Za poslodavce
18

Promo / Šta učiniti kad je broj prijavljenih na vaš konkurs za zapošljavanje jednak nuli

Da li vam je poznat ovaj scenarij: Potreban vam je radnik. Objavite konkurs i čekate. Prošlo je 15 do 30 dana od objave konkursa, a broj prijava je 0 ili je broj prijava izuzetno nizak i nekvalitetan. Savjete za rješenje ovog problema ponudio je Harun Brković, Talent Sourcer u agenciji Posao.ba.

Potrebno je mnogo više kako biste došli do kvalitetnog, talentovanog kadra. U prosjeku, 15% odgovarajućih kandidata je zapravo aktivno. Dakle od 100 kandidata, imate 15 koji se aktivno prijavljuju na oglase i traže novu priliku. Međutim, šta se dešava sa preostalih 85%. Ovakve kandidate nazivamo pasivnim. No, pasivan ne podrazumjeva i nezainteresovan. Šta ukoliko biste potragu za zaposlenicima proširili i na populaciju pasivnih kandidata. Ukoliko nam je cilj pokriti tržište i pronaći odgovarajući talent, u našu strategiju zapošljavanja moramo planirati proces sourcinga.

Šta je zapravo sourcing? Sourcing predstavlja regrutacijsku disciplinu koja za cilj ima pronalazak i interakciju sa odgovarajućim kandidatima putem višestrukih kanala i različitih alata. Dakle, proces je orjentisan ka kandidatu. Pritom se koriste različite strategije koje ovise o industriji za koju je vrši proces regrutacije. Uspješna Sourcing strategija sadrži tri ključna koraka: Sourcing resurse (izvore), Sourcing ekspertizu (metodologiju) i Sourcing tehnologiju. Za sourcera je svaka digitalna informacija bitna i predstavlja trag koji je potrebno slijediti u pronalasku njegovog izvora (Source-a). Kanali koji se pretražuju mogu uključivati:

• Socijalne mreže (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, Xing), • Interne baze (ATS, preporuke) • Eksterne baze i portali za oglašavanje (Posao.Ba, Indeed, Agregatori biografija…) • Niche portali (GitHub, StackOverflow, Reddit, Quora, Specijalizirane Web stranice, itd.), • Forumi, Grupe, Blogovi… • Seminari, predavanja, konferencije, itd.

Stručnjaci za sourcing, pored navedenog, u svoju strategiju uvode i elemente digitalnog marketinga i istraživanja u svrhu što bolje pokrivenosti i što bolje i preciznije potrage za kvalitetnim osobljem. Također je bitno naglasiti ulogu proaktivnog sourcinga koji predstavlja jedan od prioriteta za talent leader-e u 2018/2019. godini. Kreiranje kvalitetnog talent pool-a za nadolazeće projekte i potražnju predstavlja jedan od bitnijih koraka u razvoju kompanije. Biti spreman znači biti uspješan.

Kako bi se svi kanali pretražili na što efikasniji način potrebni su nam alati za pretragu koji svaki sourcer posjeduje. One uključuju google napredne pretrage (Boolean x-ray search, Google Custom Search Engine – CSE, Advanced Search…), detaljno poznavanje kanala i metoda (čitaj hackovi) za pridobijanje načina kontaktiranja kandidata (E-mail, Telefon, networking). Bitnu ulogu igraju i proširenja i programi za web pretraživače koji ubrzavaju ove procese i čine ih efikasnijim, bržim i preciznijim.

Dakle da sumiramo, sourceri predstavljaju osobe koje olakšavaju selekciju kvalitetnog kadra, omogućavaju ostatku tima u HR-u da se fokusira na intervjuisanje i procjenu samo najkvalitetnijih kandidata. Ovakva strategija skraćuje vrijeme zapošljavanja, omogućava kvalitativno i kvantitativno istraživanje tržišta i, u konačnici, smanjuje trošak zapošljavanja.