auto
8

U Volvu XC90 predstavljen multi-filter koji poboljšava kvalitet zraka

Klix.ba
Predstavljanjem većeg i efikasnijeg multi-filtera kabine, Volvo nastavlja sa CleanZone incicijativom, koja postavlja nove standarde kvalitete boravka u automobilu.

CleanZone je unikatni Volvo pristup kontroli kvalitete zraka u kabini u cilju omogućavanja ugodnijeg boravka u vozilu, kroz inovativne solucije za unaprijeđenje zdravlja. Volvo vozači mogu lakše disati, jer je većini mikroskopskih štetnih čestica onemogućen ulazak u kabinu.

Multi-filter je dizajniran posebno za vozila postavljena na SPA platfotmu, a debitirat će početkom 2015. godine u novom XC90. Odlikuju ga veće dimenzije, kako bi mogao filtrirati veću količinu čestica i polena, kao i sloj aktivnog ugljena, koji efikasno uklanja brojne zagađivače, koji bi mogli naštetiti zdravlju vozača.

Rezultati su impresivni. Prema rezultatima standardiziranog testa komponenti, u automobilu opremljenom novim unaprijeđenim multi-filterom, količina „finih“ čestica manjih od 4 mikrometra može biti manja za čitavih 70 posto u odnosu na automobil bez filtera. To je značajno unaprijeđenje, obzirom da su studije pokazale da čestice prašine, manje od 10 mikrometara izazivaju brojne zdravstvene probleme, kao što su otežano disanje i plućne infekcije.

„Čak 45 posto svjetske industrijalizovane populacije, pati od neke vrste alergija ili pretjerane osjetljivosti, a preko 10 posto pati od astme. U Volvu, posvećenost sigurnosti, nadilazi aspekt sigurnosnih pojaseva i zračnih jastuka. Bit je osigurati da svaka minuta provedena u automobilu bude što sigurnija. To uključuje i pravilno disanje. Sa ovim filterom smo trenutno industrijski lider na polju filtiranja zraka.“ - izjavio je Peter Merten, stariji dopredsjednik odjela za istraživanje i razvoj.

Filter je jedan element Volvo Interior Air Quality sistema (IAQS). Drugi element jeste senzor, koji kontroliše kvalitetu ulaznog zraka. U slučaju da količina štetnih čestica postane previsoka (recimo prilikom vožnje kroz tunel), ulazni otvori se automatski zatvaraju. Multi-filter i senzor zajedno sprječavaju prodor brojnih štetnih zagađivača, kao što su azotni oksidi, hidrokarboni, gasovi i neugodni mirisi.

CleanZone pristup

Filtriranje vanjskog zraka samo je polovina sveobuhvatnog CleanZone pristupa unaprijeđenju vozačkog okruženja. Druga polovina, minimiziranje štetnih emisija unutar automobila je također važno, a Volvo i na ovom polju ima brojne programe za postizanje ovih ciljeva.

Vozači naprimjer cijene kada prilikom daljinskog otključavanja vozila, sistem ventilacije automatski „ispuše“ ustajali zrak iz kabine. Međutim, rad na smanjenju štetnih emisija u enterijeru, počinje mnogo prije same proizvodnje automobila, striktnom kontrolom supstanci koje će se koristiti u izradi enterijera. Volvo je i u ovom polju industrijski lider, koji se okreće novim, manje toksičnim materijalima.

Volvo je također implementirao rogorozan testni program kontrole emisija. Ovaj program uključuje i evaluaciju Volvo Car Nose tima, čiji članovi mirišu različite objekte, kako bi otkrili koji je miris prihvatljiv ili neugodan. Ono što poznajemo kao „miris novog auta“ je zapravo miris korištenih materijala. Njihovo prisustvo načelno nije štetno, ali prilikom toplih dana njihova povećana koncentracije može iritirati pretjerano osjetljive osobe.

Zbog toga je tu još jedan aspekt programa - test simuliranja sunca, u kojem se automobil zagrijava, sve dok enterijer ne dostigne temperaturu od 65 stepeni Celzijusa, što odgovara temperaturi kakvu postigne enterijer automobila parkiranog na suncu na vruć ljetni dan. Tada se mjere emisije svih štetnih organskih komponenti i aldehida. Volvo ima veoma jasne limite za ove čestice, obzirom da njihov povišen nivo može izazvati glavobolju i nesvjesticu, te potaknuti astmu. Nivo aldehida se također kontroliše, jer njihovo prisustvo može izazvati respiratorne i kontaktne alergije.

Sa fokusom na zdravlju i dobrobiti, CleanZone predstavlja duh Volvo humanog pristupa radu. U pitanju je pristup, koji je u savršenoj vezi sa modernom osjetljivošću, jer širom svijeta korisnici postaju sve svjesniji koliko kvaliteta zraka utiče na zdravlje, te stoga zahtijevaju čistiji zrak unutar automobila. Volvo nastavlja voditi glavnu riječ i na ovom polju.