Auto testovi
102

Testirali smo Volkswagen T-Roc: Provjerena tehnika u zabavnom pakovanju

Piše: E. T.
(Foto: Klix.ba)
Volkswagen je postojeću ponudu svojih crossover/SUV/podignutih automobila proširio s modelom T-Roc, a novi i prilično zanimljiv crossover (s kojim se može dobiti i pogon preko obje osovine) mogao bi biti posebno interesantan kupcima koji su do prije neki dan razmišljali o kupovini Golfa.

Čekajući na skoru premijeru nove generacije Touarega koji će, barem u Evropi, i dalje biti Volkswagenov najveći, najluksuzniji i najskuplji SUV (što jasno potvrđuje i platforma na kojoj je zasnovan, a istu su za svoje SUV-ove već iskoristili u Audiju, Bentleyu i Porscheu), nepunu godinu unazad baš i nismo imali u vidu da će wolfsburška automobilska „institucija“ predstaviti produkcijsko izdanje tada konceptnog crossovera T-Roc s kojim će u potpunosti zatvoriti prazninu između aktuelnog Tiguana i budućeg crossover modela iz B segmenta T-Cross čije je produkcijsko izdanje već potvrđeno.

Ako je novi Tiguan donekle morao da „glumi“ crossover koji se ukupnim mjerama nekako može ugurati u aktuelno društvo crossovera C segmenta, T-Roc neće imati sličnih problema, jer je svojim mjerama mnogo bliži Golfu koji i dalje predstavlja najklasičniji primjerak dvovolumenskog automobila C segmenta, odnosno donje-srednje klase ako vam se tako više sviđa. Uz adekvatne mjere T-Rocu svakako ide u prilog i cijena koja je, u poređenju s Tiguanom, značajno niža. Međutim, ne treba zaboraviti da Volkswagen već dugo ne proizvodi i prodaje „narodne automobile“, pa i njihov najnoviji crossover spada među skuplje automobile iz društva kojem nominalno pripada.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

S posljednjim analizama prema kojima je na globalnom nivou svaki treći prodani automobil SUV ili crossover, Volkswagen s modelom T-Roc itekako ostaje u bespoštednoj trci za kupce koji nisu zaljubljenici u prave „off-road“ avanture, ali vole da sjede visoko i manje razmišljaju o kvalitetu podloge ispod točkova. Očekivanje dobrog prijema kod kupaca sugeriše i činjenica da je s praznog papira „nacrtan“ T-Roc naišao na prilično nepodijeljenu pozitivnu kritiku publike kojoj se sviđaju oštre linije detalja na izrazito skladnoj i proporcionalnoj karoseriji s kojom stižu i trendovske dvobojne kombinacije.

Sviđa nam se: izgled karoserije, oprema, motor, mjenjač, upravljivost, efikasna svjetla...

S karoserijskim detaljima koji podsjećaju na pojedina rješenja koja su dizajneri Volkswagena već implementirali na nekoliko aktuelnih modela automobila, T-Roc je zaista atraktivan proizvod, a u poređenju s njim slični modeli iz iste grupacije (SEAT Ateca, Škoda Karoq, da i Audi Q2) odjednom izgledaju manje privlačni. Kako god, Volkswagenov crossover kandidat iz C kategorije, s niskom linijom krova koja ga čini širim nego što uistinu jeste i hromiranim elementima na pravim mjestima, privlači pažnju i ne može proći nezapažen.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Neznatno kraći, ali i nešto širi od Golfa, T-Roc nudi dovoljno prostora za četiri odrasle osobe uz uslov da dvije osobe na zadnjim sjedištima nisu natprosječne visine, a s paketom opreme Sport (uz mnogo opcionih „igračaka“) svima bi trebalo biti ugodno u precizno sastavljenom i bogato opremljenom okruženju čiju prozračnost naglašava veliki stakleni panoramski krov. Uz prethodni osvrt na cijenu automobila, ne možemo naći adekvatno opravdanje za tvrdu plastiku kojom su obložene sve površine u kabini, uključujući i obloge na vratima. Manje razočarani rekli su: „Kao u Fabiji.“ Više razočarani kažu: „Kao u dostavnom VW Caddyju.“ Mi smo samo pomislili na novi (jeftiniji) Polo u kojem, osim sjedišta, ima još mekanih i pod prstima ugodnih površina.

Ne sviđa nam se: tvrda plastika u kabini, nivo zvučne izolacije, cijena.

