Vozili smo
27

Klix.ba u Holandiji: Toyota Yaris s evropskim šarmom

Piše: D. B.
(Foto: Klix.ba)
Toyota je u Leidenu u Holandiji upriličila prezentaciju novog, odnosno temeljito osvježenog modela Yaris. Mnogi će reći da se radi o drugom faceliftu aktuelne treće generacije, no, japanski proizvođač čvrsto stoji iza svog stava i ovaj model naziva jednostavno Yaris 2017. Novinar portala Klix.ba je imao priliku provjeriti da li se zaista radi o "novom" automobilu i šta je to što nudi više, bolje i inovativnije u odnosu na prethodnika.

Projekt vrijedan 90 miliona eura, Yaris dobio 900 novih dijelova

Kako ističu iz Toyote, zadatak novog Yarisa je da nastavi uspjeh treće generacije u vrijeme kada njegov udio u B segmentu dostiže rekordan nivo, odnosno 6,5 posto. Prošle godine je prodato više od 208.000 automobila. U ovom projektu su vodeću ulogu imali evropski dizajnerski i inžinjerski timovi, a navode da se radi o novom automobilu iz Toyote argumentuju činjenicom da Yaris ima više od 900 novih dijelova u odnosu na prethodnika te da je u njegov razvoj uloženo 90 miliona eura. Cilj kompanije je da nastavi uspjeh svog modela, kako na evropskom, tako i na globalnom tržištu.

Atraktivniji i dinamičniji dizajn je "evropski projekt"

Ono što se može primijetiti na prvi pogled su promjene dizajna, Yaris sada izgleda atraktivnije i dinamičnije spolja, dok je unutrašnjost također unaprijeđena i sada izgleda modernije. Automobil je evropski projekt, tačnije, rezultat rada Toyotinog ED2 dizajnerskog studija koji se nalazi na jugu Francuske. Promjene na prednjem i stražnjem dijelu su učinile da Yaris djeluje sportski, dinamičnije, "aktivnije" i istovremeno profinjenije. Tome su znatno doprinijeli novi detalji karoserije, kao i proširena paleta boja pa je zahvaljujući Hydro plavoj i Tokyo crvenoj sada čini ukupno deset boja. Horizontalne linije i "jača" trodimenzionalna arhitektura naglašavaju širinu vozila, kao i nizak centar gravitacije. Prednji dio ima oblik katamarana, tu su nove prednje svjetlosne sklopke s LED dnevnim svjetlima viljuškastog oblika i redizajnirana rešetka hladnjaka. Nove nisko postavljene lajsne na vratima naglašavaju atletski, odnosno sportski duh automobila. Promjene je doživio i stražnji dio automobila, tačnije vrata prtljažnika, svjetla i branik. Bolje opremljeni modeli posjeduju stražnja svjetla s LED tehnologijom.

U ponudu su dodane i tri nove vrste naplataka. Automobil dolazi s 15-inčnim čeličnim felgama i plastičnim poklopcima uz Mid opremu, 15-inčnim naplacima od lake legure za modele s Mid+ opremom, dok hibrid posjeduje 16-inčne naplatke.

Toyotini dizajneri su pažnju posvetili i unutrašnjosti automobila te su dodali nove boje i opremu, a unaprijedili su i izgled instrument table i kontrola. Sve vezije osim osnovnog modela posjeduju 4,2-inčni TFT multi-informacijski ekran koji prikazuje različite informacije u zavisnosti od pritiska na kontrole postavljene na trokrakom upravljaču. Unutrašnjost je dostupna u različitim kombinacijama boja, plavo-crnoj, crveno-crnoj, bronzano-crnoj i bijelo-crnoj. Iste kombinacije su prisutne na instrument tabli i panelima vrata.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Detalji uključuju nove ventilacijske otvore u obliku propelera, plavo osvjetljenje instrument table, multimedijski ekran i kontrole na centralnoj konzoli kojima pripadaju nova ljepša i jednostavnija dugmad.

Yaris unutra više nije toliko "plastičan" jer su dodani "mekši" materijali. Sjedišta su udobna, a tanki naslonjač za ruku na desnoj bočnoj strani vozačevog sjedišta ipak obavlja svoju funkciju.

Dosta pažnje privlači i Toyotin 6,1-inčni touchscreen infotainment sistem koji dolazi u svim paketima opreme osim osnovnog Active paketa.

Novi benzinski motor, poboljšani hibrid

Toyota je kupcima Yarisa ponudila i veći izbor agregata, tako da je ponuda proširena novim četverocilindričnim 1,5-litarskim benzincem uparenim sa šestostepenim manuelnim mjenjačem, čiji je cilj da zadovolji Euro 6c standarde i buduće homologacijske zahtjeve koji se odnose na štednju goriva. Novi motor razvija 10 posto više snage i obrtnog momenta od prethodnog 1,33-litarskog motora, a istovremeno smanjuje potrošnju za 12 posto. Tačnije, benzinac isporučuje 110 KS i 136 Nm obrtnog momenta te je brži pri ubrzanju od 0 do 100 km/h od 1,33-litarskog motora za 0,8 sekundi (11 sekundi u odnosu na 11,8 sekundi). Maksimalna brzina iznosi 175 km/h, a emisija CO2 od 103 g/km (11,2 sekunde, od 96 g/km s CVT mjenjačem).

Ovaj motor se na ulicama Leidena pokazao prilično živahnim, a nismo imali zamjerki ni na autoputu kada je riječ o performansama, naravno, uzimajući u obzir da se radi o gradskom automobilu. U Toyoti su posvećeno radili na smanjenju buke motora, no, ona je i dalje prisutna, iako u osjetno manjoj mjeri.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Yaris je ostao jedini u B segmentu koji kupcima nudi hibridnu verziju. Toyotin četverocilindrični 1,5-litarski HSD, koji razvija 100 KS i 111 Nm obrtnog momenta, pruža ugodnu, relaksirajuću vožnju s malom potrošnjom goriva i emisijom CO2, koja se kreće od 75 g/km. Tu je i električni motor koji isporučuje 60 KS i 169 Nm obrtnog momenta. Podaci prikupljeni iz 900 Yaris Hybrid modela, koji su prešli više od pola miliona kilometara u različitim okruženjima, od gradskih do planinskih puteva, pokazuju da je električni mod bio aktivan više od 54 posto vremena te da je postignuta prosječna potrošnja od 5,0 litara na 100 pređenih kilometara. Ukoliko se vodi računa o tome, prosječnu potrošnju je moguće dodatno osjetno smanjiti. Automobil dostiže maksimalnu brzinu od 165 km/h, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,8 sekundi. Recimo i da na hibride otpada 40 posto svih prodanih modela Yarisa u Evropi.

U ponudi je i od ranije poznati trocilindrični 1,0-litarski atmosferac s petostepenim manuelnim mjenjačem koji nudi 69 KS i 95 Nm obrtnog momenta, dok maksimalna brzina iznosi 155 km/h. Do "stotke" stiže za 15,3 sekunde.

Yaris sigurniji nego prije

Sigurnost je svakako na prvom mjestu, tako da će budući kupci definitivno cijeniti to što svi novi modeli Yarisa dolaze sa Safety Sense active sigurnosnim sistemom koji je dio standardne opreme. Paket uključuje Pre-Collision sistem s autonomnim sistemom kočenja u hitnim situacijama, automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala, sistem upozorenja na napuštanje trake, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, stražnje sigurnosne pojaseve sa zatezačima i limitatorom zatezne sile, a automobil ima ukupno sedam zračnih jastuka.

Novi Yaris na bh. tržište stiže u maju.

Vezani članci