Hard test
41

Testiramo električni Peugeot e-208: Sedam dana daleko od gradske vreve

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Dok se i dalje nadamo da će Peugeot Sport dobiti zeleno svjetlo da na sjajnoj osnovici napravi 208 GTI, u jednoj od osam sedmica planiranog testiranja električni 208 suočili smo s otvorenim cestama širom Bosne i Hercegovine.
Paralelno s predstavljanjem druge generacije modela 208 francuska automobilska kompanija pod okriljem grupacije Stellantis kupcima je ponudila i električnu verziju već potvrđenog bestsellera iz B segmenta koja se u sveopštem trendu elektrifikacije nameće kao alternativa verzijama koje pokreću motori s unutrašnjim sagorijevanjem.

Prije strahova, mjerača potrošnje struje i punjača moramo se osvrnuti na skladnu i (svima) dopadljivu karoseriju električnog Peugeota 208 čiji se izgled ne razlikuje od verzija koje ne pokreće elektromotor, što je divno i poželjno, jer nije prošlo mnogo vremena od prvih produkcijskih automobila na struju čije se karoserije nisu mogle pohvaliti skladom i ljepotom.

Način na koji su u Peugeotu smjestili baterije osigurao je nepromijenjenu zapreminu prtljažnika i tek neznatno manje prostora za putnike na zadnjim sjedištima u odlično opremljenoj i izolovanoj kabini u kojoj uz paket opreme (GT) dominira crna boja. S obzirom da 208 pripada B segmentu, jasno je putnici nazad ne mogu računati na ponudu prostora na koji mogu računati vozač(ica) i suvozač(ica) kojima su namijenjena udobna i natprosječno profilisana sjedišta obložena kombinacijom kože i tkanine. Kvalitetni materijali i odlična završna obrada osigurali su ambijent bez "cvrčaka" čemu smo se, zbog mnogo loših iskustava, posebno obradovali.

Jasno je da će se svojim konceptom i mjerama (i) električni 208 najbolje snalaziti u (pri)gradskim uslovima, ali smo ga ovaj put odmakli od gradske vreve i cijelu sedmicu vozili isključivo na otvorenim bosanskohercegovačkim cestama. Više od hiljadu pređenih kilometara pokazalo je da može biti dobar partner osobama kojima neće smetati planiranje prije puta, koje su strpljive i generalno nisu u škripcu s vremenom. Za sve ostale, električni 208 neće biti izvor nervoze u ulozi drugog automobila koji se neće koristiti van grada, a u idealnoj priči trebala bi biti i privatna garaža s utičnicom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Opremljeni aplikacijom Chargemap koja pruža informacije o lokacijama punjača i u BiH, uz evidentnu napetost i skoro pa opsesivno praćenje mjerača koji pokazuje koliko se kilometara može preći prije odlaska na punjač, otisnuli smo se na prvu dionicu dužine dvjestotinjak kilometara koja je uključivala i nekoliko planinskih prevoja, a od tri ponuđena radna programa (Eco, Normal i Sport) koji utječu na performanse i potrošnju električne energije ponajviše smo koristili prva dva.

Kratki Klix Auto savjeti za što manju potrošnju struje:

  • Umjeren tempo - izbjegavajte nagla ubrzanja
  • Prosjek brzine - što manje oscilacije u brzini tokom cijelog puta
  • Pritisak u gumama - ispravan pritisak znači manje otpora kotrljanja i manju potrošnju
  • Suvišna težina - Ispraznite iz prtljažnika stvari koje vam ne trebaju
  • Zatvorite prozore - otpor zraka koji stvaraju otvoreni prozori značajno povećava potrošnju
  • Klima uređaj - ako vanjska temperatura dozvoljava ugasite grijanje/hlađenje
  • ECO način rada - ako nisu potrebne maksimalne performanse u ovom načinu rada imate značajno veći domet
  • B način rada mjenjača - izražena rekuperacija energije i izraženo kočenje motorom samo tako što dignete nogu sa "gasa"

Uz prekoračenje ograničenja brzine na magistralnim cestama u granicama tolerancije, tih, ugodan, živahan i okretan e-208 u prosjeku je trošio 15,8 kWh na 100 pređenih kilometara. Uz izrazito niske temperature zraka koje su nas pratile većinu vremena, a nepovoljno utječu na baterije, dio struje vuklo je efikasno grijanje kabine koje ne radi u štednom Eco programu.

