{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Vozili smo Volkswagen Golf R: Bočno kroz snijeg sa 310 KS

22.1.2018. u 11:36
249
Vozili smo Volkswagen Golf R: Bočno kroz snijeg sa 310 KS
249
Dok je jedan dio naše ekipe pored Barcelone isprobavao sportski Yaris GRMN s više od 200 KS u skoro ljetnim uslovima, drugi dio je otputovao u Austriju gdje smo pored Salzburga imali intenzivan trening za sigurnu vožnju u zimskim uslovima. Zvuči dosadno? Kombinacija obilnih količina snijega i leda s Volkswagen Golfom R sa 310 KS i pogonom na sve točkove je sve samo ne dosadna.
Jednu hladnu januarsku subotu koju bi svi radije proveli u krevetu ili ispred televizora iskoristili smo da se zabavimo, ali i dosta toga naučimo. Volkswagen Winter Driving Experience je program intenzivnog treninga koji je u suštini dostupan svima te uz iskusne instruktore, odlične poligone i najbolje automobile iz ponude Volkswagena može biti koristan i za manje iskusne, ali i prekaljene vozače. U organizaciji kompanije Porsche BH d.o.o., generalnog uvoznika za Volkswagen u BiH, ove godine su takvom treningu prisustvovali i novinari iz Bosne i Hercegovine.

Prema istraživanjima kompanije Bosch iz 2012. godine 90 posto vozača za sebe misli da su dobri vozači, dok je istovremeno 90 posto nezgoda uzrokovano ljudskim faktorom. Naravno, to nije slučajno te je jedini način da vozač pravilno reaguje u nekoj kritičnoj situaciji to da ima iskustva s kontrolisanjem i upravljanjem automobilom u takvim uslovima. Volkswagen Driving Experience program zamišljen je upravo da u kontrolisanim uslovima vozačima pokaže kako se auto ponaša na svojim krajnjim granicama te kako u tom slučaju trebaju reagovati. Naravno, nikome ne škodi ako se u tom procesu i dobro zabavi.

Školski pribor sa 310 KS i 380 Nm



Da će biti poučno, ali i vrlo zabavno bilo je jasno kada smo vidjeli da nas spremno čeka desetak Volkswagen Golfova R. Sa samo nekoliko kilometara na satu i vrhunskim Pirelli Sottozero zimskim gumama nismo mogli poželjeti bolji školski pribor. Golf R je vrhunac ponude u paleti ovog modela te opravdano glasi za jedan od najpotpunijih sportskih kompakta. To tako izgleda već i na papiru, jer je u praktičnu karoseriju Golfa Volkswagen "upakovao" snažan dvolitarski turbobenzinski motor sa 310 KS i 380 Nm obrtnog momenta. Za potpunu efikasnost dodani su superbrzi DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom i sedam stepeni prijenosa, ali i 4Motion pogon na sve točkove koji u slučaju potrebe do 50 posto snage i momenta može prenijeti na zadnje točkove.



Odličan hardver prati jednako dobar softver pa Golf R nudi i ESC sistem za kontrolu stabilnosti koji može raditi u tri različita načina, dok je nama zbog potpune kontrole automobila, ipak, najviše trebao biti u potpunosti isključen. Za najbolje učenje "fizike" automobila ipak je i dalje najbolji sistem kontrole osjećaj težišta u donjem dijelu leđa vozača i osjećaj za pravilno doziranje gasa desnom nogom. Uz to Golf R nudi i izbor profila vožnje kojima možete podesiti načina rada upravljača, motora, mjenjača, ali i podesivog DCC ovjesa.

Uz Golf R svoje mogućnosti pokazali su nam Volkswagen Arteon sa 2.0 TSI motorom od 280 KS i također sa DSG mjenjačem i 4Motion pogonom te i najveći novitet SUV model T-Roc sa 2,0 TSI motorom od 190 KS i istim mjenjačem i pogonom. Naravno, svaki od ova tri automobila nosio se sa ovim uslovima na drugačiji način pa dok je Golf R brutalno "jeo" snijeg i led ispod sebe, Areton je elegantno i kontrolisano prolazio kroz ledene zavoje, dok je T-Roc u stilu pravog SUV-a mekano i bez muke prolazio kroz već dobro "preoranu" stazu te čak tu i tamo pomagao onima koji su se precijenili i trebali pomoć da se izvuku iz predubokog snijega. Zanimljivo, svaki od ova tri automobila jednako je sposoban, koriste istu tehnologiju, ali opet svaki to radi na sebi svojestven način.

