Prvi kilometri
109

Vozili smo Audi A7 Sportback 50 TDI: Demonstracija sile

Klix.ba
Foto: K. S./Klix.ba
(Foto: K. S./Klix.ba)
Audi je bez sumnje jedna od najpopularnijih marki u našoj zemlji, a top modeli sa četiri prstena na maski zanimljivi su i onima koji ih mogu priuštiti, ali i onim drugima. A7 Sportback spada među najbolje od onoga što Audi nudi, a uz atraktivnu formu limuzinskog coupea, usudili bismo se reći da to donosi u najatraktivnijem pakovanju.

Nova generacija Audija A7 Sportback nastavlja gdje je stao prethodni model te zadržava atraktivnu formu i ideju velikog grand tourera kupeovske siluete i praktičnosti raskošne limuzine. Ukratko, nudi sve ono što klasične limuzine kao što su A6 i A8 ne mogu ponuditi onima koji se ipak žele više isticati. Ipak, donosi i veliki napredak u tehnologiji, znatno je lakši i primjetno se bolje vozi.

Novi A7 Sportback stiže na potpuno novoj MLB Evo platformi koju dijeli s perjanicom marke, novim A8, te ima duže međuosovinsko rastojanje, nudi više prostora, a ukupnom dužinom se sada protegnuo na "mrvu" ispod 5 metara. S novom generacijom A7 Sportback još agresivnije juriša na snažnu konkurenciju kao što je Mercedes-Benz CLS, BMW Serije 6 Gran Coupe i Porsche Panamera.

Baš kao i novim A8, Audi je i A7 Sportbackom napravio veliki tehnološki skok. Tako je svaki motor uparen s hibridnom tehnologijom, uključujući i ovaj koji smo isprobali. Pod novom oznakom 50 TDI krije se trolitarski turbodizelaš sa ukupno 286 KS i čak 620 Nm okretnog momenta. Hibridni dodatak sastoji se od alternatora koji je zadužen za rekuperaciju energije pri kočenju i litij-ionskih baterija u koje se ta energija pohranjuje. Ovaj sistem omogućava da se dizelski motor može po potrebi ugasiti pri "krstarenju" i to pri brzinama od 55 do 160 km/h. Također, ovo omugaćava i ranu aktivaciju start/stop sistema, čime se ostvaruju dodatne uštede goriva.

U vožnji je rad ovog sistema gotovo neprimjetan i vrlo je suptilan. S druge strane, ukupne performanse ovog motora uz munjevite izmjene stepeni 8-stepenog tiptronic mjenjača u potpunosti opravdavaju sportski imidž A7-ice. Čak i zvuk motora, iako je umjetno potpomognut kroz zvučnike, odgovara pravom sportskom automobilu.

Pohvalno je da uprkos točkovima prečnika 20-inča i ne baš sjajnoj cesti adaptivni ovjes zadržava zavidan nivo ugodnosti. Napravljen je vrlo dobar kompromis sportske upravljivosti i direktnosti s ugodnošću koja je ipak neophodna za svakodnevnu vožnju i lošije ceste. U sportskom načinu rada ovjes postaje krući, volan teži, odziv motora i mjenjača oštriji te se na zavojitim cestama možete lako zaigrati i zaboraviti na činjenicu da ste u 5 metara dugoj limuzini. Na takvim cestama se može primijetiti i da je A7 sada znatno lakši te brze promjene pravca i nedostatak podupravljanja zaista rade u maniru sportskog automobila.

Unutra A7 Sportback također otkriva tehnologiju najnovije generacije pa uz virtuelni kokpit donosi i potpuno digitalno okruženje koje je omogućilo zanimljiv minimalistički pristup. Za one koji se boje da ovoliki ekrani osjetljivi na dodir odvlače pažnju od ceste, Audi je za sve važne funkcije dodao posebnu funkciju gdje svaki pritisak na ekran daje i povratni osjećaj "klika", tako da je moguće, naprimjer, upravljati klima uređajem bez skretanja pogleda sa ceste.

