Reakcija na tržište
25

Volkswagen će potrošiti milijarde iz budžeta električnih vozila na razvoj SUS motora

D. B.
S pravom se može reći da tranzicija na električna vozila ne ide onako kako su pojedini proizvođači automobila zamišljali. Neki od njih odlažu svoje ciljeve da postanu potpuno električni brendovi, a Volkswagen je prošle godine procijenio da će električna vozila činiti do 80 posto godišnje prodaje u Evropi do kraja desetljeća. Međutim, rezultati prodaje ID modela su primorali kompaniju da prilagodi svoju strategiju.

Od 180 milijardi eura budžeta ostavljenih na stranu u 2023. godini primarno namijenjenih za sljedeću generaciju električnih vozila, njemački brend će sada iskoristiti jednu trećinu kako bi nastavio razvoj motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Najava dolazi od Arnoa Antlitza, direktora finansija i operacija u Volkswagen Grupi. Njemački gigant namejrava potrošiti oko 60 milijardi dolara kako bi svoje automobile sa SUS motorima održao konkurentnim.

Govoreći na Reutersovom događaju u Minhenu, on je dodao da je "budućnost električna, ali da prošlost nije završena" te je naglasio da je riječ o "trećini i da će na tome ostati". Ipak, ovo je značajno odstupanje od prethodnog plana najavljenog krajem 2022. godine, koji podrazumijeva da se od 2033. godine u Evropi proizvode i prodaju samo električni automobili.

Prošle godine je šef VW brenda Thomas Schäfer nazvao SUS motore "starom tehnologijom" u kontekstu e-goriva. Opisao je rasprave oko sintetičkih goriva kao ništa više od "nepotrebne buke". To je učinio uprkos činjenici da Porsche, koji je dio VW Grupe, aktivno uključen u proizvodnju sintetičkog goriva u fabrici u Čileu.

Druge više marke iz VW carstva također prate razvoj odriživih goriva. Bugatti čak razmišlja o dizajniranju stanica za gorivo, koje bi mogle biti instalirane u domove vlasnika automobila te se puniti sintetičkim gorivom. U Lamborghiniju vjeruju da SUS motor može biti spašen ukoliko bude mogao raditi na nešto drugo osim fosilnih goriva. Bentley također istražuje gotovo karbonski neutralna goriva. Upravo je Bentley odgodio svoj cilj da postane električni brend do 2030. godine i to za tri godine.

Slično je i s Fordom, koji više ne smatra da može preći samo na električna vozila u Evropi do 2030. godine. Aston Martin je nedavno promijenio kurs te će nastaviti proizvoditi automobile sa SUS motorima i u narednoj deceniji.

Jasno je da sve više kompanija preispituje svoje strategije vezane za električna vozila jer ljudi još uvijek nisu voljni odreći se SUS motora. Proizvođači automobila su u prilično teškoj situaciji jer su restrikcije emisije sve strožije i zahtijevaju investicije kako bi SUS motori bili "čišći". Istovremeno, električna ofanziva iz Kine je uzrok za zabrinutost globalnih igrača.