Ko snosi odgovornost?
353

Problemi na izgradnji Zeničke obilaznice: Zbog nestabilnog tla projekat se mora mijenjati

Piše: E. M.
Na gradilištu novi problemi (Foto: E. M./Klix.ba)
Na gradilištu novi problemi (Foto: E. M./Klix.ba)
Izgradnja Zeničke obilaznica na Koridoru 5C ne teče planiranim tokom, a razlog je nestabilno tlo na kojoj se gradi autoput zbog čega je potrebno mijenjati projekt koji je napravljen 2009. godine.

Ova informacija za Klix.ba potvrđena je iz Javnog preduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine iz kojeg još navode da je Zenička obilaznica locirana na veoma zahtjevnoj i geološki nestabilnoj sredini. Projektna dokumentaciju za ovu obilaznicu 2009. godine koordiniralo je Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.

“Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine preuzele su predmetne projekte, samim tim i rješenja koja tretiraju stabilnost kosina, koja će pokazati da nisu adekvatna zbog izuzetno teških geomorfoloških prilika na terenu. Projektna rješenja iz osnovnog projekta nisu osiguravala dovoljan stepen sigurnosti trupa autoceste, što je potvrđeno na samom početku realizacije projekta prilikom izvođenja pripremnih radova kada su rađeni dodatni istražni radovi”, kazali su za Klix.ba iz JP Autoceste FBiH.

Kašnjenje izgradnje Zeničke obilaznice najmanji je problem u izgradnji Koridora 5C okolo Zenice. Brojni odroni, klizišta te problemi na izgradnji tunela obilježili su gradnju najzahtjevnije dionice autoputa. O svim problemima i o tome ko snosi najveću odgovornost, do povećanja troškova, najmanje se priča.

Međutim, cijeli proces je bio pod kontrolom nadzornog tima, a nove analize i proračuni sa stvarnim inžinjersko-geološkim karakteristikama terena nametnuli su izmjenu projekte dokumentacije.

Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba

“Zbog složenosti u rješavanju ovih problema pored stručnih osoba izvođača, nadzora i investitora, uključeni su i stručnjaci iz ove oblasti i profesori s Građevinskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu i Rudarsko geološko građevinskog fakulteta Univerziteta u Tuzli. Proces geoloških istraživanja i izrada novih projektnih rješenja je zahtijevao određeni vremenski period, a uzročno-posljedično se odrazilo na produženje roka izvođenja radova”, dodali su iz Autocesta FBiH.

Na kraju su naveli da ih je i pored navedenog prilikom izvođenja radova na pojedinim dijelovima trase iznenadila pojava nestabilnosti i klizanja zemljišta, koja su zahtijevala mjere sanacije, što je dodatno usporilo odvijanje radova na Zeničkoj obilaznici.

Kada će biti završena Zenička obilaznica i kojim tokom će radovi teći u budućnosti niko ne može potvrditi, ali apeli mještana da se radi o trusnom tlu na lokaciji gradnje autoputa Koridora 5C bili su uzaludni, a sada će vjerovatno iziskivati dodatne troškove i probijanje rokova izgradnje obilaznice.