biznis
0

Opel zatvara pogone u Bochumu, bez posla 45.000 radnika?

FENA
Pod pritiskom kompanije "General Motors" da prekine poslovanje sa gubicima, njemački "Opel" je doveo u neizvjesnost budućnost fabrike u Bochumu.

Uprava "Opela" odbija da pruži garancije zaposlenima u pogonu u Bochumu da će ostati na radnom mjestu i poslije 2014.

Fabrika, koja se nalazi u regionu Rura, gde je zatvoren rudnik uglja, prestat će da radi nakon što kompanija počne da proizvodi narednu generaciju kompaktnog automobila "astra" u Poljskoj i Britaniji gde su nadnice manje.

Ako se fabrika zatvori, bez posla će ostati 45.000 radnika.

U posljednje četiri godine Njemačka je suočena sa zatvaranjem i drugih pogona, a dodavanjem još jednog na listu sa masovnim otkazima, bilo bi jedno od glavnih pitanja u kampanji 2013. na federalnim izborima.

Zaposleni su se nadali da će izvršni direktor "Opela" Karl-Friedrich Stracke uspjeti da spasi fabriku predloženim srednjoročnim planoma razvoja, koji ipak neće biti podnijet na usvajanje nadzornom odboru direktora prije 28 juna, prenosi B92.

Glasine da će Bochum biti zatvoren proširile su se prošle sedmice nakon što je GM najavio da će biti obustavljena proizvodnja modela "astra" u glavnoj "Opelovoj" fabrici u Rüsselsheimu, u Njemačkoj, i da će biti prebačena u britanski pogon u Ellesmere Portu i u Gliwice u Poljskoj.

Potražnja za "Opelovim" vozilima u Evropi smanjena je 16 odsto u prva tri mjeseca ove godine.

"To je glavni razlog zbog kojega GM želi da smanji kapacitete" , izjavio je Ferdinand Dudenhöfer, direktor Centra za istraživanja u autoindsutriji.

"Očekujem da će fabrika u Bochumu biti zatvorena poslije 2014" , smatra taj analitičar.

Radnici "Opela" u Bochumu protive se smanjenu proizvodnje i zatvaranju postrojenja, ali menadžeri ne vide nikakvu alternativu za opstanak pogona. Kao jedini izlaz iz krize vidi se u širenju prodaje van evropskih granica. Radnički savjet na nedavnoj sjednici optužio je menadžment prezaduženog "Opela" i matičnu kompaniju GM da snose krivicu za neuspjeh u poslovanju.

"Opel" mora da izađe iz Evrope, poručili su radnici u Bochumu. Oni računaju da bi izvozom van evropskih granica "Opel" godišnje mogao da proizvode 150 hiljada automobila više nego sada.

Pored toga, GM bi mogao u Evropi da proizvodi modele robne marke "chevrolet", a procjenjuje se da bi u Bochumu moglo da se montira 40 hiljada modela "chevrolet orlanda."