Pored naglašene ergonomije, pomodarske TFT instrumentne table, odličnog multimedijalnog sistema i mogućnosti optimalnog podešavanja upravljača i sjedišta, vozaču bi se i ovdje posebno trebala svidjeti udobnost koju pruža 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG), ali i sve bolji adaptivni pogon preko obje osovine (4Motion) s kojim stiže nekoliko efikasnih radnih programa. Tu je i prilično precizan upravljački sistem, ali i čvrsto podešen ovjes s kojim se T-Roc kroz različite zavoje minimalno naginjao uspješno „glumeći“ Golf GTI, usput demonstrirajući da i crossoveri na zavojitim cestama mogu biti zabavni onako kako su zabavni sportski automobili. S ukupnim balansom i promptnom raspodjelom obrtnog momenta tamo gdje je najpotrebniji, ovo je jedan od onih automobila za koje volimo reći da „voze sami“.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Onda je lakše gurnuti u stranu efekat opcionih 19-inčnih felgi (na kojima su gume s izrazito niskim profilom) koje u kombinaciji s tvrdim ovjesom negativno utječu na udobnost putnika na neravninama. Putnicima bi, također, mogla zasmetati i osrednja zvučna izolacija kabine. Izraženo rastojanje podnice od tla kombinovao s pogonom preko obje osovine T-Rocu osigurava širok radijus kretanja, ali u silascima s asfalta ne treba zaboraviti na limite guma koje se trebaju dobro snalaziti prvenstveno na kakvom-takvom asfaltu.

U dio Volkswagenove provjerene tehnike spada i vječni dvolitarski četverocilindarski turbodizelski TDI motor s „common-rail“ sistemom ubrizgavanja goriva koji u ovom izdanju nudi 150 KS i 340 Nm najvećeg obrtnog momenta. S nešto većom prosječnom potrošnjom goriva od deklarisanog, jedini dizelski motor u ponudi za T-Roc pokazao je da ima dovoljno „daha“ za uspješno nošenje s kilogramima automobila i njegovih putnika. U svjetlu aktuelnog anatemisanja dizelskih motora, ljubitelji benzinaca mogu da biraju između tri motorne opcije s rasponom snage od 115 do 190 KS, s tim da se pogon preko obje osovine nudi samo u kombinaciji s najsnažnijim dvolitarskim turbobenzinskim motorom.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

U vremenu online konfiguratora i informacija o cijenama novih automobila, koje su dostupne i iz dnevnog boravka, zaključke i komentare o cijeni T-Roca u odnosu na njegovu direktnu konkurenciju prepuštamo vama.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen T-Roc Sport 2.0 TDI DSG 4Motion Cijena osnovnog dizelskog modela: 49.647 KM Cijena testnog modela: 70.035 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed uzdužno. Radna zapremina 1.968 ccm, „common-rail“ ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 110 kW – 150 KS pri 3.500 obr/min. Najveći obrtni moment 340 Nm od 1.750 do 3.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko obje osovine, 7-stepeni automatski mjenjač DSG, 19-inčne aluminijske felge, gume dimenzija 225/40 R19 93V (Bridgestone Blizzak LM-25V).

Ovjes: Naprijed MacPherson, nazad multilink.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,4 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,7 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km, kombinovano 5,1 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 134 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.234 mm, širina - 1.819 mm, visina - 1.573 mm. Međuosovinski razmak - 2.593 mm. Zapremina prtljažnika - od 392 do 1.237 litara. Masa praznog automobila - 1.530 kg. Ukupna dozvoljena masa - 2.040 kg. Zapremina rezervoara za gorivo - 55 litara.

Serijska oprema testnog automobila: ESC, ABS sa komfornim asistentom pri kočenju, ASR, EDL, EDTC i TRSP, „Tire Mobility Set“ - kompresor 12V i sredstvo za dihtovanje guma, progresivni elektromehanički servoupravljač, sigurnosni vijci protiv krađe točkova, priručni alat, „Driving Mode Selection“ - izbor profila vožnje (serija samo uz 4MOTION), branici sa silver metalik donjom oblogom, usisnik za zrak u dizajnu sać strukture, ISOFIX priprema za dva dječija sjedišta na zadnjoj klupi, prednja sjedišta podesiva po visini, asimetrično preklopiv naslon zadnje klupe uklj. srednji naslon za ruke, uzdužni krovni nosači, srebrno eloksirani, daljinsko centralno zaključavanje sa dva preklopna ključa, sva stakla na vozilu sa termičkom izolacijom, el. podizači prednjih i zadnjih stakala, zračni jastuk za vozača i suvozača sa opcijom deaktivacije na suvozačevoj strani, sistem zračnih zavjesa za putnike naprijed i nazad sa bočnim zračnim jastucima naprijed, hromirane donje bočne letvice na pragovima, dekor umetci „Caribou Grey“ za instrumentnu ploču, centralnu konzolu i prednje obloge vrata, osvijetljena ogledala u štitnicima za sunce naprijed, Color paket - kućišta vanjskih ogledala i ručke na vratima u boji vozila, osvjetljenje u prostoru nogu, elektro podesivi i grijani vanjski retrovizori, elektronska blokada motora, 12V utičnica u centralnoj konzoli nazad, sistem kontrole pritiska u gumama, start/stop sistem, „Park Distance Control“ - senzori za parkiranje naprijed i nazad s akustičnim i vizuelnim signalom, LED rasvjeta u unutrašnjosti (kod otvorenih vrata ili kao svjetla za čitanje), zadnja LED svjetla u zatamnjenim kućištima, svjetla za maglu naprijed i statička svjetla za skretanje, „Air Care Climatronic“ sistem klimatizacije sa automatskom dvozonskom regulacijom temperature i alergen filterom, „Multicolor Active Info Display“ - digitalna instrumentna tabla sa mogućnošću podešavanja različitih informacijskih profila, tvornička garancija (ukupno do 4 godine ili 120.000 km), sistem upozorenja vozača, presvlake sjedala od štofa „Gem“, centralni naslon za ruke naprijed, ACC adaptivni tempomat za brzinu do 210 km/h „stop & go“ za DSG uključujući „Front Assist“ i autonomni „City Emergency Braking“ sistem, „Lane Assist“ sistem podrške za držanje vozne trake, „Lights & Vision“ paket: senzor za svjetlo i kišu sa automatskim LED dnevnim svjetlima, „Leaving Home“ i manuelnom „Coming Home“ funkcijom, te automatski zatamnjivim unutrašnjim ogledalom, multifunkcionalni kožom obložen upravljač, kožom obložena ručica mjenjača, LED prednja svjetla, sportska prednja sjedišta, hrom elementi na rotirajućem prekidaču za paljenje svjetala i prekidačima za namještanje vanjskih retrovizora/el. prozora, ladica ispod sjedišta suvozača, bijelo ambijentalno osvjetljenje interijera, aluminijske felge „Kulmbach“ 7J x 17 sa gumama 215/55 R17, „Hill Descent Control“ - kontrolisanje brzine pri vožnji na strmim nizbrdicama (serija samo uz 4MOTION), elektromehanička parkirna kočnica sa „Auto-hold“ funkcijom, prepoznavanje pješaka, radio „Composition Media“, šest zvučnika, multicolor zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 8-inčni, CD/MP3/WMA player sa slotom za SD karticu, Bluetooth za mobilni telefon i USB priključak (iPod/iPhone kompatibilan).

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja, električno otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika, elektropodesiva grijana i preklopiva vanjska ogledala sa funkcijom obaranja na strani suvozača, navigacione mape zapadne Europe na SD kartici, proaktivni sistem zaštite putnika, interfejs za mobilni telefon „Comfort“ sa funkcijom induktivnog punjenja, audio- sistem „beats“, šest zvučnika, digitalno 8-kanalno pojačalo, subwoofer, ukupne snage 300W, App-Connect, Volkswagen R individualna oprema, aluminijske felge„Suzuka“ 8J x 19, Volkswagen R, sa gumama 225/40 R19, funkcija navigacije „Discover Media“ za Radio „Composition Media“ - Car-Net „Guide & Inform Basic“ u periodu od tri godine, minimalno pet godina besplatno ažuriranja navigacionih mapa, dinamičko navođenje rutom putem zasebnog RDS TMC tunera, dodatni slot za SD karticu, panorama krov, el. pokretan po dužini i nagibu, sa panoramskim staklom nazad, sportski podešen ovjes sa progresivnim upravljačem, kontrole za izmjene brzina na upravljaču (za DSG), 2 USB interfejsa, Sport paket: crveno ambijentalno osvjetljenje, aluminijske papučice, crvene kočne čeljusti, zadnja bočna stakla i zadnje staklo dodatno zatamnjeni (65% apsorpcije svjetlosti), obloga krova u crnoj boji, Zimski paket: grijanje prednjih sjedišta, automatsko grijanje mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla i kontrolna lampica za nizak nivo tekućine za pranje, Car-Net „Guide & Inform“ period trajanja: tri godine.