FOTO / Ensad Karić: Oni koji ne mogu gledati naš uspjeh zovu nas kriminalcima
Karić je istakao kako je do kraja 2010. godine iz odobrenih kreditnih sredstava EBRD-a investirano 9,6 miliona KM, a do kraja 2012. investirano je 121,3 miliona KM, dok je iz kreditnih sredstava EIB-a do kraja 2010. investirano 18,9 miliona KM, a do kraja 2012. godine 127,7 miliona KM. "U proteklom periodu realizovani su ključni preduslovi za izgradnju autoceste na Koridoru 5C kao što su izmjene Zakona o eksproprijaciji, koje su omogućile rješenje problema nelegalno izgrađenih stambenih objekata. Završeno je osiguranje kreditnih sredstava EIB-a u iznosu od 166 milona eura i usvojen je Zakon o autocesti na Koridoru 5C", naveo je Karić.
Planovi za 2013. godinu
Istakao je da je u proteklom periodu riješen problem izgradnje tunela Vijenac. "Uprava je uspjela za 45 dana od proglašavanja stečajnog postupka raskinuti ugovor sa kompanijom Primorje i naplatiti bankarsku garanciju u iznosu od 11,6 milona eura, te omogućiti domaćim kompanijama da grade tunel Vijenac, čime su stekli potrebne reference za izgradnju tunela na autocesti. Preuzeli smo i izgradnju međunarodnih graničnih prelaza do nivoa objekata, tačnije GP Bijača i Svilaj, kao i dijela Sarajevske zaobilaznice od Butila do Vlakova", dodao je direktor Karić.
Karić je istakao i kako je planirano da u prvoj polovini ove godine bude potpisan ugovor za dionicu Svilaj - Odžak (11 km), gdje će Autoceste izgraditi i granični prijelaz Svilaj, planirano je i potpisivanje ugovora za dionicu Drivuša - Klopče kod Zenice, kao i za drugu fazu, odnosno opremanje tunela Vijenac, prema Zenici, koji treba biti probijen u martu ove godine. Uz to, Autoceste su obavile pripremne radnje za dionicu od preostala četiri kilometra na Sarajevskoj zaobilaznici te bi mašine na tom dijelu Koridora trebale biti već za nekoliko mjeseci.
Vraćeno povjerenje
"U posljednje vrijeme se dosta počelo spekulisati o našem poslovanju, s pričama o neosnovanom povećanju cijena kilometara autoputa i slično. Moram vam reći da na svakom pojedinačnom tenderu imate 8.000-10.000 stavki, tako da su ta povećanja uvijek moguća, ali ona dosad nisu prelazila 10 miliona eura. Osim toga, naš je rad transparentan i za sve imamo dokumentaciju i kompletnu proceduru provodimo uz saglasnost Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke koje nam daju kreditna sredstva. Činjenica je da je ova uprava Autocesta vratila povjerenje međunarodnih finansijskih institucija i ostvarila znatno brži tempo izgradnje autoceste, tako da je onima koji ne mogu podnijeti taj uspjeh jedino preostalo da kažu da smo kriminalci", rekao je Karić.
On je također kazao da je za izgradnju preostalog dijela Koridora 5C na području Federacije BiH potrebno još tri milijarde eura, te da bi taj posao mogao biti gotov najranije do 2020. godine, ukoliko bi pravovremeno bio prikupljen novac za izgradnju. "Iz ovih razloga mi ćemo tražiti od državnog i federalnog nivoa vlasti da nam pomogne u povećanju naših prihoda, kroz direktnu podršku, povećanje akciza i slično, kako bismo mogli poboljšati tempo izgradnje autoceste", zaključio je Karić.