{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Prezentovana odabrana trasa brze ceste Velika Kladuša - Bihać - Ključ vrijedna 2,5 milijardi KM

16.10.2017. u 16:30
125
174
Prezentovana odabrana trasa brze ceste Velika Kladuša - Bihać - Ključ vrijedna 2,5 milijardi KM
125
U Bihaću je danas prezentirana trasa brze ceste Velika Kladuša - Bihać - Bosanski Petrovac - Jezero čija bi izgradnja, prema trenutnoj verziji, koštala oko 2,5 milijarde KM.
Preciznu trasu ceste tek će trebati utvrditi narednih mjeseci nakon usvajanja Prostornog plana USK i provođenja Javne rasprave, a sredstva za izradu idejnog projekta već su obezbijeđena u programu rada JP Autoceste FBiH.

U zgradi Vlade USK u Bihaću danas je održan radni sastanak na kojem je, uz aktivno učestvovanje svih učesnika, prezentirana trasa buduće brze ceste Velika Kladuša - Cazin - Bihać - Bosanski Petrovac - Ključ - Jezero. Sastanku su prisustvovali predstavnici Vlade USK, Uprava JP Autoceste FBiH, te predstavnici krajiških lokalnih zajednica, a povod je usvajanje Prostornog plana USK, kojeg ovaj kanton nije usvojio ni čitavih 20 godina iza rata, a samim tim ni mrežu puteva, cesta i brzih cesta.

Velika Kladuša - Bihać - Bosanski Petrovac - Jezero: Procijenjena vrijednost 2,5 milijarde KM



Kako je istaknuto, za izgradnju brze ceste u USK postojale su dvije potencijalne trase: Velika Kladuša - Cazin - Sanski Most - Jezero (tzv. "A1" varijanta), te Velika Kladuša - Bihać - Bosanski Petrovac - Jezero (tzv. "A2" varijanta). Sa stanovišta investicionih troškova, povoljnija je varijanta "A2" čiji procijenjeni troškovi iznose oko 2,5 milijarde KM, dok za varijantu "A1" iznose oko 3,2 milijarde KM.

Sa stanovišta tehničko-eksplotacionih karakteristika, obje varijante su približno jednake, jer je "A2" varijanta povoljnija u ukupnoj dužini trase i dužini mostova, dok je "A1" povoljnija kod nagiba, dužine tunela i visine kote niveleta. Sa stanovišta socio-ekonomske karakteristike užeg gravitacionog područja, trasa varijante "A1" je povoljnija jer prolazi područjem većeg broja stanovništva, gustine naseljenosti, zaposlenosti, BDP-a, poljoprivrednih i turističkih aktivnosti.

U konačnici je odabrana varijanta "A2" i trasa preko Bosanskog Petrovca do Ključa, procijenjene vrijednosti oko 2,5 milijarde KM.

"Autoceste FBiH nama su dale odriješene ruke da mi usaglasimo trasu. Savjet koji je radio na izradi Prostornog plana je dao zeleno svjetlo Vladi USK da pokrene aktivnosti na usvajanju Prostornog plana USK. Danas su iznijete određene dileme kada su u pitanju ekonomski parametri i način finansiranja tih trasa. Ono što je za nas najbitnije da mi donesemo Prostorni plan USK koji je, hvala Bogu, završen u formi Nacrta i stvorimo formalno-pravne pretpostavke da Autoceste FBiH pokrenu aktivnosti oko izrade idejnog projekta. Sve dok mi ne završimo svoj dio, koji je apsolutno u našoj nadležnosti, mi ne možemo očekivati da nam neko pomogne sa viših instanci. Dakle, do nas je", rekao je premijer USK Husein Rošić.

Autoceste FBiH osigurale sredstva za idejni projekat



Direktor Autocesta FBiH Adnan Terzić kazao je da je jako bitno da su započeti ozbiljni razgovori kada je u pitanju infrastruktura u Unsko-sanskom kantonu.

"Mi u svojim planskim dokumentima imamo izradu idejnog rješenja projekta brze ceste Ključ-Bihać-Velika Kladuša i imamo izdvojena sredstva u tu svrhu. Sada je pravo vrijeme da sjednemo i zajedno sa Autocestama FBiH, Vladom USK i lokalnim zajednicama dođemo do optimalnih rješenja, kako se ne bi pravili planovi i trošile pare na dvije-tri varijante od kojih, na kraju, nijedna neće uspjeti. Ja sam jako zadovoljan da smo uspjeli, žao mi je što nije bilo predstavnika Cesta FBiH jer su oni tražili da upravo danas održimo sastanak. Dobro je da su tu bili predstavnici Bihaća i Velike Kladuše i mislim da u sljedećih mjesec-dva dana možemo doći do optimalnih rješenja", kaže Terzić.