Umjeren tempo je ključan za što veći domet. (Foto: E. L./Klix.ba)
Umjeren tempo je ključan za što veći domet. (Foto: E. L./Klix.ba)

Nismo čekali ugodnih 19 stepeni Celzijusa, pa smo jedan dan probali i bez grijanja. S aktiviranim radnim programom Eco, u ritmu strogo po ograničenjima brzine i na dionicama koje su uključivale manje uzbrdica, a više ravnih dijelova i poželjnih nizbrdica na kojima se regenerativnim kočenjem u baterije vraća nešto električne energije, uspjeli smo prosječnu potrošnju spustiti nešto ispod 12 kWh. Strpljenje spada među pozitivne osobine.

100 kilometara za 1 konvertibilnu marku

Na kraju ciklusa testa po otvorenim cestama u BiH, bez vožnje po autocesti i sa umjerenim ritmom i naravno isključivo po propisanim ograničenjima brzine dobili smo i prvi osjećaj koliko u trenutnim uslovima tržišta električne struje i goriva možete uštedjeti samo na troškovima goriva.

Zanemarujući važnu činjenicu da u Bosni i Hercegovini svoj električni auto u pravilu punite besplatno na javnim punionicama (ako izuzmemo neke hotele koji to naplaćuju paušalno), računicu smo pravili da svoj električni Peugeot e-208 punite i plaćate na svojoj utičnici.

Tako uz prosjek potrošnje ovog dijela testa sa 15,8 kWh i uz vrlo niske temperature dolazimo da po jeftinoj tarifi za 100 kilometara otvorene ceste u e-208 trebate platiti tek 1,33 KM ili 2,66 KM po većoj tarifi. Uz više opreza i manje komfora sa e-208 smo trošili i manje od 12 kWh na 100 kilometara, a u tom slučaju vam treba manje od 1 KM za 100 kilometara, po jefitnoj tarifi.

Uporedimo to sa potrošnjom Peugeota 208 Allure 1.2 PureTech 100 S&S kojeg smo testirali u februaru 2020. godine i kada smo zabilježili prosjek potrošnje na testu od 4,9 litara benzina na 100 kilometara. Iako je uzorno štedljiv, ovakav 208 će vam za 100 kilometara iz džepa izvući 15,4 KM, uz trenutne cijene goriva gdje litar BMB 95 košta 3,16 KM.

Elvir Zubović

S vođenjem računa da u baterijama, koje efektivno raspolažu s nešto manje od 50 kWh, prije dolaska do izvora električne energije ostane "života" za barem tridesetak kilometara, jer punjači kod nas i dalje nisu česti kao benzinske pumpe, a nestanak struje usred ničega ne bi bio nimalo zabavan, e-208 je na otvorenoj cesti u ležernom ritmu prelazio oko 260 kilometara.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Bez dvorišta, kuće i privatne garaže s utičnicom u kojoj bismo automobil dopunjavali u vremenu u kojem spavamo, sva punjenja (tačnije dopunjavanja) baterija vršili smo na javnim punjačima Elektroprivrede BiH (22 i 50 kWh) na kojima je automobil za sedam dana proveo malo manje od 20 sati. Bez bržih punjača, vrijeme za sada štede samo električni bicikli i romobili.

O potrošnji struje pri znatno većim brzinama na autocesti, ali i zabavi koju čvrst i odlično izbalansiran e-208 GT nudi u radnom programu Sport (kada elektromotor isporučuje 136 KS i 260 Nm trenutnog obrtnog momenta) pisat ćemo u nekom od narednih nastavaka.

- Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot e-208 50 KWh 136 GT - Cijena osnovnog električnog modela: 67.001 KM - Cijena testnog modela: 73.165 KM
  • Motor: električni, smješten naprijed. Najveća snaga 100 kW – 136 KS. Najveći obrtni moment 260 Nm od 0 km/h.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 1-stepeni automatski mjenjač, gume dimenzija 205/45 R17.

  • Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,1 s. Maksimalna brzina – 150 km/h. Prosječna potrošnja električne struje na testu (otvorena cesta): 15,8 kWh/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja po WLTP - 17,6 kWh/100 km. Prosječna emisija CO2: 0 g/km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.055 mm, širina – 1.745 mm, visina – 1.430 mm. Međuosovinski razmak – 2.540 mm. Zapremina prtljažnika – od 265 do 1.106 litara. Masa praznog automobila – 1.455 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Peugeot e-208 50 KWh 136 GT

  • Garancija: na bateriju važi 8 godina odnosno 160.000 kilometara kod 70% napunjenosti.