S Mercedesom na Tenerifima - 2. dio
0

EKSKLUZIVNO / Vozili smo SLK, Mercedesov novi roadster

Tekst i fotografije: Dalibor Bošnjak/Sarajevo-x.com
Nakon što smo prvog dana posjete Tenerifima sa Mercedes-Benzom imali prilike isprobati sve novosti koje je sa sobom donijela osvježena C-Klasa, prava poslastica je došla drugog dana, i to u formi nove generacije modela SLK. Ovaj atraktivni roadster sa tvrdim sklopivim krovom dobio je svoje uvjerljivo najbolje izdanje.

Iako je i C-Klasa pokazala svoje najbolje osobine, činjenica je da su suncem okupani Tenerifi ipak bili idealan poligon za upoznavanje sa novom generacijom SLK roadstera. Tačnije, za zavojite dionice kroz Nacionalni park Teide, koji se uz ceste sa prekrasnim krajolikom i odličnim asfaltom može pohvaliti i vrhom koji je sa 3.718 metara i najviši u Španiji, teško da se može poželjeti bolje društvo od snažnog roadstera sa zadnjim pogonom.

Treća generacija Mercedesovog roadstera je sa opravdanjem zadržala provjeren koncept prethodna dva izdanja, i dodatno njegovu privlačnost i upotrebljivost podigla na novi nivo. Ne treba zaboraviti da je upravo SLK bio prvi savremeni automobil koji je donio rješenje praktičnog i estetski izuzetno poželjnog tvrdog sklopivog krova. Dakle, SLK je direktni "krivac" pravu poplavu "coupe-cabriolet" modela, a iako je svojevrsni pionir pokazao je da i u trećoj generaciji metamorfozu iz kupea u roadster obavlja uzorno, ako ne i najbolje. To nije omelo Mercedes da i sam krov na SLK-u dodatno unaprijedi, kako mehanizam tako i materijale od kojih je izrađen.

Izgled dostojan ugledne tradicije

Kada iza sebe ima tako uspješne i dobro prihvaćene prethodnike, onda novi model zaista mora opravdati visoka očekivanja. U Mercedesu su bili svjesni da osnovu recepta ne treba mjenjati, nego joj samo dodati začine neophodne savremenom roadsteru. Tako je i dalje silueta sa dugačkom "haubom", kompaktnim krovom i još kraćim zadnjim dijelom na provjerenom tragu klasičnih sportskih automobila, dok elementi savremenog Mercedesovog dizajna novom SLK daju agresivnost i dinamičnost kakava se od njega i očekuje.

Sam dizajn novog SLK očita je i vrlo uspješna kompilacija rješenja koja smo već mogli vidjeti na novom CLS-u ali i prestižnom SLS-u, dok je lako primjetiti i uticaj slavne prošlosti ovog proizvođača, pa nije slučajno da u nekim blagim tragovima SLK podsjeća i na legendarne modele kao što je 190 SL iz 50-ih godina prošlog stoljeća.

Obilje stila i sportskog ugođaja u unutrašnjosti

Iako na prvi pogled oblici i sama ergonomija unutrašnjosti novog SLK izgledaju vrlo slični klasičnim modelima kao što je i C-Klasa, u vožnji je taj osjećaj zaista jedinstven. Nizak položaj sjedenja, odličan položaj upravljača i kompaktne proporcije čine ugođaj dostojan pravog roadstera.

Također, iako je karoserija SLK-a najkompaktnija u klasi, unutrašnjost nudi sasvim dovoljno prostora za putnike, dok će tek nadprosječno visočiji imati problema sa niskom linijom krova.

Sam izbor materijala je izuzetno pohvalan, pa je po tom pitanju ugođaj dostojan i skupljih modela. Tako novi SLK i u osnovnim verzijama dolazi sa oblogama i umecima gdje je obilno korišten brušeni aluminijum, dok umeci od drveta mogu biti odabrani uz obradu sa visokim sjajem i tamnom smeđom bojom ili u crnoj boji drveta sa također ugodnim visokim sjajem. Da SLK pripada sportskoj porodici Mercedesovih modela ističu i četiri okrugla galvanizirana otvora za zrak, a čiji je oblik poduđen od onih u prestižnom SLS-u.

