduzeće, a onda koristiti efikasne kanale za promociju svojih proizvoda", rekao je ekonomski analitičar VTK BiH Dujko Hasić.

Istakao je kako je ovo najefikasniji vid promocije, kako s aspekta troškova, tako i s aspekta vremena. Ulaganja su mala, a efekti mogu biti značajni.

"Tendencija korištenja društvenih mreža, prvenstveno Facebooka, je u značajnom porastu u BiH. Ovo je prilika da predavači i stručnjaci preko računara direktno online pripreme proizvođače da mogu sutra kreirati svoje profile, upravljati njima i imati efekte u promociji svojih proizvoda i preduzeća", dodao je Hasić.

Predavač i ekspert za korištenje društvenih mreža u svrhu promocije Jasmin Mehić kazao je kako promovisanje malog biznisa putem Facebooka daje fenomenalne rezultate.

"Kažem fenomenalne jer mogu ostvariti kontakt s budućim kupcima, ostvariti prodaju, a to je upravo cilj. Svi ozbiljni brendovi trenutno koriste Facebook i postoji tendenciju rasta. Do sada smo imali veliku saradnju s privrednicima i ko se god upoznao s beneficijima Facebooka počeo ga je odmah koristiti. U BiH nema oficijelnih podataka o tome koliko privrednika koristi Facebook u svrhu promocije, ali prema nezvaničnim podacima postoji 1.000 oficijelnih Facebook stranica bh. firmi", rekao je Mehić.

Katarina Đurović, direktorica firme Neven koja se bavi proizvodnjom organski certificiranog nevena, bila je jedan od učesnica predavanja. Facebook stranicu firme ima već duže vrijeme kao i Facebook profil.

"Facebook stranica nam je bitna stavka u poslovanju firme. Imamo dobre rezultate i nadamo se da ćemo ih poboljšati ovom edukacijom. Komuniciramo s kupcima koji od nas naručuju proizvode i raspituju se o kvaliteti", rekla je Đurović.

Radionica je namijenjena poljoprivrednim proizvođačima i prerađivačima iz sektora mljekarstva, voća i povrća i ljekovitog bilja, koji žele da razviju i poboljšaju svoje znanje i vještine u oblasti online marketinga, sa fokusom na korištenje društvenih mreža u svrhu promocije, a prvenstveno Facebooka.