Foto: K. S./Klix.ba
Foto: K. S./Klix.ba

Iako je novi A7 Sportback još uvijek prava rijetkost i na cestama u Evropi, ljubaznošću Autosalona Kramar napravili smo prve kilometre u novom Audiju A7 Sportback i uvjerili se da zaista s razlogom spada u "crème de la crème" ove njemačke marke.

Model: Audi A7 Sportback 50 TDI Quattro S-line

Motor: turbodizelski, 6-cilindarski, cilindri u V rasporedu, smješten naprijed uzdužno, common-rail. Radna zapremina - 2967 cm3. Maksimalna snaga - 286 KS pri 3500-4000 okr/min. Maksimalan obrtni moment - 620 Nm pri 2250-3000 okr/min.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 5,7 sec. Maksimalna brzina - 250 km/h. Prosječna potrošnja u gradu - 6,4 l/100km, prosječna potrošnja na otvorenoj cesti - 5,4 l/100 km, prosječna potrošnja u mješovitom režimu vožnje - 5,8 l/100 km.

Dimenzije: dužina 4969 mm, širina 1908, visina 1422, međuosovinski razmak - 2926 mm. Zapremina prtljažnika - 535 litara. Ukupna masa - 1880 kg.

Oprema testnog modela: Mythos crna metalic boja, unutrašnjost koža/alcantara crno/antracit, klimatronic - 4 zone, daljinsko ključanje, ABS, ESP, 8x airbag's, servo, 4x el. podizači stakala, audiosistem CD/Mp3/DVD, bluetooth priključak za telefon, 2xUSB priključak, senzor za kišu, automatski zasjenjiv unutrašnji retrovizor, kontrola zraka u gumama, naslonjač za ruku s pretincem, krom paket, ISOFIX učvršćivač za dječje sjedalo, sklopivo stražnje sjedalo, stražnji naslon za ruku, ukrasni detalji unutrašnjosti od aluminija, multifunkcijske tipke na volanu, putno računalo, tempomat, el. otvaranje/zatvaranje poklopca prtljažnika, el. preklapanje retrovizora, S-Line sportska sjedišta, grijanje sjedišta naprijed i nazad, sjedišta koža/alcantara, memorija sjedišta, sportske nožne papučice, obloge vrata od alcantare, nebo u crnoj boji, električni pomoćni grijač zraka kabine, 2xparking senzori, kamera za parkiranje, zatamnjena stražnja stakla, LED dnevna svjetla, HD Matrix LED glavna svjetla, dinamičko reguliranje duljine snopa, ambijentalno osvjetljenje, Start & Stop, Keyless Go-paljenje na dodir, Audi drive select - obuhvata one tehničke komponente koje su za doživljaj vožnje od presudnog značaja - motor, mjenjač, upravljanje i amortizere. Ovaj sistem omogućava utjecaj na rad brojnih sistema za dinamiku vožnje te prilagođavanje njihovih karakteristika svojim trenutnim željama, Audi Pre Crash Basic - sistem proaktivne zaštite putnika (automatski zatezači pojaseva i zatvaranje prozora), Tour assist paket, Audi pre sense city - sistem za sprečavanje sudara, sistem prepoznavanja prometnih znakova, Audi pre sense front, ACC (Adaptive Cruise Control) - sistem održavanja razmaka između vozila, Lane departure warning - sistem upozorenja pri napuštanju vozne trake, MMI navigation plus with MMI touch, HD ekrani osjetljivi na dodir visokih rezolucija od 10,1 i 8,6 inča integrirani u komandnu tablu (upravljanje infotainment sistemom obavlja se na gornjem ekranu, dok je donji ekran predviđen za upravljanje klima uređajem, različitim funkcijama komfora i unos teksta), BANG & OLUFSEN Premium 3D sound system, Audi Connect, S-Line alu-felge 20", S-Line sportsko podvozje, S-Line trokraki sportski upravljač s tipkama za izmjenu brzina F1, AUDI VIRTUAL COCKPIT, Quattro 4x4, Tiptronic, Sportback, SPORTPAKET S-Line...