Najveća novost kod SLK, a koja se tiče i unutrašnjosti i vanjštine, je to da je Mercedes-Benz po prvi put ponudio čak tri verzije perolaganog tvrdog preklopivog krova. Tako pored mogućnosti da od elegantnog kupea u nekoliko sekundi dobije atraktivni roadster, kupac sada ima mogućnost da odabere između standardnog krova koji dolazi u boji karoserije i također tvrdog sklopivog krova koji u gornjoj površini ima zatamnjeno panoramsko staklo. Ekskluzivnu treću opciju u vezi krova predstavlja Magic Sky Control, a ukratko riječ je o staklenom krovu koji na pritisak dugmeta putnicima omogućava da povećaju ili smanje svjetlosnu prospusnost krova. Tako ovakav krov omogućava jedinstven ugođaj vožnje na otvorenom i za vrijeme hladnih dana, kada bi sklapanje krova bilo previše neugodno iskustvo.

Sportski i ekološki podobni motori

Za početak će na tržištima, pa tako i u Bosni i Hercegovini, biti ponuđene tri verzije novog SLK, a sve tri će biti pogonjene novim motorima sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre.

Četverocilindarski motori u modelima SLK 200 Blue Efficiency i SLK 250 BlueEfficiency proizvode 184 KS i 204 KS, i to iz radne zapremine od 1.796 kubnih centimetara. U vožnji smo i sa najslabijim modelom mogli primjetiti da je srž zabavne sportske vožnje ostala ne narušena, iako je pri jačem tempu lako primjetiti da su odličan ovjes i kruta karoserija sposobni za izlazak na kraj sa mnogo većom količinom snage na zadnjim točkovima.

Znatno poželjnijim i sposobnijim pokazao se SLK 250, koji za razliku od slabijeg modela do 100 km/h ubrzava ispod sedam sekundi, što se od automobila ovakvog izgleda u svakom slučaju očekuje.

Naravno, najbolji izbor ostavili smo za kraj. Tek SLK 350 BlueEfficiency sa 3,5-litarskim V6 motorom i 306 KS daje potpunu sliku Mercedesove vizije njihovog roadstera. Odlično ubrzavanje uz još bolju zvučnu kulisu kada je krov sklopljen jednako su zabavni na zahtjevnim zavojitim cestama, kao i na ravnim dionicama, s tim da će "propuh" u kabini sa sklopljenim krovom uz ovaj motor biti znatno češća pojava nego kod slabijih modela. Iako ubrzanje od 5,6 sekundi do 100 km/h u sadašnje vrijeme i ne predstavlja posebno egzotično ostvarenje, način na koji SLK to ostvaruje i sam ugođaj koji pojačava to iskustvo još uvijek predstavljaju privilegu za vozače ovakvih automobila.

Tri vrste ovjesa za vrhunsku dinamiku

Mercedes i u vezi izbora ovjesa ništa nije prepustio slučaju, pa je tako za različite ukuse pripremio čak tri vrste osvjesa. Iako svi modeli dolaze sa naprednim multilink rješenjem, Mercedes je finese svakog modela izrazio kroz poseban način podešavanja. Osnovni model tako svoju težinu oslanja preko klasičnih čeličnih opruga, dok će za one kojima osnovni ovjes nije dovoljno sportski biti ponuđen sportski ovjes sa čvršćim oprugama i direktnijim amortizerima.

Za one kojima "gripa" nikada nije dovoljno Mercedes je ponudio i poseban "Dynamic Handling" paket, a koji sadrži elektronski kontrolisani i automatski podesiv ovjes čije su prednosti istančane "Direct Steer" sistemom koji uz izmjenjenu vezu upravljača vođenje SLK-a čini znatno direktnijim i preciznijim. Također, Mercedes nudi i "Torque Vectoring Brakes" sistem, koji u kritičnim uslovima kočenjem zadnjih točkova stabilizuje automobil, ali na način da nije ugrožen ugođaj sportske vožnje na granici prianjanja.

Već dostupan u BiH, zvanična premijera na ljeto.

Prikladno vrućim ljetnim danima, SLK će nacionalnu premijeru u Bosni i Hercegovini imati u julu ove godine, dok se i on, kao i redizajnirana C-Klasa, mogu već naručiti kod ovlaštenih zastupnika Mercedes-Benza u BiH.

Tako osnovni SLK 200 BlueEfficiency sa 6-stepenim ručnim mjenjačem do registracije u BiH košta 76.208 KM. Prestižniji SLK 250 BlueEfficiency sa naprednim 7G-Tronic automatskim mjenjačem do registracije košta 86.940 KM, dok najskuplji SLK 350 BlueEfficiency košta 102.409 KM.