Prema njegovim riječima, optimalna rješenja su ona koja mogu podnijeti ekonomske parametre.

"Mi smo spremni izdvojiti onoliko koliko treba, ali nismo spremni izdvajati u ludost. Dakle, samo u ono što može proći kriterij struke, a ujedno dobiti podršku lokalnih zajednica i Vlade USK. Za plansku dokumentaciju mi imamo rezervisanih oko 2,5 miliona KM, a počet ćemo ih trošiti kada se usaglasimo i kada bude imalo smisla da se to radi. Koliko će koštati sama izgradnja i kako će se finansirati to zavisi od toga kada ćemo krenuti sa prvim korakom", objašnjava Terzić.

On ističe da su u Bihać stigli upravo da vide kako će se krenuti sa prvim koracima, kako bi se moglo znati kada će se početi, ali i završiti graditi. U prvoj fazi, to podrazumijeva izgradnju zaobilaznica oko velikih gradova.

"Nakon toga, treba gledati brzu cestu koja će spojiti Bihać i Veliku Kladušu, jer je magistralni put od Bihaća do Ključa realno dobar", kaže Terzić.

Učesnici sastanka: Projekat neće zaživjeti u toku našeg života



No, kako se moglo čuti tokom sastanka i rasprave sudionika, ukoliko se usvoji Zakon o akcizama, na godišnjem nivou u FBiH za izgradnju brzih cesta bilo bi prikupljano oko 20 miliona KM namjenskih sredstava za izgradnju brzih cesta (koja se trebaju rasporediti na cijelu Federaciju), dok bi izgradnja navedene dionice brze ceste u Krajini koštala oko 2,5 milijarde KM.

Zbog toga su skoro svi učesnici sastanka istakli da realizaciju projekta niko neće doživjeti, dok su neki bili optimističniji te su istakli nadu da će brza cesta biti građena u toku njihovog života.

"Ja se zahvaljujem ljudima koji su organizovali ovaj sastanak, jer korist svakako postoji. Kada se priča sa aspekta prostorno-planske dokumentacije svaka trasa je dobra da se gradi kroz narednih 30 do 50 godina. Ono što nas zanima, prvenstveno građane Bihaća i USK, šta će se graditi sutra? Za Bihać postoje neke prioritetne stvari. Prvo želimo da se povežemo sa Izačićem i Hrvatskom, želimo bolju vezu sa Cazinom, Velikom Kladušom, Bosanskom Krupom i Bosanskim Petrovcem", rekao je nakon sastanka Šuhret Fazlić, gradonačelnik Bihaća.

Fazlić: Dajte pare Krajišnicima, lako ćemo se dogovoriti



Prema njegovim riječima, pogrešna je pretpostavka da sredstava iz Federacije BiH i države nema zato što se Krajišnici ne mogu dogovoriti.

"Sredstava nema zato što nam ih ne daju i zato što se u Sarajevu određuju prioriteti na neki drugi način. Ja razumijem da imaju neki stručni kriteriji, ali mi nažalost nismo bili u fokusu interesovanja države i Federacije kada je u pitanju investiranje i nismo mi krivi za to. Oduvijek se krivica nama prebacuje: dogovorite se! Kada ima novca, uvijek se nađe dogovor. Za bilo koju trasu, kilometar puta, ceste ili autoceste koja se napravi na prostoru našeg kantona ili grada mi ćemo biti zahvalni na tome. A imamo puno pravo da to i tražimo ono što nam pripada i tražimo da se počne raditi odmah", istakao je Fazlić.

Na današnjoj prezentaciji mogle su se čuti brojne primjedbe i sugestije o prezentiranoj trasi, a prema svemu sudeći ona nije konačna.

"Što se tiče Velike Kladuše i trase koja je ponuđena, mislimo da postoji i alternativna varijanta budući da ova ponuđena ide kroz urbano područje i vrlo vjerovatno će puno koštati. Također, smatramo da bi trebala postojati koordinacija između Autocesta FBiH i Direkcije za ceste FBiH kada su u pitanju ovakvi projekti", rekao je Mirvet Beganović, poslanik u Skupštini USK.

Iz Vlade USK su najavili da bi se već na narednoj sjednici trebalo raspravljati o Prostornom planu USK, nakon čega bi se, polovinom novembra, trebao naći i pred Skupštinom USK. Ukoliko prođe skupštinsku proceduru, uslijedit će proces Javne rasprave i utvrđivanje konačnog rješenja.

"Međutim, to ne sprječava da već krenemo sa aktivnostima u izradi idejnog rješenja koje bi trebalo definisati koliko će projekat u konačnici i koštati", rekao je za kraj premijer USK Husein Rošić.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Koristite li knjigu žalbe ako niste zadovoljni uslugom u prodajnom objektu?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: