Auto testovi

Testirali smo Volkswagen Amarok: Njemački farmer sa američkim genima

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
...
E. Z.
26.09.2023. u 09:51

Davno je prošlo vrijeme kada su pick-up terenci bili neobična pojava kod nas i u ostatku Evrope. Već dugo čine vrlo važan dio tržišta. Volkswagen je to sa Amarokom na vrijeme prepoznao, a on je sada dočekao i svoju drugo izdanje. Ipak, genetika prve i druge generacije nije ista.

Kada smo prije 12 godina testirali prvu generaciju Amaroka bili smo ugodno iznenađeni kako je Volkswagen svoje poznate kvalitete i robusnost dobro uklopio u segment u kojem do tada nije bio prisutan. Amarok je bio kvalitetan i izdržljiv kao privredno vozilo ali i vrlo sposoban kao terenac. To je i tržište prepoznalo, pa je Volkswagen prodao više od 830.000 primjeraka prve generacije Amaroka u Evropi, Australiji, Novom Zelandu, Africi, Sjevernoj Aziji i Južnoj i Centralnoj Americi.

Ipak, Volkswagen je želio još bolje rezultate, a dokazani bestseller u ovom segmentu je već odavno Ford Ranger, pa i ne čudi zašto je njemačka marka odabrala Ford za saradnju i zajednički razvoj novog Amaroka.

Puni američki format

Već na prvi pogled novi Amarok otkriva da se više ne želi uklapati u evropske percepcije automobila. Visok, širok i dugačak kao omanja porodična kuća Amarok je sada pick-up punog formata. Istina Amerikancima bi vjerovatno i ovo bio "small-size" kamionet, ali sa dužinom od skoro 5,4 metara nova generacija Amaroka je jedan od najdužih automobila na tržištu.

Zanimljivo, iako nam se na prvi pogled činilo da je najviše narastao u širinu, u stvari je novi Amarok 37 mm uži od prethodne generacije, pa je očito dizajnerski posao odrađen dobro u cilju masivnog i moćnog izgleda. To se najviše može zahvaliti velikim prednjim LED svjetlima koja su integrisana u vrlo visoku i široku masku, pa Amarok izgleda kao da do zadnjeg milimetra ispunjava voznu traku.

Ipak, novi Amarok je osjetno duži i viši od prethodnika, a to se, osim na ukupnim proporcijama, itekako primijeti i u putničkom prostoru. Tako je sada Amarok dostupan samo kao Double Cab, što uz međuosovinsko rastojanje veće za 17 mm znači da putnici na zadnjim sjedištima zaista mogu udobno putovati.

Uz veće međuosovinsko rastojanje Amarok je posljedično dobio i kraće prevjese, što je ga je učinilo znatno sposobnijim na terenskim izazovima jer su prilazni i silazni uglovi veći nego kod prethodnika. Također, za sve one koji Amarok žele koristiti i van ceste važno je i to da je dubina gaza porasla na 80 cm, dok je stari Amarok mogao proći kroz vodu dubine oko 50 cm.

Moćan i uglađen motor u spoju sa naprednim pogonom

Kada se tek pojavio, Amaroku su mnogi zamjerali što se nije nudio uz V6 motor nego samo uz poznati 2.0 TDI. Volkswagen je to brzo ispravio sa redizajnom pa je Amarok dobio moćan V6 TDI, dok sa novom generacijom nije bilo dileme. Naravno, za široku ponudu i različite potrebe tu je sada izbor čak četiri TDI motora i jedan benzinski TSI motor.

Za prvo druženje sa novim Amarokom nekako je bilo logično odabrati najprestižniji Aventura paket opreme i najmoćniji 3.0 TDI sa čak 240 KS i pravih kamionskih 600 Nm okretnog momenta dostupnih već pri 1.750 okr/min. Uzdužno postavljen i prilično kompaktan V6 prije svega ugodno nas je iznenadio tihim i uglađenim radom iako to ne bismo očekivali u automobilu ove namjene. Već prvo pokretanje pokazuje da je riječ o vrlo modernom i snažnom motoru kojem teret težine praznog Amaroka od 2,4 tone ne pada teško. Pokreće ga vrlo lako i ubrzava vrlo uvjerljivo, a ako se zanesete ubrzava možda i previše uvjerljivo za ovako velik i težak auto.

Za potpun ugođaj snažni V6 povezan je sa modernim 10-stepenim automatskim mjenjačem, dok se sposoban 4Motion pogon od ove generacije podrazumijeva kod svakog Amaroka. Pored odličnih cestovnih performansi ovakav pogonski sklop izgleda vrlo uvjerljivo na radnim zadacima ili na terenskoj vožnji. Moderan automatski mjenjač zaista maksimalno iskorištava snagu V6 motora, s tim da sama ručica mjenjača i njena ergonomija nisu nešto na što smo navikli kod Volkswagena. Također, ručni odabir stepena prijenosa je moguć samo na ovoj ručici, pa u suštini i zbog toga ali i zbog samog (velikog) broja stepeni prijenosa u vožnji je najbolje prepustiti mjenjaču da sam odradi svoj posao.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Stalni sistem pogona na sve točkove opremljen je dodatnom elektromehaničkom 2-brzinskom prijenosnom kutijom, te je vozaču na raspolaganju širok spektar varijacija načina rada pogona. Tako može izabrati četiri različita načina rada preko prekidača 4MOTION na središnjoj konzoli gdje u osnovnom režimu stalnog pogona na sve točkove sistem varijabilno raspoređuje snagu i okretni moment između četiri točka na osnovu prianjanja i ubrzanja. U režimu 4H pogonski sistem prenosi snagu motora na točkove u smanjenom omjeru kako bi imao visok nivo trakcije i vuče pri većim brzinama. Tu je naravno i režim 4L sa dodatno redukovanim prenosnim omjerom za upotrebu na terenskoj vožnji i pri niskim brzinama. Za maksimalnu efikasnost na asfaltu i najmanju potrošnju goriva dostupan je i režim 2H kada se snaga šalje samo na zadnju osovinu.

Uz sve ove mehaničke funkcionalnosti Amarok nudi i "digitalne" mogućnosti izbora načina rada i sinhornizacije motora, mjenjača, sistema upravljanja i pogona kroz infotainment sistem. Tu je vozaču na raspolaganju 6 različitih načina rada, pa se Amarok na dodir ekrana prilagođava vozaču bez obzira želi li štedjeti gorivo, voziti kroz blato i snijeg ili Amarokom vući prikolicu. Definitivno je Amarok ovako naprednom mehanikom i elektronikom jedan od najnaprednijih pick-upova na tržištu i savršeno spaja robusnu mehaniku sa naprednim elektronskim sistemima.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U praksi i na terenu smo isprobali sve načine rada i u suštini Amarok sa lakoćom prolazi sve uobičajene terenske izazove. Istina, u verziji Aventura više naginje šminkeraju nego "hardcore" terenskim izazovima, ali jedino zbog točkova. Mehanika je i dalje ista i na nivou zadatka, ali preveliki točkovi s gumama koje će odraditi većinu terenskih izazova nisu najbolji izbor na zaista grubom kamenju ili u dubokom blatu gdje bismo radije birali barem za dva broja manje točkove i gume sa većim bokovima i dubljim gaznim slojem.

Na kraju krajeva, toga su svjesni i u Volkswagenu, pa zato nude i PanAmericana verziju koja je u potpunosti prilagođena pravim terenskim izazovima.

Kvalitetniji, moderniji i ugodniji

Iako je Amarok u prvoj generaciji bio jedan od ušminkanijih primjeraka u društvu pick-upova, činjenica da su dominirali grubi materijali i robusna izrada ostavila je prostor da se nivo ugodnosti podigne na novi nivo u drugoj generaciji. Tako je sada Volkswagen dao novom Amaroku potpuno novi koncept unutrašnjosti koji je ujedno i funkcionalan i visokog kvaliteta.

Naravno, primjetan je veliki skok u digitalizaciji, pa iako se pick-up u pravilu smatra grubom radnom mašinom ovaj put nisu izostali veliki ekrani. Naprotiv. Amarok je dobio sada digitalne instrumente s ekranom 12 inča na verzijama opreme Style i iznad, kao i veoma moderan infotainment sistem sa ekranom u formatu tableta koji dolazi u veličinama dijagonale od 10 inča serijski ili 12 inča na verzijama Style i iznad.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Amarok tako sada ima Android Auto i CarPlay za integraciju sa pametnim telefonima, kao i mobilne Volkswagen online usluge i dva USB porta. Generalno sve komande su prilično jednostavne i logične za upotrebu, ali činjenica je da veliki ekran infotainmenta i kretanje kroz prilično veliki broj opcija zahtjeva navikavanje. Ipak, u okruženju gdje biste Amarok mogli korisiti za teške poslove ili sa radnim rukavicama mislimo da bi bilo prigodnije ostaviti fizičke komande klima uređaja. Ovako ipak treba i za te osnovne komande koristiti funkcije na ekranu.

Suštinski, kokpit ali i cijela kabina Amaroka sada su znatno ugodniji prostor za boravak i vožnju, kako zbog znatno više prostora tako i zbog činjenice da s materijali kvalitetniji, mekši i ugodniji na dodir. Poseban detalj je i sama ručka za otvaranje vrata iznutra koja je potpuno atipična za Volkswagen, ali koja je vrlo logično smještena kod rukohvata i kada je prvi put nađete zapitate se zašto ne bi mogla biti ovakva na svim automobilima.

Spreman i za najteže poslove

Ipak, da ne zaboravimo, Amarok je po svojoj prirodi privredno vozilo, iako ga možete kupiti i kao fizičko lice. Tako ne treba zaboraviti da su teretni prostor kao i tovarne mogućnosti važan faktor za ovakav auto.

Zbog toga pored ozbiljnog pogona na sve točkove, robusnog ovjesa sa lisnatim oprugama nazad, jednako je važna i nosivost i veličina zadnjeg "boksa". Uz veću karoseriju i tovarni prostor je postao "komotniji" pa tovarenje paleta ili velikog tereta neće biti problem, a uz robusnu plastificiranu oblogu tovarnog dijela i snažne kuke (svaka će izdržati oko 500 kg) za pričvršćivanje tereta Amarok oprašta i nepažnju pri utovaru. Na kraju, Amarok bez problema možete natovariti do 1,16 tona i/ili povući kočenu prikolicu mase do 3,5 tona.

To su ozbiljno velika opterećenja koja pokazuju da je Amarok zaista pravi radni auto koji će izdržati i najteže poslove.

Iskorak u prestižno društvo

Amarok je sa novom generacijom i novim genima napravio zaista pravi posao i usavršen je na svim pravim mjestima gdje je to bilo potrebno. Primjetno je da je Volkswagen sada dodatnu pažnju posvetio luksuznim verzijama poput testne Aventure koje se značajno odmiču od radne namjene ovakvog modela. Ipak, tržište za takve robusne ali prestižne i skupe terence itekako postoji i sasvim je opravdano da Volkswagen želi dio i tog kolača.

S druge strane, osnovne verzije nude znatno manje "šminke" ali nude ono bitno, provjerenu i robusnu mehaniku koja sada u novoj generaciji ne znači da je potrebno odricanje od modernih tehnologija i komfora. Amarok sada tako ima više od 30 sistema pomoći vozaču, od kojih je preko 20 podređeno povećanju nivoa vožnje bez napora, te upravo to možda najbolje oslikava koliko je Amarok napredovao i uspio pomiriti klasične vrijednosti terenaca i pick-upova sa zahtjevima koji se stavljaju pred moderne gradske i putne automobile.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U vrijeme kada cijene automobila dosežu vrhunac teško je govoriti šta je kome povoljno i prihvatljivo, ali činjenica je da u Aventura izdanju dolazi sa posebnim nivoom ugodnosti i kvalitete koji do sada nije bio moguć za Amarok. Od detalja poput armaturne ploče i vrata obloženih mekanom Savona kožom, Harman Kardon zvučnog sistema sa osam zvučnika, ambijentalnog osvetljenja i osvetljenja tovarnog prostora, ACC+ adaptivnog tempomata sa inteligentnom asistencijom za brzinu Amarok pokazuje da se zaista može "gurati" u društvo prestižnih hardocre terenaca kao što su Defender, G-Klasa i slični.

Toliko tehnologije i opreme u najprestižnijem izdanju znači i očekivano visoku cijenu, ali činjenica je da u Aventura verziji Amaroku više odgovara uloga luksuznog SUV-a nego radne mašine. Za one kojima treba radnik a ne šminker Volkswagen nudi jednak broj primamljivih i cjenovno dostupnijih opcija.

Na kraju važno je naglasiti, iako je Amarok tek prvo privredno vozilo koje dolazi iz saradnje Volkswagena i Forda to ne znači da je ovo tek Ford Ranger sa značkama Volkswagena. Kako dizajnerski tako i tehnički, a što je najvažnije i u vožnji, Amarok ima svoje prepoznatljive VW elemente, što će kupci svakako znati procijeniti i cijeniti.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Amarok Aventura 3.0 TDI V6 4Motion

  • Cijena osnovnog modela: 85.302 KM

  • Cijena testnog modela: 117.200 KM

  • Motor: 6-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed uzdužno. Radna zapremina 2.993 ccm, "common-rail" ubrizgavanje, 4 ventila po cilindru. Najveća snaga 240 KS pri od 3.250 obr/min. Najveći obrtni moment 600 Nm od 1.750 do 2.250 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko obje osovine. Motor primarno pogoni zadnje točkove s mogućnošću automatskog uključivanja pogona i preko prednjih točkova zavisno od uslova vožnje i odabranog načina rada. Mjenjač - 10-stepeni automatski, gume dimenzija 275/45 R21.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,8 s. Maksimalna brzina - 180 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 10,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 12,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 8,9 l/100 km, kombinovano 10,3 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 270 g/km. Euro 6d-ISC-FCM

  • Dimenzije: Dužina - 5.390 mm, širina - 1.910 mm, visina - 1.884 mm. Međuosovinski razmak - 3.270 mm. Masa praznog automobila - 2.348 kg. Maksimalna težina - 3.350 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 80 litara.

  • Serijska oprema testnog automobila: Volkswagen Amarok Aventura 3.0 TDI 4Motion

  • Garancija: 5 godina ili 200.000 pređenih kilometara

29