Rad od kuće
17

Hoće li koronavirus zatvoriti Wall Street: Banke su počele premještati osoblje

DP
Unsplash.com
Unsplash.com
Berze su sve praznije zbog straha od zaraze, a banke premještaju svoje zaposlenike i traže od njih da rade od kuće.

Američke berze su nakratko zaustavljene u ponedjeljak kada je zabilježen rekordni pad cijena nafte, a strah od koronavirusa izazvao paničnu prodaju. Ali epidemija sada uzrokuje mnogo veći logistički problem za Wall Street – kako nastaviti trgovinu ako banke evakuiraju svoje urede zbog straha od širenja koronavirusa, piše CNN.

Banke u svijetu već smanjuju svoje osoblje kako bi smanjile rizik od širenja zaraze i nastavile s poslovanjem čak i ako više ne budu mogle pristupiti Wall Streetu i centru Londona.

Banka JPMorgan Chase počela je stavljati svoje timove u odvojene urede i svojim zaposlenicima putem e-maila priopćila da su to "mjere predostrožnosti" koje se moraju poduzeti kako bi se funkcionisanje banke neometano nastavilo.

Bank of Amerika podijelila je svoje timove u ponedjeljak i neke od svojih ljudi poslala u Stamford u Connecticutu, a Deutsche Bank podijelila je neke od svojih londonskih operacija i timova, dok je neke zaposlenike ostavila raditi od kuće.

I ostale banke snalaze se u novonastaloj situaciji kako bi održale dosadašnju razinu poslovanja. Neke određenom broju zaposlenika nalažu raditi od kuće, dok druge, zbog slučajeva oboljelih, čiste cijele spratove i od zaraženih traže da budu u kućnom karantinu 14 dana.

Pandemija koronavirusa predstavlja najveći logistički izazov za finansijsku industriju još od uragana Sandy u oktobru 2012. i terorističkog napada 11. septembra 2001. godine.

Velike prostorije berze, koje su često krcate, imaju sve manje posjetitelja što je veći broj potvrđenih slučajeva oboljelih od koronavirusa u New Yorku i Londonu. Zbog toga banke moraju naći nove načine da trgovina nastavi svojim tokom.

Gore od uragana Sandy?

Kada je uragan Sandy poplavio velike dijelove Donjeg Manhattana, američki primarni finansijski centar, trgovina je na dva dana obustavljena na njujorškoj berzi i Nasdaqu. To je bilo prvo zatvaranje berzi od 11. septembra, kada je trgovina bila obustavljena na četiri dana zbog ozbiljnog fizičkog oštećenja elektronske infrastrukture.

Uragan Sandy je, 11 godina kasnije, pohrlio uništiti sve na svom putu, ali je tada većina velikih finansijskih firmi imala centre u slučaju katastrofe u blizini New Yorka. Uragan je doveo do nestanka struje u nekoliko država, pa su pogođeni i rezervni centri u New Jerseyju i Pennsylvaniji. Zbog toga je finansijski sektor imao poteškoće u nastavku s normalnim radom, posebno jer su mnogim zaposlenicima bili poplavljeni domovi i jer veliki broj njih nije imao struje.

I koronavirus može osobno utjecati na veliki broj osoblja, posebno ako su njihova djeca prisiljena ostati kod kuće, jer ne smiju ići u škole, ili ako je drugim članovima obitelji potrebna njega ili ako se moraju sami izolirati. Ne može se predvidjeti ponašanje ljudi, ali su banke mnogo bolje pripremljene za rad na daljinu nego 2012. godine, što omogućava današnja tehnologija, pa trgovina vjerovatno neće biti obustavljena.

Tehničke i regulacijske prepreke

Rad od kuće ili s rezervnih lokacija neće biti lagan. Neke platforme za trgovinu ne dopuštaju prijavljivanje s udaljenih lokacija, a tu su i regulacijske prepreke. Da bi se poštovala pravila trgovine, razgovori moraju biti snimljeni, a timovi za kontrolisanje poštovanja zakona moraju biti stalno dostupni.

Očekuje se da će kompanije moći primati račune i vršiti transakcije pomoću odgovarajućih sistema i koristiti linije koje se mogu snimati, a da će im u isto vrijeme regulacijska tijela moći stalno biti dostupna, što je nužno za ovakav rad.

Evropska središnja banka naložila je bankama "hitno testirati mogu li aktivirati rad na daljinu i druge fleksibilne načine rada za svoje važno osoblje tako da se posao nastavi bez smetnji".

Poteškoće korisničkih centara

Korisnički centri banaka, osiguravajućih kuća i drugih finansijskih firmi također nailaze na smetnje. U Velikoj Britaniji ovi centri će moći preusmjeriti samo 10 do 15 posto svojih zaposlenika na rad od kuće u hitnoj situaciji. Ova zemlja ima oko 6.000 korisničkih centara u kojima je zaposleno oko 900.000 ljudi, što je oko 4 posto radne snage Velike Britanije. Oko 18 posto ovih centara radi za finansijski sektor, dok 16 posto njih radi za trgovce. Samo 3,5 posto njih spremno je za rad od kuće.

Kao i kod banaka, rad na daljinu predstavlja problem za sigurnost i zaštitu podataka. Agenti u svojim rukama imaju osjetljive osobne podatke, budući da primaju pozive korisnika osiguravajućih kuća i banaka. Ako rade od kuće, nemoguće je nadgledati ih i znati što rade s tim povjerljivim informacijama.