Slalom, drift, kontrola i još malo drifta



Na nekoliko snijegom prekrivenih poligona pored grada Faistenau proveli smo vrijeme od jutra do mraka upoznavajući Golfa R, ali i svoje sposobnosti za volanom u sklopu Winter Intensive Training programa.

Za početak dana i doručak imali smo slalom na ravnom dijelu poligona, gdje smo vidjeli u kojoj mjeri ESC sistem kontroliše automobil, ali i kako se u brzim izmjenama pravca na snijegu može upravljati pravilnim doziranjem gasa i bez ove elektronske kontrole stabilnosti.

Ipak, prije svega, slalom nam je koristio da naglasi važnost pravilnog položaja iza upravljača. Ispravljena leđa te pravilna udaljenost nogu od papučica i ruku od volana, kao i pravilno držanje volana ključni su za pravilnu rekaciju u svakoj situaciji. Tek s pravim položajem tijela možete na vrijeme i kako treba prepoznati "fiziku" automobila i pravilno reagovati na ponašanje i kretanje auta.



Iako može zvučati zastrašujuće, 310 KS u kompaktnom automobilu zaista nije previše, nego upravo suprotno, uz ovakav pogon i tehnologiju, čini nam se taman. Golf R uspijeva biti vrlo udoban i poslušan auto, ali po potrebi može biti i pravi divljak. U to smo se uvjerili u prvom krugu za "drift" ili kontrolisano proklizavanje. Uz isključen ESC mogla je početi igra prebacivanja težišta s prednje na zadnju osovinu, ali i pravilnog doziranja gasa.

Ovu petu generaciju pogona 4Motion Volkswagen je razvio sa Švedskim stručnjacima iz kompanije Haldex, s tim da su ovaj put za razliku od prethodnih kao ideju vodilju imali vozački užitak i performanse. Princip je ostao isti pa je "srce" ovog pogona hidraulično višelamelno kvačilo s naprednom elektronskom kontrolom koje je zaduženo za prijenos snage i na zadnje točkove po potrebi.



U vožnji to znači da treba imati na umu da se Golf R primarno ponaša kao auto s prednjim pogonom, sve dok ne izađete iz Kammovog savršenog kruga granice prijanjanja. Upravo to smo isprobali na kružnom poligonu s desnim zavojem koji počinje usponom. Uz pravilan prijenos težišta na prednji dio auta i dovoljno gasa Golf R vrlo brzo i snažno zavrti i zadnje točkove i prelazi u kontrolisani drift koji možete održavati kroz cijeli zavoj. Ipak, ako pretjerate s upravljačem i ulaznom brzinom, lako možete dobiti i neželjeno podupravljanje koje vas vodi na vanjsku granicu zavoja. Ponavljanje je zaista majka znanja pa nakon nekoliko prolaza nalazimo pravi omjer ulazne brzine i unosa upravljačem, a Golf R "klizi" kroz zavoj elegantno i kontrolisano.

Zabavno i poučno



Raznovrsne podloge poput nabijenog snijega, leda, mokrog i dubokog snijega uz raznovrsne konfiguracije poligona dale su nam priliku da zaista steknemo nove orijentire u kontrolisanju automobila na samoj granici. Sve što su nam instruktori predstavili u teorijskim predavanjima na kraju dana smo zaista osjetili i spoznali i u praksi, a treba priznati da od ovakvog treninga zaista svaki vozač može imati koristi.



Također, Volkswagen Driving Experience stepenovan je tako da ima šta ponuditi i za poptuno neiskusne vozače, ali i za one s dosta staža i kilometara u karijeri. Čini nam se da je najbolje priznati sebi da uvijek postoji prostor za unapređenje, umjesto da budemo u onih 90 posto uglavnom umišljenih vozača. Jedini pravi izvor znanja jeste iskustvo kako je rekao veliki Albert Einstein, a sada smo u to uvjereni više nego ikada.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Kupio/la bih električni automobil:
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: